Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hämeen hölkkä

Recommended Posts

8.9.2007 Ylöjärvi. Matkat 10 ja 20 km.

Osaisiko joku hieman kertoa millainen juoksu on kyseessä? Ilmeisesti jonkun sortin maastojuoksu, mutta jos joku osaisi kertoa reitistä tarkemmin, niin kiitollisena otetaan kaikki info vastaan. Järjestäjän sivuilta ei paljoa tietoa löytynyt. Kiinnostaisi myös onko matkan varrella juomapisteitä ja onko kilometrit merkattu (aina ei voi olla varma siitäkään)?

Ilmoittautuminen näyttäisi tapahtuvan paikan päällä. Laitetaan harkintaan!!:icon_rolleyes:

Hämeen hölkkä on perinteisesti juostu syyskuun loppupuolella, miksiköhän se on nyt siirretty pari viikkoa aikaisempaan? Minä olen juossut tuon kerran, yrittänyt olen useamminkin mutta aina on tullut jotakin eteen. Jos olen kaupungissa ensi viikonloppuna, niin viivalle ilmestyn. Halpa (=ilmainen), mukava tapahtuma.

Reitti kierää leveitä ulkoilureittejä (latupohjat jne.) joten ihmeellisiä maastovarusteita ei tarvita. Maasto on mäkistä, joten nousuja/laskuja tulee kohtalaisesti. Jonkinlaisia huoltopisteitäkin oli reitin varrella, muistaakseni 20km lenkillä 2 kpl.

Aikaisemmin 20km juostiin yhtenä lenkkinä, viime vuonna 2 x 10km. Saas nähdä miten tänä vuonna?

Kilometrejä ei ole tarkasti merkitty. Itse asiassa koko reitin mittaus ei taida olla tässä tapauksessa niin tarkkaa (ainakin työkaveri epäili viimevuotista reittiä alimittaiseksi).

Reitti ei kai pyrikään olemaan mikään virallisesti mitattu matka vaan lähinnä avoin liikuntatapahtuma. Pitkä reitti menee järjestäjien mukaan tänä vuonna reittiä Lamminpään hiihtomaja - Soppeenharjun vesitorni - Lamminpään maja (melkein) - Ikurin Virelä – Lamminpään hiihtomaja. Yksi iso nousu tulee loppumatkaan, muuten aika tasaista latupohjaa. Osallistujat yleensä tunnustelevat paria viikkoa myöhäisempää Pirkan hölkkää varten tai ovat reserviläisjärjestöjen edustajia (reserviläiset järjestävätkin tapahtuman lisätäkseen jäsentensä liikunta-aktiivisuutta). Mukava ja rento tapahtuma, olen ollut mukana kahdesti.