Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksukaveri/-kavereita Jyväskylästä?

Kassi
 Share

Recommended Posts

Moi!

Muutan syyskuun alussa Jyväskylään Keskussairaalantielle ja olisi mainiota saada lenkkiseuraa noin 10-15km:n lenkeille. Juoksen pk-lenkit suunnilleen 6:30/km ja reippaammat kutakuinkin viiteen minuuttiin, joten vauhti ei päätä huimaa. Tavoitteena olisi juosta puolimaraton ensi vuonna eli kasvattaa lenkkiä -ja toivottavasti vauhtiakin- hiljalleen. Juokseminen luonnistuu sekä aamulla että illalla (opiskelun ohessa). Ottakaa ihmeessä yhteyttä, jos vauhti ja matkat sattuvat, niin ei tarvitsisi ihan umpimähkään lähteä reittejä etsimään ;)

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mä juoksen ns. Rautpohjan lenkkiä silloin kun pojilla jääkiekkotreenit ... tunnin treenien ja verryttelyjen aikana ehtii kevyesti hilpasta lenkin 3-4krt.

Lenkin pituus on n.4km

Tosin ko. lenkissä on se huonopuoli että siinä on juurikin se keskussairaalan ylämäki, mutta itse otan sen joko kovaa tai sitten töpsötellen hitaasti .. tai jopa kävellen. Riippuen lenkistä.

Minustakin saa melkein milloin vain/millaiselle lenkille vain seuraa! asun kortepohjassa, ja saavun itse jyväskylään ma kun koulu alkaa,mutta iloisesti lähden lenkkiseuraksi jos vaan aikataulut sattuu passaamaan yhteen! :) eli tällä palstalla kannattaa ilmotella kun on lenkkiä suunnitelmissa.

• 2 weeks later...

Suapiko maalin ja Kassin seuraan liittyä lenkille joku kerta? Jos tuollaista 6,5min/km vauhtia juoksette niin saattaisin jopa pysyä kyydissä. Ite tulen Kypärämäen suunnalta ja melkeinpä kaikki lenkkini juoksen Keskussairaalan mäen tai Kortepohjan/Savelan kautta, joten olisi helppo joskus liittyä seuraan.

Tulevalla viikolla mulle kävisi erityisesti tiistai, kun sillon ei ole kuin yksi luento ja valmennushommista on vapaapäivä. Maanantaina ja keskiviikkona on iltaluennot, niin silloin on mentävä juoksemaan aamulla. Loppuviikko on taas opinnoissa kevyempää ja käy melkein mikä hetki vaan.

Muutenkin olisi kiva löytää joku lenkkiporukka, jonka kanssa voisi juosta esim. kerran viikossa ja vaihdella vähän tuntoja juoksemisesta. Itse en kuulu mihinkään juoksuseuraan, niin en tiedä, mitä yhteislenkkiporukoita Jyväskylässä on. Tai itse asiassa yksi Finlandian järjestelyissä mukana ollut mies vihjasi Finlandiamaratoonareista, joilla on yhteislenkki kerran viikossa. Olen myös pari kertaa bongannut jonkun porukan juoksentelevan yliopiston tenniskentän ohi ja jäävän tekemään kuntopiiriä Hippoksen nurmelle kesällä, mutta en ole sattunut kohtaamaan heitä niin, että olisin voinut kysyä, mikä porukka se on. Siinä porukassa näytti olevan sekä naisia että miehiä. Tosin vauhti asettaa rajoituksen tuolle porukan löytämiselle, kun itse juoksen tosiaan sellaista 6,5min/km vauhtia useimmiten.

Tai itse asiassa yksi Finlandian järjestelyissä mukana ollut mies vihjasi Finlandiamaratoonareista, joilla on yhteislenkki kerran viikossa.

Tuo seurue vetää yleensä sellaista vauhtia, että minäkään en ole hirvinnyt siihen porukkaan lähteä. Mutta kehittäisihän se tuota vauhtikestävyyttä...

Tuo seurue vetää yleensä sellaista vauhtia, että minäkään en ole hirvinnyt siihen porukkaan lähteä. Mutta kehittäisihän se tuota vauhtikestävyyttä...

Juu kaksi tuntia yli anaerobisen kynnyksen menevillä sykkeillä kehittää varmaan paljon... Itse asiassa mä sitä ajattelinkin, että nuo ns. oikeat juoksuseuraporukat vetää niin hurjaa kyytiä, että ei meikäläisellä ole sinne asiaa. Mutta jos täältä saataisiin muodostettua jonkunmoinen jengi.

Kassille: Minun luento on Ylistönrinteellä 14-16, joten en ihan noin aikaisin vielä ehdi, mutta tuota ennen 11-13 tai sitten 17:00 (ehkä jo 16:30) tai myöhemmin käy hyvin.

Kassille: Minun luento on Ylistönrinteellä 14-16, joten en ihan noin aikaisin vielä ehdi, mutta tuota ennen 11-13 tai sitten 17:00 (ehkä jo 16:30) tai myöhemmin käy hyvin.

No jos ennen viittä päästäisiin liikkeelle ja tehtäis joku lyhyehkö lenkki, sillä miulla on menoja taas kuudelta? Vai pitäisiköhän suunnitella jotain toista päivää?

No jos ennen viittä päästäisiin liikkeelle ja tehtäis joku lyhyehkö lenkki, sillä miulla on menoja taas kuudelta? Vai pitäisiköhän suunnitella jotain toista päivää?

No ehkä voisi suosiolla ottaa jonkun toisen päivän, kun en tiedä tuosta luennoitsijasta, että pitääkö yhteen putkeen luennot, jolloin pääsisin jo 15:45 pois tuolta ja ehtisin hyvin käydä kotona vaihtamassa kamat. Jos näin on, niin sillon ois mahdollista lähteä 16:30. Mutta onhan näitä päiviä myöhemminkin.