Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ruissalojuoksut Turussa 15.9.2007

Recommended Posts

Taas edessä ja pian. Lienee aika avata uusi ketju.

Keitä palstalta on lähdössä mukaan ? ja millaisin miettein ja tavoittein ?

Itse aattelin käydä kokeilemassa ja yrittää selviytyä hengissä siitä alkuruuhkasta tieltä siiryttäessä hiekalle ! Tavoitteita en aseta vielä kun ei oikein mitään vauhtijuoksuja oo päässyt tekemään pitkiin aikoihin, joten toi vauhtikestävyys on kysymysmerkki. Mut ehkä tässä vielä 3 vkossa HCM:n jälkeen ehtii jotain vieklä treenata.

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Minä ajattelin lähteä. En vielä ilmoittautunut, koska palaudun vielä HCM:ista. Jaloissa ei enää pahemmin kipua tunnu, joten enköhän ilmoittaudu vielä tällä viikolla. Tavoitteita en taida uskaltaa asettaa, päätän sen varmaan vasta Ruisrääkissä. HCM aika ei ollut mitä tavoittelin, mutta paransin kuitenkin Paavosta, joka oli ensimmäinen marani.

Tulossa ollaan kaverin kanssa. Tavoitetta ei ole ajan suhteen. Juostaan vaan läpi. Ehdotin kaverille että jos yritetään parantaa viime kertaista Rääkkiaikaa, joka oli n. 1,54. Voisi yrittää alle 1,50 jos kaverilla riittää tsemppiä. Pitäisikö yrittää järjestää tapaaminen ennen starttia ja ottaa vaikka ryhmäkuva tms.?

Mie oon lähdössä työpaikkajoukkueen osana. Tavoite olis runtata aika alle 1.30 viimevuoden häpeällistä 1.31 tulosta siis lähden parantelemaan.

Tuo hiekkainen alusta vaan on ikävä vauhtijuoksulle. Tunnelma tuolla on kyllä aina ollut hyvä.

Hyvä siellä on juosta. Minä juoksin Ruissalossa elämäni nopeimman ja toiseksi onnistuneimman puolikkaan 2005. Aika oli jotain 1:27 ja ainakaan vielä tuossa vauhdissa alusta ei haitannut lainkaan.

Jossain 14-15 kilsan kohdalla takaa hivuttautui kolmen ukon kopla ohitseni ja hetken mietin että liitynkö peesiin, mutta olo oli jo niin tukala että päätin jatkaa omaa tahtiani. No, Kuuvannokasta päin tullessa siinä mutkittelevalla hiekkaosuudella sain samat selät taas näkyviini ja ei kun heittämällä ohi kahdesta ensimmäisestä ja sitten vielä asfaltilla kolmannesta. Se maaliin johtava alamäki oli yhtä juhlaa, viimeinen 1,1 km n. neljään minuuttiin...

Osaako joku sanoa, onko muuten kauheen raskas reitti? Siis paljon mäkiä?

Ei niitä paljon ole. Yksi iso, ns. Honkapirtin mäki, jota vanhemman polven ultraajatkin kaiholla muistelevat, reitille toki mahtuu. Katkeruutta ko. nousua kohtaan lisää vielä se, että kympin reitti kääntyy eroon juuri mäen alta.

Muuten on semmoista tasaisesti "unduloivaa". Lopussa on pitkä alamäki maaliin. Vähän ahdasta on tosiaan alussa ellei ole aivan kärkijoukossa singonnut itseään startin jälkeisen mäen päälle jossa siirrytään asfalttitieltä hiekkapintaiselle polulle.

Aattelin kanssa mennä koittamaan, josko sitä puolikkaan pääsisi läpi. Tavoitetta ei ole muuta kuin läpipääsy, kun on ollu kaikkia ongelmia. Osaako joku sanoa, onko muuten kauheen raskas reitti? Siis paljon mäkiä?

Mun mielestä 2 mainitsemisen arvoista mäkeä; Toinen heti honkapirtin jälkeen (n. 4 km), aika jyrkkä ja pitkähkö ja toinen (tasaisesti nouseva) 10 km:n jälkeen noustessa rantareitiltä takas kohden saaren keskiosaa. Muutoinpa taitaa olla aika tasaista.

Suunnitelmissa vain Riikki eli se noin 9,8 km:n lenkki. Se olisi samalla viimeinen todellinen vauhtilenkki ennen 2 viikkoa myöhemmin juostavaa Berliinin maraa.

Jos kunto on noussut siten kuin olen kuvitellut, tavoiteajalla on päässyt viime vuosina M40 -sarjan mitalikolmikkoon. Mutta eiköhän se kunnon tilanne selvinne jo pari viikkoa aiemmin Salon puolikkaalla.