Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pirkanmaa haloo!!!

roadrunner
 Share

Recommended Posts

On jo jonkin aikaa pitänyt ottaa selvää kuinka Pirkkahalliin olisi mahdollista päästä... Pitääpä ottaa heti ensi viikolla selvää.

Helpoiten aikaa löytyy luonnollisesti arkipäivinä aamuupäivisin - työkaveri käy kerran viikossa treeneissä Pirkkahallissa ja alustavasti jo vähän kyselin aiheesta jokunen aika sitten.

Onnistuisikohan 300 m sisäradalla Cooperin testaaminen? Edellinen on tullut juostua yli 20 vuotta sitten intissä ja senkään tuloksesta ei ole minkäänlaista muistikuvaa... Toisaalta tekisi mieli tehdä silloin tällöin tasaisissa olosuhteissa testiä nopeudesta eri sykkeillä.

Millaiset ajat Roadrunnerille ovat teoriassa mahdollisia? Olisiko muita kiinnostuneita?

Soittelin Pirkkahalliin ja Tampereen kaupungin liikuntatoimeen. Juoksuradat ovat aina käytettävissä, jollei ole kisoja tms. Parhaiten omaan rauhaa saa klo 7-15 välillä. Tuosta eteenpäin alkaa olla enemmän jalkapallovuoroja, mutta radat ovat joka tapauksessa käytettävissä. Iltaisinkin voi siis mennä, mutta porukkaa on tällöin enemmän paikalla. Ymmärsin niin, että radoille ei siis erikseen ole vuoroja. Kustannus on 2 euroa per kerta per hlö. Liikuntatoimesta voi ostaa kausikortin hintaan 20 euroa per vuosi per hlö.

Teen vuorotyötä että pitäis ensin vaan sopia joku aika mikä käy teille ja sitten katsoa kuinka vuorot osuu kohdalleen, siittä sitten vaikka hienosäätöä...

Jos ajankohdasta päästäis sopimukseen niin sitten varmaan kannattas varmistaa soittamalla ettei tarvi turhaan pirkkalaan ajella?

Mikäs sinne on puh.nro?

Edit: Heitetään nyt 13. PERJANTAI :hä AP vai IP?

Aamupäivä voisi siinä mielessä olla parempi, että kovin pitkälle iltapäivään ei ruokailematta jaksa ja jos lounaan jälkeen pitää riittävän tauon, niin ollaan jo aika pitkällä iltapäivässä.

Mutta mahtaako muille sopia "keskellä virka-aikaa" oleva aika?

Voisihan tuota käydä vähän joku päivä töistä lähtiessä vähän haistelemassa meininkiä, että minkä verran näyttää porukkaa olevan liikkeellä klo 16-18 aikoihin. Joku iltakin voisi käydä katsomassa, kun silloin tällöin tulee vierestä kuljettua.

Edit: Yhteystiedot ovat sivulla http://www.tampere.fi/liikunta/paikat/pirkkahalli/index.html. Ja hallihan on tosiaan auki 22.30 saakka, että voisihan sinne aika ehtoollakin mennä...

• 2 weeks later...

Kävin eilen TesKun:n testissä Pirkkahallilla juoksentelemassa. Hallissa oli klo 18-20 välillä porukkaa kohtuullisen paljon tekemässä kuka minkäkinlaista treeniä. Valtaosa vaikutti olevan seurojen valmennuksessa olevia nuoria, mutta radalla näytti juoksentelevan yksittäisiä kuntoilijoitakin. Hyvin tuonne kaikki näyttivät mahtuvan. Radan reunalla näytti olevan vapaasti käytettävissä myös rautaa ja laitteita voimaharjoittelua varten.

Itse ainakin innostuin ajatuksesta käydä silloin tällöin hallissa tekemässä treeniä - varsinkin jos olosuhteet ovat ulkona todella vetiset, loskaiset, tuuliset ja pimeät.

Aamusta jos menee, niin on varmasti rauhallisempaa, mutta kuten sanottua, niin hyvin sinne näyttivät kaikki illan prime-time -aikaankin mahtuvan.

Kustannus on 2 euroa per kerta per hlö. Liikuntatoimesta voi ostaa kausikortin hintaan 20 euroa per vuosi per hlö.

Mä kävin joskus syys-lokakuussa liikuntatoimessa kyseleen pirkkahalliin pääsystä talvella. Sanoivat ettei maksa mitään ja että marraskuussa pääsee. Näemmä asiat muuttuu kun tuostakin lystistä täytyy sittenkin maksaa.

Sitten, Tampereella kun asun. Oon ajatellu Teivo Stayersiin liittymistä. Syitä on lukuisia, säännölliset yhteislenkit (eri mittaisia), yhteiset treenit, hyvät neuvot muilta juoksijoilta jne... En väheksy tämän palstan arvoa, mutta olisi mukava tavata ihan eläviäkin ihmisiä eikä aina lukea palstaa. Ehkä tätä kautta tulee tavattua ehkäpä tuolla pirkkahallissakin palstalaisia mutta ne kerrat tuskin hirveen säännöllisiä ovat. Muistelisin niiden jäsenmaksun olevan saman kuin tuo pirkkahallin kausikortti eli 20e ja niiden kautta saanee joistakin paikoista alennuksiakin.

Tuo Teivo Stayers pitää ainakin vetotreenejä tiistai-iltasin pirkkahallissa että sillon voi olla aika täyttä radalla, kellonajasta en tiedä.

Mutta kyllä minäkin oon kiinnostunu tulemaan palstalaisten kanssa sillon tällön juoksemaan pirkkahalliin.

• 4 years later...

Nostetaanpas... tuleeko tamperelaisilla käytyä Pirkkahallissa talvikeleillä juoksentelemassa? Itse kävin viime talvena ehkäpä kymmenkunta kertaa tekemässä vauhdikkaampia harjoituksia. Homma on tosiaan ilmaista (tai mä en ainakaan mitään maksanu :D), ja radalle saa mennä, kunhan ei muita vuoroja radalla ole. Netistä näkee kätevästi varaustilanteen.

Minä vedin viime talvena myös kymmenkunta reeniä pakkasten aikoihin. Kaikki aamulla 7-9 välissä yksinään tai joskus oli 1-2 tyyppiä mukana. Yleensä vedin vielä VK:ta, joten aika raikasta touhua oli (en ole "luonteeltani" mikään aamuvirkku). Mä ymmärsin, että arki-illat 16-20 (tai -21) olis varattu lähes poikkeuksetta urheiluseuroille ml. juoksuradat. Muistaakseni siellä oli joku teksti isolla taulullakin maratoonareille klo 20-21 tai 21-22 "arkivuorosta". Ilmeisesti tuo oli sitten jonkin sortin hämäys tai ymmärsin jotain väärin..

20- asteen pakkasilla minuakin näkee varmaan Pirkkahallissa tänä vuonna joitakin kertoja. Tuskin muuten. Kesällä kun tuli kiusallisia vammoja ja luulen, että osasyy oli liian innokas radalla harjoittelu. Tiedä häntä, mutta ajattelin vähentää kokeeksi.

Muokattu
typo

Itsellä kanssa ajoittuu nuo hallijuoksut suureltaosin aamupäiviin ja tuollaista kylttiä vanhana puusilmänä en ole nähnyt. Mitä nyt välillä iltaisin kävin isonhallin puolella nojailemassa kun poika oli jalkapalloreeneissä, niin kyllä siellä ihan tavallisiakin tallaajia oli nilkuttamassa. Mutta hyvä tietää, jos radatkin on nykyään iltaisin varattuja, niin sitä pitää luonnollisesti kunnioittaa. Tosin mitään peruslenkkiä en kyllä tulla 300m ympyrällä ala nylkyttään, jollei aivan peilijäässä tiet ole.