Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksu & hiihto lopettaa?

Hermanni
 Share

Recommended Posts

• Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sääli jos noin on käynyt. Juoksija-lehti on madaltunut aika luokattoman tylsäksi julkaisuksi ja kaipais todella kilpailijaa rinnalleen. Ei Juoksu ja Hiihto nykyisellään ole kunnollinen haastaja, mutta vois olla...Markkinat taitavat vaan olla melko pienet näille juoksujulkaisulle sitten kuitenkin.

Tätähän olen vähän povannut...ja olen ihan samaa mieltä siitä että Juoksija todella tarvitsee kilpailijan. Toivottavasti joku ostaa lehden ja tekee siitä kilpailukykyisen. Ja toivottavasti Hemmilä saa työtä, ei se missään nimessä ole vaan sen vika jos lehti kaatuu. Konsepti oli mielestäni ihan OK, mutta ongelma oli kun Hemmilä (ainakin alussa kun vielä luin lehteä) joutui kirjoittamaan lähes kaiken itse. Vieläkin ehdottelen ýleiskuntoilulehteä kaikille "vakaville" kuntoilijoille. Eli periaatteessa että Juoksu &Hiihtoon lisättäisi vielä (ainakin) pyöräily, uinti ja kuntosali. Tällöin lehdestä tulisi monipuolisempi eikä aina tarvitsisi lukea "10 hyvää syytä lähteä lenkille" tai "Syysjuoksun hyvät puolet"- juttuja joihin inflaatio on purrut alan lehdissä tosi pahasti. Meitä on sentään monta jotka harrastamme muutakin kun juoksua.

Tätähän olen vähän povannut...ja olen ihan samaa mieltä siitä että Juoksija todella tarvitsee kilpailijan. Toivottavasti joku ostaa lehden ja tekee siitä kilpailukykyisen. Ja toivottavasti Hemmilä saa työtä, ei se missään nimessä ole vaan sen vika jos lehti kaatuu. Konsepti oli mielestäni ihan OK, mutta ongelma oli kun Hemmilä (ainakin alussa kun vielä luin lehteä) joutui kirjoittamaan lähes kaiken itse. Vieläkin ehdottelen ýleiskuntoilulehteä kaikille "vakaville" kuntoilijoille. Eli periaatteessa että Juoksu &Hiihtoon lisättäisi vielä (ainakin) pyöräily, uinti ja kuntosali. Tällöin lehdestä tulisi monipuolisempi eikä aina tarvitsisi lukea "10 hyvää syytä lähteä lenkille" tai "Syysjuoksun hyvät puolet"- juttuja joihin inflaatio on purrut alan lehdissä tosi pahasti. Meitä on sentään monta jotka harrastamme muutakin kun juoksua.

Juu kyllä tuollaista julkaisua lukisi, joka fiksusti sesonkien mukana korostaisi painopistealueita: juoksua, rullaluistelua, lihaskuntoharjoittelua, hiihtoa, luistelua, vaellusta jne. Huomioisi tietysti maraton harjoittelun ohella myös muuta juoksua harrastavat. Juoksu ja Hiihto on niin pökkelösti joko tai, Juoksija-lehdessä on taas äärettömän tylsiä kilpailijaesittelyjä, vois olla enemmän ihan peruskuntoilijan näkökulmasta zoomattu asioita. Ja kyllä minä lukisin laadukkaasti tehtyjä, paikan päällä tapahtumissa mukana olleiden raportteja eri juoksukilpailuista. Sen pitäis olla enemmän kuin että "6000 suomalaista hikoili taas Tukholmassa ja pari yleiskuvaa"....

Meinasin aloittaa uuden ketjun, mutta laitanpa kysymykseni tähän: Mitä mieltä olette Juoksija-lehdestä? Olen harkinnut joko sen tai Juoksu-Hiihto -lehden tilaamista, mutta nyt ongelmani taitaa ratketa... Sen verran tulee jo noita erilaisia lehtiä kotiin että en viitsisi yhtään turhaa julkaisua enää tilata.

Eli onko Juoksijassa tarpeeksi lukemista tavalliselle harrastajajuoksijalle, joka haluaisi lukea vinkkejä (maraton)harjoitteluun, innostavia juttuja muuten vaan juoksusta ja ehkä myös jotain oheisharjoittelusta, tyyliin kuntosali jne. Tuota Juoksu-hiihtoa olen ostanut joskus irtona, ja se on muuten ollut mieleinen mitä nyt tuo hiihto-puolisko on ollut meikäläiselle vähän turha. Näitä muita urheilulehtiä tyyliin Sport, KuntoPlus jne en jaksa lukea tai ainakaan tilata, kun niissä on mielestäni liikaa sellaista mikä ei kiinnosta.

Entä onko juoksija-kortilla oikeasti jotain merkitystä esim. alennusten suhteen?

Mitä mieltä olette Juoksija-lehdestä?

Puuduttavan tylsä. Kehnosti tehty. Täysin turha. (Itsepähän kysyit.)

Naapurille se tuli (ja saattaa tulla vieläkin). Lainasin häneltä vuosikerran tjsp kun aloin juoksemaan n. kaksi vuotta sitten. Hetken viitsin lehtiä selata, mutten kyllä pelkästä lehdestä paljon mitään maksaisi.

Zekkaa nyt kuitenkin, mitä pidät jutuista ja tyylistä, ja saatko lisäpalveluista (jotakin nettivalmentajaa tai harjoituspäiväkirjaa, alennuksia...) riittävästi iloa.

Mitä mieltä olette Juoksija-lehdestä? .... Entä onko juoksija-kortilla oikeasti jotain merkitystä esim. alennusten suhteen?

Saahan sillä Juoksija-kortilla alennuksia useiden tapahtumien hinnasta ja monessa liikkeessä normaalihintaisista tuotteista. Itellä varmaan ainakin tälle vuodelle tilaushinta kuittaantunut noissa alennuksissa. Ite lehdestä... osta muutama irtonumero / käy lukeen kirjastossa, niin näet kelpaako tyyli. Mun mielestä ihan ok lehti, toiset taas odottaa julkaisulta jotain muuta. Noihin toivomiisi vinkkikohtiin mielestäni vastaus on, että lehit käsittelee juuri noita asioita.

Mitä mieltä olette Juoksija-lehdestä?

Eli onko Juoksijassa tarpeeksi lukemista tavalliselle harrastajajuoksijalle, joka haluaisi lukea vinkkejä (maraton)harjoitteluun, innostavia juttuja muuten vaan juoksusta ja ehkä myös jotain oheisharjoittelusta, tyyliin kuntosali jne.

Entä onko juoksija-kortilla oikeasti jotain merkitystä esim. alennusten suhteen?

Täällä oli jossain Juoksija-lehti aiheinen ketju, jossa aika monet ovat viime aikoina olleet tyytymättömiä lehteen. Itse olen tilannut Juoksijaa pari vuotta, ja mielestäni lehti on tylsä. Kiertää samojen teemojen y mpärillä, uusiutuu vain kosmeettisesti ulkoisesti. Parhaat avut juoksuun saa kun hankkii jonkunn perusopuksen (maratonkirjoja tulee nykyään kuin sieniä sateella, mutta Juoksijan opas on mun suosikki), selailee Seppolan ja parin muun verkkopalvelun sivuja ja pitää omaa treenikirjaa. Juoksijaa tilaan vain sen vuoksi, että saan MOVE! valmentajan joka on ihan toimiva ratkaisu. Juoksija-kortilla saadut alennukset ovat aika marginaalisia. Yleensä jossain INtersportissa tuotteet on niiden kampanjahintoina edullisempia kuin Juoksijakortilla, jossain muissa kaupoissa ovh hinnoista Juoksijan tarjous voi vaikuttaa. Muutamaan maratoniin on tullut pari euroa halvempi osallistujamaksu.

Oikeastaan tässä ollaan nyt asian ytimessä. Juoksija-lehdellä pitäisi olla uskottava haastaja, mutta ilmeisemmin Juoksu&Hiihto-lehdellä ei oo siihen riittävästi (taloudellista) muskelia. Toisaalta monet puhuvat tästä asiasta. Varmaan olisi parempi antaa palautetta suoraan Juoksijan toimitukseen (vaikka periaatteessahan tämä Sepon kotisivut on lehden virallinen keskustelupalsta)....

Täällä oli jossain Juoksija-lehti aiheinen ketju, jossa aika monet ovat viime aikoina olleet tyytymättömiä lehteen. Itse olen tilannut Juoksijaa pari vuotta, ja mielestäni lehti on tylsä. Kiertää samojen teemojen y mpärillä, uusiutuu vain kosmeettisesti ulkoisesti.

Toisaalta, kuinka paljon juoksemisesta ylipäätään voi löytää uutta kirjoitettavaa vuodesta toiseen? Se on vähän sama, kuin tämän juoksufoorumin kanssa. Samat aiheethan täälläkin pyörivät toistuvasti.

Itselleni Juoksija on tullut vasta vuodenvaihteesta alkaen ja ainkin minä löydän siitä vielä uutta lukemista. Tosin minulla on vielä kaikki kesän numerot lukamatta, kun ei ole ollut olevinaan aikaa.

Toisaalta, kuinka paljon juoksemisesta ylipäätään voi löytää uutta kirjoitettavaa vuodesta toiseen? Se on vähän sama, kuin tämän juoksufoorumin kanssa. Samat aiheethan täälläkin pyörivät toistuvasti.

Samoin käy Vauva-lehtien yms. kanssa. Samoin Sport-lehden ja muiden, kun tulee talvi, puhutaan talvilajeista, kun tulee kevät kesälajeista. Niin paljon uusia lajeja ei tähän maailmaan kuitenkaan sikiä. Ja samaa ne kai pyörittää noi naisten lehdetkin. Eli suosittelen myös irtonumeroita / kirjastoa tutustumistarkoituksessa. Ja saahan tilauksen sit päätettyä, kun tuntuu, että nää jutut olen lukenu jo sata kertaa.

Jos Juoksijan (tai minkä tahansa muunkin lehden) lukeminen tuntuu ahdistavan, niin eihän sitä oo mikään pakko lukea. Sama kun teeveessä on se off-nappula niin ihmisellä on kädet jotka voi käskyttää olemaan tarttumatta lehteen, jota ei lukeminen kiinnosta. Musta Juoksija on hyvä lehti ja jos joskus tulee juttuja, josta ei tykkää niin sitten vaan kääntää seuraavan sivun ja kattoo josko siellä ois mukava juttu. Kyllähän niitä tylsempiäkin artikkeleja mahtuu lehteen kun lehteen, mutta mielummin kiinnitän huomion niihin hyviin ja nautin niistä kun manailen niitä huonoja ja pilaan päivääni sillä. Ja sitäpaitsi kaikki juoksemiseen liittyvä lukeminen on aina loppujen lopuks hyvä juttu, vaikka välillä osuukin eteen myös hassuja kirjotuksia. Musta on hieno juttu, että Suomessa ylipäätään on juoksemista käsittelevä lehti pystyssä ja ite ainakin tilaan sitä hautaan asti.

Jos nyt sitten ahistaa ja haluutte oikeesti saada jotain muutosta aikaan, niin soittakaa suoraan henkilökohtasesti Paunoselle ja kertokaa mitä mieltä ootte, kun ei se lehti täällä palstalla ruikuttamisesta parane. Uskon, että mielellään ottavat vastaan palautetta lehdestä jos joku vaan ois niin reilu, että kertois asiasta suoraan henkilökohtasesti asianomaisille, eikä vaan puhelis ja valittais täällä bittiviidakossa.

Pasin kanssa samaa mieltä. Mulla varmastikin lehti toimii motivaatiomittarina. Parisenkymmentä vuosikertaa on kertynyt. Jos ei huvita lukea juoksusta niin silloin taitaa treenaaminenkin olla alamaissa.

Ihmeen hyvin Juoksija on kyennyt elämään ajassa. Onhan ikääkin kertynyt kunnioitettavasti. Nykyisen maratonboomin aikana lehti on kiitettävästi julkaissut artikkelisarjoja, jotka ovat valaisseet maratonharjoittelun perusolemusta. Jonkin verran kaipaisi lisää valmennustietoutta huippu-urheilun alueelta. Ymmärrän tietysti, ettei tuollainen tieto voi olla täysin vapaasti ja ilmaiseksi jaossa.

Kyllähän Juoksija on lukijoilta palautetta sisällöstään pyytänytkin (viimeksi 2-3 vuotta sitten). Koska en ole aivan vielä täysinoppinut kestävyysjuoksussa, olen löytänyt useimmista lehdistä itseäni kiinnostavaa asiaa.

Tuollaisia henkilökuvia kiinnostavista urheilijoista, taviksista ja lenkkiporukoista voisi lehdessä olla enemmänkin. Joskus lehti yritti laajentaa kirjoitteluaan mm jalkapallon alueelle. Se ei mielestäni oikein toiminut. Hiihto sen sijaan sopii oikein hyvin. Asiantunteva kirjoittelu ultrajuoksusta on jäänyt kenties hieman paitsioon.

Vuotuinen maratontilasto on olennainen osa lehteä. Sitä ei pitäisi lopettaa. Huomio Juoksija!