Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kaisaniemijuoksu 2.8.2007

Recommended Posts

Heippa!

Tiedoksi teille, että eilen 2.9.2007 juostiin Helsingissä Eläintarhanlahden ja Kaisaniemen puiston ympäri Kaisaniemijuoksu, jossa eri sarjoissa oli n. 50 osanottajaa.

http://www.helsinginkisatoverit.net/kaisaniemen_juoksu/

Juoksukierroksen reittiä oli aiemmasta muutettu ja FR305 mittasi 16 km:n matkan ( 5 kierrosta) pituudeksi 13460 m. Tapahtuma aloitettiin lämpimässä (+15C), mutta sadetta enteilevässä pilvisessä säässä, ja juoksun mittaan aurinko pilkistikin huipentaen juoksunautinnon.

Mukavahenkinen tapahtuma! :icon_syda:

Hei. Mukana olin minäkin. Onneksi tulin järkiini(flunssaan) ja siirsin itseni lyhyemmälle matkalle. Kelikin näytti alkuun kurjalta mutta parani kyllä sitten. Reittihän oli muuten mukava mutta hirvitti se jyrkkä pyörätienmäki jossa yksi juoksija kaatui..teloen itsensä.:character00264:

Tapahtumana ihan mukava ja hyvä maku jäi suuhun.

Tsemppiä syksyn juoksuihin

ps. kiitos Essulle vinkeistä

Osallistuin miesten kuntosarjan 6 km:lle. Maaliin saavuin huippuajassa, joten epäröin reitinpituutta. Yks Häjyn mittauksen mukaan kahden kierroksen matkaksi olisi tullut n. 5,4 km, jota voin pitää lähempänä totuutta. Molemmat kierrokset pystyin juoksemaan lähes samoihin aikoihin.

Reitti kulki pääosin mun normaaleilla lenkkireiteillä, joten osasin varoa sitä jyrkkää alamäkeä.

Mukava tapahtuma. Taas tuli mitali ja pari T-paitaa. Toinen T-paita tuli kuntosarjan palkintona. Sitä tulee kaiketi pidettyäkin, kun siinä lukee "Juoksija".

Jep, kiva kuulla että seppolaisten esiintymä on Hakiksen suunnassakin näin tiheä. Häjyjä oli ymmärtääkseni paikalla ainaskin kolme.

Osallistuin 16km sarjaan ( nytten nettisivuilla 15 km), jonka ystävällinen kilpailunjohtaja perusti minulle ihan tilauksesta kun taivastelin järkyttyneenä ja miltei sovinismiinkin viittaillen N16 km:n sarjan puuttumista alkuperäisestä kisaohjelmasta. Kiitos kaunis: Sainkin vedellä sarjani itekseen.

Reitti oli hakislaisena minullekin miellyttävän tuttu, mutta tuo Helenan mainitsema kaatumistapaus oli tosi ikävä. Ensi vuonna juoksu palannee entiselle tasaisemmalle ja pidemmälle reitilleen ja luulen että osanottajia on kosolti!

Totta vieköön hyvin järjestetty tapahtuma osanotttajien määrään verrattuna. Tai ehkä sen takia.

Hieman harmittaa tuo reittimuutos, vaikka eihän sitä Huvilatelttaa olisi voinut siirtää perinteisen reitin tieltä. 16 kilometriä oli lopulta 13,2 kilometriä. Samapa tuo, kun reitin lyhyyden jo ensimmäisellä kierroksella havaitsi. Perinteisellä reitillä olisi ollut tasaisempaa, nyt mäkiä kavuttiin ja laskeuduttiin hiukan tuhdimmin.

Se alamäki ei ollut kyllä liukas, ehkä jyrkähkö. Oliko kaatuminen tapahtunut siinä vai jossain muualla? Epäilen hieman, että juoksijan jalka olisi livennyt katukivetyksellä.

Mukava osallistua tapahtumiin, joissa saa juosta ilman nylkyrihintaa. Näitä onneksi riittää myös eCross-viikonloppunakin. Pari kertaa maksoin ja juoksin eTapahtuman (jossa ei edes tulokset reaaliajassa nimestään huolimatta, käsittämätöntä tuohon hintaan), mutta samalla hinnalla voin osallistua pariin-kolmeen tapahtumaan, joissa voi nauttia juoksemisen riemusta, mitalista ja t-paidasta.

Se alamäki ei ollut kyllä liukas, ehkä jyrkähkö. Oliko kaatuminen tapahtunut siinä vai jossain muualla? Epäilen hieman, että juoksijan jalka olisi livennyt katukivetyksellä.

Ei livennyt jalka kiveyksellä. Siinä alamäessä juoksijan rytmi sekosi...(tulikohan liian kovalla vauhdilla) ja kaatui. Juoksin hänen perässään.

Itse otin kyllä sen jälkeen mäen varovasti. Siitä liukkaudesta vielä..olen tottunut juoksemaan märälläkin asfaltilla ja jotenkin minun tossun alla tuntui asfaltti osuudet liukkailta. Oisko mahdollista että puistossa lehtipuista tippuu jotain???

Kaikesta huolimatta pitää toivoa että juoksu jatkaa kunniakkaita perinteitään ja jonain vuonna juostaan juhlajuoksut:038: