Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rooma 2008

Recommended Posts

Vähän kutkuttelisi... Kun tänä vuonna päästiin jo keski-Euroopan maratonien makuun, niin jospa sitä ensi vuonna Italiaan... Luinkin vanhoista teksteistä arvosteluja, ja vakuutuin:D. Mutta. Pari kysymystä.

Mitä urheilujuomaa he käyttävät siellä? Kuinka kuumaa on (vai riippuuko täysin vuodesta)? Kuinka tiuhaan on juomapisteitä?

Mitä urheilujuomaa he käyttävät siellä? Kuinka kuumaa on (vai riippuuko täysin vuodesta)? Kuinka tiuhaan on juomapisteitä?

Lämpötila tosiaan voi Italian keväässä vaihdella aika paljon. Mutta haarukka on varmaan luokkaa 10-25, mitään hirvittävää hellettä ei siihen aikaan ole.

Juomapisteet olivat aika tarkkaan viiden kilometrin välein, mulla oli keväällä juomavyö mukana ja täyttelin paria pulloa, jotta saisin välilläkin juotavaa.

Urheilujuoman merkkiä en muista, olisko ollut G:ltä alkavaa??

Kannattaa treenata hiukan mukulakivellä juoksua jo tänä syksynä, talvella kun meillä ei löydä kuin jäätä! Sitä kiveystä on noin neljäsosa matkasta, suurin osa kuitenkin laakeata kiveä, jolla on helppo juosta.

Mutta kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma, ainakin näin 5 kk jälkeen. Italiassahan mitkään asiat eivät mene putkeen mutta kaikki kyllä kuitenkin järjestyvät lopuksi. Lisää aiheesta: http://kotisivu.dnainternet.net/uffe/Sivut/Harrastukset/Maratonit/rooma_07.htm

Ooo. Kiitos:). Nuo maratonpäivikset on aina mielenkiintoista luettavaa vaikkei olis ees kyseessä semmoinen mara jonne on ite suuntaamassa. Siis pääasia että urheilujuomaa on tarjolla, oli merkki mikä vaan:). Kun kuulemma jossain Ranskassa ei ole kuin vettä (en ole itse siellä juossut, mutta kuullut juoruja). Prahassakin oli jonkinsortin mukulakivetystä hiukan matkaa, eihän se tietty ihan herkkua ole. Mut kaikkeen pystyy kun on (sisäinen) pakko:D

• 4 weeks later...

Gatoradea oli ainakin tänä vuonna juomana. Ja sitä sai runsaasti. Eka juomapaikalla lykättiin kokonainen pullo käteen... Muilla juomapaikoilla oli sitten laseissa, mutta mielestäni yhtä vahvana kuin pullossa. Rooman maraton on tosi hyvin järjestetty. Ja ne maisemat olivat aivan mahtavat... Ei siinä kipeitä jalkoja tuntenut, kun Vatikaaniin juostiin ja Pietarin kirkko näkyi komeana edessä, puhumattakaan muista nähtävyyksistä matkan varrella. Ehkä siksi aikaa menikin noin 20 minuuttia enemmän kuin tavallisesti?

Reitti oli melko tasainen. Mukulakivet eivät ainakaan minua haitanneet, muuta kuin juomapaikoilla, jotka olivat tosi liukkaita.

Ainoa haittapuoli maratonin järjestelyissä oli varusteiden saanti maratonin jälkeen. Eivät olleet laittaneet pussukoita mihinkään järjestykseen ja sitten niitä sieltä rekoista kaiveltiin itse.. maratonin jälkeen oli kiva (?) kiivetä sinne lavalle kipeillä jaloilla...

Mutta maalissa sai maitopurkin ja kaikkea muuta kivaa palautumiseen ja todella komean mitalin kaulaan. Ja sai tilata DVD:n, jolla oli yleistä kuvaa maratonista, mutta sitten puolimatkalta ja maalista itsestä filmipätkät. :cool0010:

Kokonaisuutena kokemukset Rooman maratonista olivat tosi mahtavat!!!!

Siis pääasia että urheilujuomaa on tarjolla, oli merkki mikä vaan:). Kun kuulemma jossain Ranskassa ei ole kuin vettä (en ole itse siellä juossut, mutta kuullut juoruja).

Kyllähän siellä Ranskassa on myös se yksi maratoni, jolla ei ole tarjolla kuin viiniä:)

Sitä olen harkinnut siksi viimeiseksi maratonikseni.:voitto:

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...