Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Recommended Posts

Tänne mukaan! Koska ensi vuonna haluan juosta alle 3:30. Ennätys tähän mennessä, pari viikkoa sitten juostuna on 3:41, ja siinäkin vessan etsimistä ja lopulta puskaan päätymistä mukana aikaa viemässä. Ja vatsaa lukuun ottamatta juoksu kulki aika kevyesti. Pitäisi siis olla mahdollista, jos vain järkevästi harjoittelisi. 

 

En tiedä minkä verran maratonajan parantelua haittaamassa tai auttamassa on epätoivoinen yritys harjoitella myös puolimatkan triathlonille ensi kesälle ja sitä ennen vielä keväällä pitkälle polkujuoksulle (Karhunkierros 83). Saapa nähdä. 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 tuntia sitten, Kirsi kirjoitti:

En tiedä minkä verran maratonajan parantelua haittaamassa tai auttamassa on epätoivoinen yritys harjoitella myös puolimatkan triathlonille ensi kesälle ja sitä ennen vielä keväällä pitkälle polkujuoksulle (Karhunkierros 83). Saapa nähdä. 

 

Tuskin se haittaa, jos jaksotat tekemisesi fiksusti. Lopulta tärkeintä, että tekeminen on mukavaa ja tuolla tavalla ei käy treenitkään yksitoikkoisiksi. Tuossahan pitää jaksottaa tekemistä eri tavoitteita ajatellen ja antaa kropalle riittävästi lepoa eri tavoitteiden välillä. Jos maratonajan parannus tärkeää, niin hyvä pitää pieni määrä reipasta juoksua viikko-ohjelmassa läpi kauden vaihtuvista kisatavoitteista huolimatta.

 

Itsellä oli pari vuotta sitten hieman vastaava rypistys, mutta jälkeenpäin ajateltuna turhan tiiviissä paketissa, kun 12 viikon sisään tein 102 km kuntoajon maantiepyörällä, 72 km maastoultran ja katumaratonin, joihin kaikkiin treenasin kohtuullisen tosissaan. Kuntoajosta oli kuusi viikkoa ultralle ja ultralta kuusi viikkoa maratonille. Ei oikein jäänyt aikaa palautumiselle ja maraton meni jo selkeästi laskukunnossa. Viimeisistä maratontreeneistä sain vielä palkinnoksi sitkeän jalkavaivan. Hieman tarkempi kuvaus tempauksesta "Alle 2:50" -ketjussa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vantaalla lauantaina meni 3.41 h ja n.30 km saakka 3.30 h vauhdissa. Sitten jalat olikin  paskana , joten oli ihan mukava sen jälkeen kävellä leppoisassa syksyisessä säässä maisemia ihaillen maaliin. Vantaa näytti siinä vitutuksessa mainettaan paremmalle.

Lisää treeniä ja ensi vuonna sitten alle 3.30 h.

  • Like 5
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.10.2019 at 11.00, OlliL kirjoitti:

 

Tuskin se haittaa, jos jaksotat tekemisesi fiksusti. Lopulta tärkeintä, että tekeminen on mukavaa ja tuolla tavalla ei käy treenitkään yksitoikkoisiksi. Tuossahan pitää jaksottaa tekemistä eri tavoitteita ajatellen ja antaa kropalle riittävästi lepoa eri tavoitteiden välillä. Jos maratonajan parannus tärkeää, niin hyvä pitää pieni määrä reipasta juoksua viikko-ohjelmassa läpi kauden vaihtuvista kisatavoitteista huolimatta.

 

 

 

Se voikin olla, että triathlon jää odottelemaan vielä omaa aikaansa. Ei vaan löydy tarpeeksi aikaa, että ehtisin treenailla uintia tarpeeksi. Tekniikka on vielä niiiiiin huono, että ei kyllä tulisi mitään. Tässä kun joutuu elämään mahduttamaan muitakin asioita urheiluharrastusten ohella. 😉

 

Tuo on hyvä pointti tuo reippaan juoksun mukana pitäminen, sen yritänkin nyt joka viikkoon mahduttaa, edes lyhyillä vedoilla. Ja pyöräilyksi kun vaihtaa jonkin pk-lenkin, on varmaan kropallekin ihan jees. Nyt kevättalvi- ja kevätkuukaudet pyhitän Karhunkierrokselle harjoitteluun, sitten toipumisaika ja uuteen nousuun maratonia varten. Joskus syksyllä sitten kokeilemaan onnistuuko tässä vai ei. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep..kyl täs 50+ iäs toi mielykkyys- pysyy paikat ehjänä..palautuminen - sit taitaa tulla vasta se reeni..kovat vedot vk t  on mukava kipittää palautuneena...💪 vähemmän ollu vaivoja viimeisellä 20v pätkällä..kun ensimmäiset 10v...itb tos oli , mut hoidin ite sen ..kun lääkäri hoki vaan samaa mantraa...:detective:  motto...Practice running however you die sometimes anyway....harjoittele juoksua kuolet kuitenkin joskus joka tapauksessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy