Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 36


Mara.S
 Share

Recommended Posts

Kova viikko.

Ma: TV Kevyt 9.6 km, 6:27, 114 (63%)

Ti: TV Kevyt 9.7 km, 6:47, 112 (62%). Purtsilla 5km taivallettiin yhdessä kaverin kanssa (66v/cooper yli 3000). Minä juoksin hänet kiinni! Eli mitä kovempi juoksija, sitä rauhallisemmin hän treenaa?

+ sitä ennen kotijumppa, toistoja 600+

Ke: VK + MK 8*800m/pal Hr -> 115, 4:25/km, loppuHr 158 (87%). Viimosesta (171) palautumiseen (115) meni 98 sec, joten oli ihan speksien sisässä (120 sec). Kisavauhtia, mutta kenen ja mille matkalle?

+ 1h, 94 (52%) pyöräilyä vaimon kanssa. Joo, vaimokin sano, että voitas ajaa lujempaa.

To: TV Erittäin kevyt, 5.1 km, 6:16/km, 113 (62%). Hölököttelin näköjään lujempaa kuin oli tarkoitus. Eilinen pyöräilykö tuntui jaloissa?

Pe: Sauvakävely 51' + juoksu 3 km, 6:22/km + minidrillejä, yht. 1:09, 94 (52%). Joku varmaan haluais kysyä, onko mitään järkeä treenata noin hiljaa, joten vastaan näin: Menin ihan fiiliksen mukaan ja toisekseen: Keski-ja ylävartalolle tunnin aerobinen ruiske sekä jalkojen selvittelyä keskiviikosta. Nyt on 'hiinä ja hiinä', ennättääkö palautua loppuviikon uuteen treeniärsykkeeseen. Ajattelin tehdä levottoman viikon, onhan sekin jotain uutta vartalolle.

La: TV Rento 8 km, 5:02/km, 149 (82%). Puoli tuntia lounaan päälle, eli oli myös ultrausharjoite. Ruuansulatusta on pyöritettävä juoksun lomassa, ja se näkyy myös sykkeessä.

Su: Pitkis: Pyöräily 1:27, 94 (52%) vaimon kanssa + heti perään juoksua 19.8 km, 6:15/km, 126 (70%). Koko lysti yhteensä 3:31.

Viikko 63 km juoksua + 3:20 pyöräilyä ja sauvakävelyä

Link to comment
Share on other sites

Tehoviikko edessä. Kisavauhtista ja viikonloppuna ehkä joku hölkkäkisa..

Ma: 8.6 km 5.13/122. Olipahan tahmea alku lenkillä, jopa käsien lihakset oli kipeät. Ihan puuduksissa koko kroppa, mutta kyllä se siitä aukesi.

Ti: 8.3 km 5.27/114. Vieläkin jalat vähän rikki.. no vois yrittää huomenna juosta.

Ke: 2km vr + 9.2 km 3.58/165 + 2km vr. Jalat vieläkin tukossa joten juoksu oli kaikkea muuta kuin rentoa. No tulipahan tehtyä. Nyt pari päivää kevyesti. Mitäköhän ihmettä tuli tehtyä viime viikolla kun on niin romuna mukamas.

To: Kevyttä n. 30min.

Pe: Lepo.

La: Aamulla kevyttä n. 30min. Päivällä hölkkä puistolassa, 5. sija ja pokaali! Juoksu kulki ihan ok, mitä nyt tuli hieman rynnittyä alussa, eka kilsa n. 3.20. 3k väliaika 10.26, 5k 17.40. Sitten tapani mukaan hieman hyydyin ja kiristin ihan lopussa aikaan 27.22. Matka n. 7.6 km. Ei saanut kaikkea irti, lopussa syke vain 182, mutta parempaan suuntaan menossa koko ajan!

Su: Kevyttä 62min.

Ensi viikolla vielä kovia treenejä, sen jälkeen vain herkistelyä..

Link to comment
Share on other sites

Ma. Lepo

Ti. Keveetä 6km

- Sykkeet vielä ylhäällä, ehkäpä se kuitenkin tästä, joskus, ehkä, ens vuonna tai vähän ennen, tai sitten ei, who's to say ?

Ke. Reippaan vauhtista, mutta kovan tuntuista meininkiä 6km 28.33 (4.43/km) avg.159 + 2km Vr

- Vatsa 2x30

To. Poikien kanssa saunalenkkeilyä 5km (pojat pyörillä)

Pe. Lepo

La. Lepo

- Vatsa 2x30

Su. PK 12Km. 6.45/km avg.142

- Tuntui ihan mukavalta, vaikka sykkeet onkin ämyristä.

Raivokkaat 31km/vko

Link to comment
Share on other sites

Kovvaa viikkoa pukkaa.

Ma Juoksu 18km mäkivauhtileikittelyä maastossa/ latupohjilla.

Uinti pk 2000m

Ti 18+18km pyörä

Juoksu 16km sis. 10x 4min kovaa (2 min hölkkäpalautuksilla)

Ke 18+18km pyörä

To 20km pk-juoksua, s. 133

Pe lepo

La maisematie 21,1 / 1,18,36 / 167

Su Maastopyöräilyä Nokia-Tre-Ylöjärvi- maisemissa 2,31 / 125 / n. 55km

Eli 71km juoksua ja reilu 120km maastopyörällä. Ja pari uintikilsaa. Ihan ok viikko.

Toinen reipas viikko sitten putkeen olisi tarkoitus tehdä. Juoksukilsoja täytyisi koittaa saalista kolminumeroinen summa. Maisematien jäljiltä jalat olivat yllättävän tuoreet tänään, mutta varmuuden vuoksi pitkis pyörällä...

Link to comment
Share on other sites

Viikko 2 ennen maratonia. Työkiireiden ja flunssanpoikasen sävyttämänä.

Ma lepo

Ti kevyttä 10km 5:17/137

Ke kevyttä 8.2km 5:29/132

To lepo

Pe lepo

La peekoota 14.2km 5:12/139

Su peekoota + sekaan 3x1000m erilaisilla vauhdeilla(4:35/148 4.09/162 4:42/152) 10km 5:10/140

Yht 42.4km / 3:43.

Siinäpä se, maraton lauantaina ja nyt ainakin tuntuu ihan hyvältä, flunssa vaikuttaa poisajetulta...kop kop.

Link to comment
Share on other sites

Joo, mun pitäisi alkaa raportoimaan lähinnä ruikutus- ja valitusketjuun näitä mun "treenejä". Eipä ole juostu ei. Pari lyhyttä hölkkää, ei muuta. Pyöräilyä ja pienen määrän kävelyä olen sentään saanut aikaiseksi. Jaa että selitys? Joku kumma jumi tai tulehdus vasemman polven takana edelleen. Voi olla pohjejumia vieläkin, tai sitten joku jännetulehdus tms. Mitäs näistä. Pidetään nyt sitten vähän taukoa niin jaksaa sitten painaa määrää kun sen aika taas on. Vantaan mara taitaa nyt kyllä jäädä väliin, ja on se vaan hyvä, etten ole Spartathloniin tänä vuonna menossa.

- Sykkeet vielä ylhäällä, ehkäpä se kuitenkin tästä, joskus, ehkä, ens vuonna tai vähän ennen, tai sitten ei, who's to say ?

Sykkeet laskevat kyllä heti kun saat pari viikkoa kunnon määrää alle. Tuskin ennen. Sitä odotellessa sykkeistä ei kannata juuri välittää.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 9,6km(5.30/km) + Kävely 7,5km(8.25/km)

Ti: 19,2km(5.36/km)

Ke: 30km(5.41/km)

To: 19,2km(5.32/km) + 9,6km(5.30/km)

Pe: 17,5km(5.47/km)

La: 14,9km(5.26/km)

Su: 43km(5.41/km)

Juoksu 163km + kävely 7,5km

Ulkoilu 16h19min.

Nylkyttelin km määriä kahden viikon ajan ilman lepopäivää. Onneksi paikat kestivät aika hyvin. Jatkossa vähennetään km määriä ja pidetään kunnon ylläpitoa ja sitten Kreikkaan.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11,2 km pk + kuntopiiriä 1 h 15 min

Ti: ap 11,2 km pk + ip 10 km (alkuverryttely 2 km, 1 x 2 km kovaa, 1 km palauttelua, 1 x 3 km kovaa, loppuverryttely 2 km

Ke: 20,0 km pk (reppujuoksu)

To: ap 14,7 maastolenkki + ip kuntopiiriä 55 min + 10,3 km pk

Pe: 9,4 km maastossa kovaa

La: Lepo

Su: 22,1 km maastopitkis, joka karkasi vauhdin puolesta turhankin kovaksi

Yhteensä juoksua 108,9 km

Link to comment
Share on other sites

MA: kuntosali 1 h 10 min

TI: hölkkälenkki 45 min

KE: sauvakävely 60 min + vesijumppa 45 min

TO: pilates 60 min

PE: lepo

LA: sauvakävely 2 h + ulkovaraston siivousta 3,5 h

SU: pyöräilyä 2 h + 1 h lihaskuntotunti

No nyt rupiaa näyttämähän paremmalta ! Toi pilates oli kyll huippukokemus; olin ekaa kertaa mutten varmasti viimeistä. :situps:

Link to comment
Share on other sites

Kova viikko:

Ma: 12.1km PK/67%

Ti: Lepo

Ke: 10.8km VL/75%

To: 10.2km PK/70%

Pe: Lepo > Kävelyä 7.3km PK/55%

La: 8.3km VK/80%

Su: 28.7km PK/70%

Juoksua yhteensä 70.1km ja kävelyä 7.3km. Kroppa kesti hyvin kovan viikon, vaikka 2 yövuoroakin tuli valvottua. Toisesta yövuorosta menin suoraan koulunpenkille. Ja tämän päivän pitkän tein yövuoron jälkeen 5 tuntia nukkuneena. Sykkeet on normaalia korkeamalla, mutta eiköhän nuo ala tulla alaspäin, kun harjoittelu nyt kevenee kohti Joutsenon maratonia. Ja kieltäydyn menemästä töihin, jos kutsuvat:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy