Jump to content
Juoksufoorumi.fi

lauantai 1.9.


 Share

Recommended Posts

Lauttasaari-juoksu meni jonkinlaisena kiihtyvävauhtisena treeninä - ihan fiiliksen mukaan. Alkumatka n. 150 sykkeellä, puolimatkasta sykkeen nosto n. 155 paikkeille ja loppu 2,5 km kyltiltä jo ihan kunnon vääntöä 165-170 sykkeillä ja loppuun maksimiksi 180.

9,65 km, 154, 0:48:38, 5:02 min/km, 83 max%

ja n. kilometri pientä verryttelyä.

Link to comment
Share on other sites

Töihin laittoivat, ja vielä lauantaina. Hö.

Eli leppoisaa pyöräilyä kuulaassa syyssäässä 18km aamulla ja 18km iltapäivällä.

Kevyt viikko on mennyt mukavasti ja kevyesti, vaikka kolme tehokasta harjoitusta oli suunnitelmissa ja kaksi jo tehtykin (tv-kova, pitkis ja maravauhtinen).

Ensiviikolla lisää määrää ja tehoa.:action-smiley-073:

Link to comment
Share on other sites

Kyllä nyt pääsi käymään niin että flussapöpö on elimistössä tasan kaksi viikkoa ennen maratonia. Vielä ei oo tauti puhjennut mutta torstaista lähtien on kurkku kipuillut, välillä palelee ja välillä kuuma, ja päässä on jomottovaa tunnetta. Yritän saada flunssan nyt kunnolla alkamaan mahd pian että ehtis hyvin parantua ennen maraa. Eli aamulla 10 km rauhallista sauvakävelyä ja nyt lähössä 1,5 h rauhalliselle maastopyörälenkille. Yleensä jos flunssa jää jumittamaan niin ainakin mulla kevyt liikunta ratkaisee tilanteen suuntaan tai toiseen. Viimenen pitkis ennen maraa oli suunnitelmissa tälle viikonlopulle mutta se jää nyt väliin.

Link to comment
Share on other sites

Friskis ja Svettis seuran järjestämässä Kick-off tapahtumassa Olympiastadionilla.

Olisi ollut mahdollista osallistua erilaisiin jumppiin, mutta päätin ottaa varman päälle ja osallistua vain tunnin juoksuun. Valittavana oli Starttijuoksu, Sporttijuoksu, Spurttijuoksu tai 90 minsan Krossi (juoksuun yhdistettynä voimaliikkeitä). Kun kyselin, että Sporttijuoksu olisi n.6 km, n.6,30min kilometrivauhdilla, päätin että tämä olisi itselleni tällä hetkellä sopivin.

Meitä oli tässä Sporttijuoksussa 7 naista, Spurttiin osallistui vain 2 miestä.

Kierreltiin noin 6,1 kilsan lenkki Keskuspuistossa, matkan varrella pysähdyttiin venyttelemään, opiskelemaan juoksutekniikkaa, tekemään erilaisia ärsytyksiä (polvet ylhäällä, tikkaamalla juokseminen jne), spurtit jonon ohi vuorotellen ja erilaiset mäkitreenit mm.yhdet rappuset Keskuspuistossa. Yhdessä vaiheessa mentiin ihan metsään juoksemaan kinttupolkua pitkin, joka oli hyvää treeniä eCrossia varten. Kivaa ja vaihtelevaa treeniä. En muistanut ottaa sykevyötä mukaan, joten en tiedä mikä syke oli, mutta vauhti tuntui ihan sopivalta.

Kyseinen seura järjestää yhteislenkkejä tiistaisin ja torstaisin ja pitkiä 20 kilsan lenkkejä Pirkkolan kautta Paloheinään ja takaisin, josta voi valita pelkän Pirkkolaan juoksun, josta tulee 12 kilsaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy