Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pariisin maraton 2008

Recommended Posts

• Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vuoden 2007 juoksua varten ilmoittautuneiden lista taisi olla täysi joskus marraskuun vaiheessa, eli aikaa vielä on.

Tapahtumana tosi mukava, reitti hieno, ja tunnelma mahtava. Huippuaikaa siellä ei voi juosta, koska paikkapaikoin sai kävellä ahtaammissa mutkissa.

Suosittelen kaikille ainakin kerran juostavaksi. Itse en aio uudestaan osallistua ainakaan 2008, pitää yrittää valloittaa muita läpikäymättömiä maratoneja Ranskassa (Mont Blanc, kesällä 2008?).

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jos ajattelit juosta "lujaa", niin silloin kannattaa tunkea itsensä lähtökarsinan etuosaan. Itse tein tänä vuonna sen virheen, että seision oman karsinani (3:30) puolivälissä jolloin minulta meni lähes 10 km ennenkuin pääsin sen karmean jänismuurimassan ohi. Muutenhan tapahtuma on loistavasti järjestetty, paitsi että yli 4 tunnin juoksijoilta taisi loppua helteen vuoksi juomat kesken. Tosin kelikin oli poikkeuksellinen huhtikuun puolivälin keliksi.

Jos ajattelit juosta "lujaa", niin silloin kannattaa tunkea itsensä lähtökarsinan etuosaan. Itse tein tänä vuonna sen virheen, että seision oman karsinani (3:30) puolivälissä jolloin minulta meni lähes 10 km ennenkuin pääsin sen karmean jänismuurimassan ohi.

Ok, kiitos vinkistä, 3:30 aika ois hakusessa.

• 4 weeks later...

Tukholman jälkeen ajattelin, että massamaratoneista sain tarpeekseni. Mutta niin se vain mieli muuttuu...

Eilen tuli sitten lopullinen päätös rouvan kanssa tehtyä - varailtiin jo matkat ja majoitus. Viisi päivää aiotaan Pariisiin keväästä nauttia. Ja maratonillekin ilmoittauduin. Joten motivaatiota pitäisi taas löytyä talven lenkeille. (Kunhan tässä pk-kauden saan käyntiin...)

Onko mimen ja minun lisäksi muita palstalaisia lähdössä?

Ja vielä näyttää mahtuvan mukaan;

"Registrations limited to 35000 runners. Today, 30642 runners registered.

Remain 4358 places free."

-gs