Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Anjulie

Pillereitä nivelvaivoihin?

Recommended Posts

Fitline Nivelkunto. Ravintolisä, jossa on glukosamiinisulfaattia (ravuista) ja kondroitiinisulfaattia (kalasta). Sisältää myös levä- ja yrttijauhetta.

Itselläni magneettikuvattiin rustovamma toisessa polvessa vuosi sitten. Lääkäri määräsi lentopallokiellon ja syksyksi leikkauksen, jos jalka ei levossa parane. Söin Nivelkuntoa säännöllisesti ja pelasin enemmän kuin koskaan. Polvi parani.

Äitini sairastaa nivelreumaa, johon hän on joutunut syömään sytostaatteja. Nivelkunnon myötä on sytostaatit jääneet pois. Parilla kaverilla polvivaivoja, johon myös kyseinen ravintolisä auttanut.

Muokattu

Minä vannon glukosaminen nimeen. Kolmisen vuotta on tullut napattua ja polvet on kuin nuorella miehellä vaikka kirurgi antoi paperit jalan menetyksestä muutama vuosi sitten. Wagner 1500 oli hyvä ja myöhemmin siirryin Bob Charles Silberhorn joint formulan käyttäjäksi. (Bob Charles on oman kylän poikia http://www.silberhorn.co.nz/sirbobcharles.html)

Löytyi tälläinen keskusteluketju joten nostetaanpa se esille, itsekkin on tarkoitus kokeilla tuota hainrustokapselikuuria, joten joilla on kokemusta niistä niin laittakaapa niitä kokemuksia esille.

Itse olen kokeillut hainrustokapselikuuria, iteselle se ei antanut kovin hyviä tuloksia, ainakaan sellaisia mitä odotin. Sen sijaan BODYFLEX Combi Nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukkasetti on hävittänyt nivelkivut omasta voivottelulistoilta. Taitaa löytyä kaikista luontaistuotehyllyistä juurikin tuon hainrustoboksin vierestä.

Nämä tosin on henkiläkohtaisia ja tsykologisiakin juttuja, joten en ala suosittelemaan mitään, mutta itse olen ollut nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukan tyytyväinen käyttäjä.

Itse olen kokeillut hainrustokapselikuuria, iteselle se ei antanut kovin hyviä tuloksia, ainakaan sellaisia mitä odotin. Sen sijaan BODYFLEX Combi Nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukkasetti on hävittänyt nivelkivut omasta voivottelulistoilta. Taitaa löytyä kaikista luontaistuotehyllyistä juurikin tuon hainrustoboksin vierestä.

Nämä tosin on henkiläkohtaisia ja tsykologisiakin juttuja, joten en ala suosittelemaan mitään, mutta itse olen ollut nokkos-kalkki-inkivääri-vihersimpukan tyytyväinen käyttäjä.

Vihersimpukkahan on glukosaminen lähde. Kestää noin kuusi viikkoa ennenkuin potkaisee. 1000mg/vrk on hyvä alkuannos. Ei sovi kala allergisille.

Mulla todettiiin nivelrikko pottuvarpaan tyvessä joka osas olla pirullisen kipeä, muistutti kihtiä.

Mulle annettiin lääkkeeksi Arthyl nimistä lääkettä joka sisältää glucosamin sulfaattia.

Tuon lääkityksen jälkeen pystyin hiihtämään talven normaalisti mitä en voinut tehdä kolmeen vuoteen.

Voin suositella tosin en ole kokeillut luontaistuote kauppojen tarjontaa eli vertaus pohjaa ei ole.:party0021:

Tässäpä näistä tärkeistä ainesosista vielä virallista tietoa...

Glukosamiini on rustojen luonnollinen

rakennusaine. Se ei ole ainoastaan tärkeä

ruston vaan myös nivelnesteen

muodostumiselle. Kondroitiinisulfaatti on ruston päärakennusaine.

Se on tärkeä nivelruston nestepitoisuuden

ja nivelten elastisuuden kannalta.

Kannattaa kyllä kokeilla ravintolisiä ja luontaistuotteita ennenkuin sortuu lääkkeisiin. Lääke on kuitenkin aina lääke...Kyllähän se äkkiä selviää onko luontaistuote auttanut. Jos ei niin siirtyy sitten vasta kokeilemaan lääkkeitä.

Esimerkiksi näissä Fitlinen tuotteissa on tyytyväisyystakuu. 30 päivän palautusoikeus tuotteilla, jos ei ole tyytyväinen. Siinä ajassa huomaa kyllä avun, jos muistaa vaan säännöllisesti ottaa. :icon_jook:

Vihersimpukan käyttäjästä siirryin vähän vahingossa Arthrobalans käyttäjäksi, kun Tallinnassa käydessäni piipahdin apteekissa tutkimassa paikallisia purkkeja.

1 tabletti päivässä ja polvet palautuu paremmin juoksusta, hinta on Suomessa hieman kovan tuntuinen, mutta 1 kpl päivässä helpottaa asiaa (Tallinassa on sataman apteekissa tuotetta saatavana), Vitabalansin sivuilta löytyy varmasti tietoa tuotteesta.

Mulla ei ole niverikkoa, mutta aikoinaan, kun valittelin kipuja, niin kaveripiiri kertoi syövänsä Möllerin Tuplaa tai Nivelille. Päädyin Tuplaan ja olen ottanut muutaman vuoden yksi per päivä, kun suositus olisi kaksi. Ei ole kipuillut. Nuo nivelrikot on kuitenkin asia erikseen.

Mulla ei ole niverikkoa, mutta aikoinaan, kun valittelin kipuja, niin kaveripiiri kertoi syövänsä Möllerin Tuplaa tai Nivelille. Päädyin Tuplaan ja olen ottanut muutaman vuoden yksi per päivä, kun suositus olisi kaksi. Ei ole kipuillut. Nuo nivelrikot on kuitenkin asia erikseen.

Kumpikin on ollut käytössä (tällä hetkellä Nivelille) ja hyvin toimivat eivät nivelet särje. Muutenkin iho ei kuivu niin paljon kuin mitä ennen Mölleriä...

Mulla oli nivelrikko joka todettiin röngtenissä.

Sain reseptilääkkeeksi Arthyl 750 mg, tämä lääke sisältää Glugosamin. sulf nimistä ainetta.

On auttanut mua ja korjattua nivelrikon pottuvarpaan tyvestä.

Uskon että tämä tulee paljon halvemmaksi kuin luontaistuote kaupan tuotteet.

Tässä lääkepurkissa on 180 tapua eli riittää toviksi aikaa.

Voin suositella lämpimästi.:znaika: