Jump to content
Juoksufoorumi.fi

kurppa

Valitus-ja ruikutusketju

Recommended Posts

Selkä on sen verran kipeä, ettei uskalla lähteä rullille. Tänään kävin lääkärissä ja tuomiona kireät lonkankoukistajat sekä kokonaisuutena kireä takapuolen lihaksisto. 15x fysioterapiaa...

Eli aikalailla varmaan tuo diagnoosi piti paikkansa, mitä arvelinkin. Kokeilitko jo tuota videon kikkaa? Itse oon joskus myös ihan kävellessä yrittänyt painaa peukalolla noista kipeistä kohdista pakaroita. Kyllä ne aukeaa ainaskin hetkeksi ja kipu alaselästä on ainaskin itsellä kaikonnut. Toki ei ole koskaan ollut ihan satasella tukossa itsellä...

Kokeilin, eilen oli jo hieman parempi. Kerralla tämä ei varmaan nyt kuntoon tule, kun on aika vahva suojajumi alaselässä päällä. Nyt kokeilen illalla juoksua kun ei särje ihan kokoajan, talvella tämä vaivasi lähinnä heräämisen jälkeen ja liikkuessa ei juuri ollenkaan tai oikeammin viimeisetkin vaivat liki katosivat ladulle.

<valivali>Siivoilin autoa ja piti samalla nostella renkaita varastossa. Noh, rengasta nostaessani seinän telineeltä napsahti vasemmassa pohkeessa heti polven alapuolella vasemmalla kipeästi. Melkein lähti jalka alta. Siihen on tämä päivä tullut KKK-hoitoa ja buranaa tullut kokeiltua. Positiivista on ettei ainakaan vielä ole tullut mustelmaa, joka kielisi repeämästä. Jos hyvin käy niin kyseessä venähdys tai kramppi. Ensi viikko pitänee ottaa hyvin jatkuneen harjoittelun jälkeen rauhassa. Tähän voi sitten lukija lisäillä pari valittua voimasanaa.</valivali>

Jatkuu. Magneetin tulos tuli eilen. Ei muutosta rasitusosteopatiassa, tilanne lausunnon mukaan "ennallaan". 😞  Eli 3 cm matkalla on sitä hohkaödeemaa vai mitä se virallisesti oli.. murtumaa ei mutta konsultaatioaikaa varailen fysiatrille. Todennäköisesti tuumaa mulle "jaa taas sinä!" Viimeksi nähtiin elokuussa.

Ja kaikki tämä johtuu todnäk reumaisista päkiöistä, vasemman jalan 4. varvasnivel on nimittäin "romahtanut" ja odottelen tässä tukipohjallisia; mittatilaustyönä tehdyt tulevat postista joskus parin vkon päästä.

Juoksua en tule lopettamaan! :) Vasta mää jatkan intoa piukassa kun niistä pohjallisista saan kaiken avun! :)

• Like 2

Vähän sellanen olo että "kaikki paikat rikki", akillesjänteisiin sattuu, toinen kantapää usein kipeänä, polvia särkee usein ja uusimpana vaivana sääriluun/nilkan johonkin luuhun sattuu aika rajustikkin mutta vaan tietyt asennot. lekurille ei viitsi mennä kun pelkään että ilmottaa että ei pitäisi treenata mutta pakkohan tässä on treenata kun pitäisi espoon rantapuolikkaalla rikkoa kaverin ennätys

• Sad 1

Löytyykö foorumilta hyviä juoksemisen lopettajia? Sellaisia, jotka ovat päättäneet lopettaa juoksemisen vammojen tai motivaation puutteeseen jo useamman kerran, mutta kuitenkin surkeasti siinä epäonnistuneet?

Tälläisen säikeen ajattelin avata, mutta tyydyn kuitenkin tänne ruikuttamaan.

Päädyin jälleen foorumille, kun etsiskelin akillesvaivoista tietoa. Nyt toista kuukautta tulilla kärvistelyä.. 

Tämä lienee yli kahteenkymmeneen vuoteen pisin yhtenäinen juoksutaukoni.

Tjaaa.. ehkä yksi polvikierukan siistiminen saattaa olla osamoilleen samaa luokkaa.

Noh, nyt alkaa se moti olla taas todella kiven alla. Ei oikein nappaa edes korvaavat harjoitteet.

Joten ruikutiruikuti ja valivali ehkä jopa yksi yhhyhyy tähän lopuksi.

• Sad 2

On 3.9.2018 at 08.49, roadrunner kirjoitti:

Löytyykö foorumilta hyviä juoksemisen lopettajia? Sellaisia, jotka ovat päättäneet lopettaa juoksemisen vammojen tai motivaation puutteeseen jo useamman kerran, mutta kuitenkin surkeasti siinä epäonnistuneet?

Minä lopetin vuosina 2013, 2014 ja 2015. Lisäksi piti lopettaa tänä vuonna ja niin lopetinkin.

Treenaamista en aio lopettaa vielä, olen siirtynyt loppuelämän kestävästä ylimenokaudesta loppuelämän kestävään peruskestävyyskauteen.

8 minuuttia sitten, Pottonen kirjoitti:

Minä lopetin vuosina 2013, 2014 ja 2015. Lisäksi piti lopettaa tänä vuonna ja niin lopetinkin.

Lopetin vuonna 2010 muutaman vuoden jatkuneiden polvivaivojen vuoksi. Sen jälkeen harjoittelin pari vuotta höntsäfutista. 2013 alkoi tämä nykyinen kuntoiluputki. Tänä kesänä polvi varoitti taas ikävästi ja päätin sitten laskea painoa tällaiseen vaateripustinkuntoon.

8 minuuttia sitten, Pottonen kirjoitti:

Treenaamista en aio lopettaa vielä, olen siirtynyt loppuelämän kestävästä ylimenokaudesta loppuelämän kestävään peruskestävyyskauteen.

Se mitä olen kirjoituksia ja blogeja lukenut niin tehoharjoitusten teko alkaa monella muuttua iän myötä vaikeammaksi. Sama kokemus itsellä. Peruskestävyyden harjoittaminen on kiitollista ihan oman hyvinvoinnin kannalta, vaikka toki runsaasti nautittuna saattaa myös kuluttaa ja pahentaa vammoja.

41 minuuttia sitten, firestarter kirjoitti:

Flunssassa. Sitä se tönkköytyminen sunnuntain West coast traililla tiesikin. Kurkkukipu iski sillon illalla, nyt on pää täynnä räkää ja olo hyvin uupunut. Toivottavasti mennee pikasesti ohi.

Ympäriltä on kaatunut väkeä flunssaan ja kovaan kuumeeseen kuin heinää. Pikaisiin paranemisiin!

• Like 1