kaisumaisu Lähetetty 22. elokuuta , 2007 Share Lähetetty 22. elokuuta , 2007 Vähän kutkuttelisi... Kun tänä vuonna päästiin jo keski-Euroopan maratonien makuun, niin jospa sitä ensi vuonna Italiaan... Luinkin vanhoista teksteistä arvosteluja, ja vakuutuin:D. Mutta. Pari kysymystä. Mitä urheilujuomaa he käyttävät siellä? Kuinka kuumaa on (vai riippuuko täysin vuodesta)? Kuinka tiuhaan on juomapisteitä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lanttu Lähetetty 23. elokuuta , 2007 Share Lähetetty 23. elokuuta , 2007 Mitä urheilujuomaa he käyttävät siellä? Kuinka kuumaa on (vai riippuuko täysin vuodesta)? Kuinka tiuhaan on juomapisteitä? Lämpötila tosiaan voi Italian keväässä vaihdella aika paljon. Mutta haarukka on varmaan luokkaa 10-25, mitään hirvittävää hellettä ei siihen aikaan ole. Juomapisteet olivat aika tarkkaan viiden kilometrin välein, mulla oli keväällä juomavyö mukana ja täyttelin paria pulloa, jotta saisin välilläkin juotavaa. Urheilujuoman merkkiä en muista, olisko ollut G:ltä alkavaa?? Kannattaa treenata hiukan mukulakivellä juoksua jo tänä syksynä, talvella kun meillä ei löydä kuin jäätä! Sitä kiveystä on noin neljäsosa matkasta, suurin osa kuitenkin laakeata kiveä, jolla on helppo juosta. Mutta kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma, ainakin näin 5 kk jälkeen. Italiassahan mitkään asiat eivät mene putkeen mutta kaikki kyllä kuitenkin järjestyvät lopuksi. Lisää aiheesta: http://kotisivu.dnainternet.net/uffe/Sivut/Harrastukset/Maratonit/rooma_07.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaisumaisu Lähetetty 23. elokuuta , 2007 Author Share Lähetetty 23. elokuuta , 2007 Ooo. Kiitos:). Nuo maratonpäivikset on aina mielenkiintoista luettavaa vaikkei olis ees kyseessä semmoinen mara jonne on ite suuntaamassa. Siis pääasia että urheilujuomaa on tarjolla, oli merkki mikä vaan:). Kun kuulemma jossain Ranskassa ei ole kuin vettä (en ole itse siellä juossut, mutta kuullut juoruja). Prahassakin oli jonkinsortin mukulakivetystä hiukan matkaa, eihän se tietty ihan herkkua ole. Mut kaikkeen pystyy kun on (sisäinen) pakko:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesna Lähetetty 16. syyskuuta , 2007 Share Lähetetty 16. syyskuuta , 2007 Kiitos Lantulle Rooman kokemuksista! Salaa haaveilen juoksevani siellä ensi keväänä, kun kaupunkiin muutenkin olen menossa. Täytyy matkaseuralaisia alkaa vähitellen pehmittää siihen, että yhtenä päivänä voisivat olla huoltojoukoissa... Onkos Kaisumaisu menossa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leenanneli Lähetetty 17. syyskuuta , 2007 Share Lähetetty 17. syyskuuta , 2007 Gatoradea oli ainakin tänä vuonna juomana. Ja sitä sai runsaasti. Eka juomapaikalla lykättiin kokonainen pullo käteen... Muilla juomapaikoilla oli sitten laseissa, mutta mielestäni yhtä vahvana kuin pullossa. Rooman maraton on tosi hyvin järjestetty. Ja ne maisemat olivat aivan mahtavat... Ei siinä kipeitä jalkoja tuntenut, kun Vatikaaniin juostiin ja Pietarin kirkko näkyi komeana edessä, puhumattakaan muista nähtävyyksistä matkan varrella. Ehkä siksi aikaa menikin noin 20 minuuttia enemmän kuin tavallisesti? Reitti oli melko tasainen. Mukulakivet eivät ainakaan minua haitanneet, muuta kuin juomapaikoilla, jotka olivat tosi liukkaita. Ainoa haittapuoli maratonin järjestelyissä oli varusteiden saanti maratonin jälkeen. Eivät olleet laittaneet pussukoita mihinkään järjestykseen ja sitten niitä sieltä rekoista kaiveltiin itse.. maratonin jälkeen oli kiva (?) kiivetä sinne lavalle kipeillä jaloilla... Mutta maalissa sai maitopurkin ja kaikkea muuta kivaa palautumiseen ja todella komean mitalin kaulaan. Ja sai tilata DVD:n, jolla oli yleistä kuvaa maratonista, mutta sitten puolimatkalta ja maalista itsestä filmipätkät. Kokonaisuutena kokemukset Rooman maratonista olivat tosi mahtavat!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lanttu Lähetetty 18. syyskuuta , 2007 Share Lähetetty 18. syyskuuta , 2007 Siis pääasia että urheilujuomaa on tarjolla, oli merkki mikä vaan:). Kun kuulemma jossain Ranskassa ei ole kuin vettä (en ole itse siellä juossut, mutta kuullut juoruja). Kyllähän siellä Ranskassa on myös se yksi maratoni, jolla ei ole tarjolla kuin viiniä Sitä olen harkinnut siksi viimeiseksi maratonikseni.:voitto: Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesna Lähetetty 19. syyskuuta , 2007 Share Lähetetty 19. syyskuuta , 2007 Kyllähän siellä Ranskassa on myös se yksi maratoni, jolla ei ole tarjolla kuin viiniä Marathon du Medoc, sinne minäkin vielä joskus. Siellä ei tarjoilla mitään suolakurkkuja, vaan ostereita ja juustoja. Niin ja sitä Bordeaux'n urheilujuomaa myös! Link to comment Share on other sites More sharing options...
miinuliinu Lähetetty 19. syyskuuta , 2007 Share Lähetetty 19. syyskuuta , 2007 Tosi kutkuttavaa lukea noita kokemuksia Roomasta. Olin just viikon lomareissulla siellä, ja rakastuin siihen kaupunkiin ihan tosissaan. Ois tosi mahtava ajatus juosta siellä joskus maraton. Mutta ei vielä ens keväänä. Haikeena luen teidän matkasuunnitelmia täältä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trouble Lähetetty 11. marraskuuta , 2007 Share Lähetetty 11. marraskuuta , 2007 Ilmoittauduttu on Aikarajakin on hulppeat 8 tuntia, sopii meikäläiselle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trouble Lähetetty 24. marraskuuta , 2007 Share Lähetetty 24. marraskuuta , 2007 Lääkärintodistuskin on lähetetty, mutta mitään varmistusta ei ole tullut eikä info vastaa s-postitiedusteluun. Italialaista meininkiä? Yhtäkkiä muistin, miksi olen käynyt Italiassa vain kerran ja siitäkin on melkein 20v aikaa. Arrgh! Link to comment Share on other sites More sharing options...
orteju Lähetetty 24. marraskuuta , 2007 Share Lähetetty 24. marraskuuta , 2007 Rooma on ajatustasolla vielä, mutta melko korkealla sellaisella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trouble Lähetetty 5. joulukuuta , 2007 Share Lähetetty 5. joulukuuta , 2007 No nyt näyttäis olevan ilmoittautuminen kondiksessa. Alkuperäinen lääkärintodistus oli hukkunut matkalla Italiaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trouble Lähetetty 5. tammikuuta , 2008 Share Lähetetty 5. tammikuuta , 2008 Eikö ketään muita ole tänne lähdössä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeppiPitkätossu Lähetetty 5. tammikuuta , 2008 Share Lähetetty 5. tammikuuta , 2008 Hei! Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi rekisteröityä tänne, vaikka olen jo pitemmän aikaa lueskellut palstaa... Olen menossa Roomaan juoksemaan myös. Aamut senkun vain vähenevät! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts