Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ongelmia digiboxissa

Markku
 Share

Recommended Posts

Osaako joku kertoa mistä johtuu, kun: 20.8.2007 illalla boxin kautta kolmosen ja nelosen teksti näkyi vain osittain. Kyseessä on Topfieldin TF5100. Takkahuoneen televisio toimi halpis Nokian kanssa moittettomasti. Hoksasin ohittaa boxin ja katseli leffan loppuun analogisesti. Sekin toimi moitteetta. Pitänee soittaa aamulla tuetetukeen. Tää on niin tätä... :(

Kokeilitko ottaa virran pois boksista ja tarkistaa, toimiiko tekstitys tuon jälkeen? Entä milloin on viimeksi tehty ohjelmistopäivitys? Mulla on sellainen muistikuva, että Topfieldin boxeihin joutuu itse tekemään tuon päivityksen. Jos on tehty päivitys ja jumitus jatkuu, kannattaa kokeilla (tehdas)asetusten palautusta -ohjeet löytyy siitä käyttöoppaasta.

Meidän digiboksi (peruskaapeliverkkoon tarkoitettu) meni jumiin uusimmasta automaattisesta ohejelmapäivityksestä siis lähinnä ylen kanavat, maikkari ja nepa jumittuivat, eikä boksin "boottaus" tai asetusten palautuskaan auttanut. Piti viedä Welhon putikkiin boksi huoltoon. Kuulemma tuon ohjelmistopäivityksen takia on ainakin Welholle tullut paljon noita huoltokeikkoja.

Meillä taas jättää tämä Toppfield ainoastaan yhdellä kanavalla, eli Sub leffalla teksteistä osan pois, muuten toimii täysin. Eikös se se Leffa kuulu johonkin ohjelmapakettiin, joten pitäisi kai olla ongelmia muillakin kanavilla?

Vai auttaisko tähän päivitys?

Antenniboksista kysymys.

Meillä taas jättää tämä Toppfield ainoastaan yhdellä kanavalla, eli Sub leffalla teksteistä osan pois, muuten toimii täysin. Eikös se se Leffa kuulu johonkin ohjelmapakettiin, joten pitäisi kai olla ongelmia muillakin kanavilla?

Vai auttaisko tähän päivitys?

Antenniboksista kysymys.

Leffa kuuluu Mtv:n "plus" pakettiin eli kysymys kuuluu, onko numeroukolla kyseinen paketti? Jos ei ole, kannattaa olla hiljaa. Jos on, kannattaa katsoa mikä on ko. kanavan lähetysten kuvakoko. Meillä telkkari tahtoo nelosella ja subilla muuttaa kuvan koon sen verran isoksi, ettei näy tekstitykset. Itse pitää vaihtaa se oikea kuvakoko kaukosäätimessä kyseisillä kanavilla. Sama vikahan voi olla myös Markulla.

Osaako joku kertoa mistä johtuu, kun: 20.8.2007 illalla boxin kautta kolmosen ja nelosen teksti näkyi vain osittain. Kyseessä on Topfieldin TF5100. Takkahuoneen televisio toimi halpis Nokian kanssa moittettomasti. Hoksasin ohittaa boxin ja katseli leffan loppuun analogisesti. Sekin toimi moitteetta. Pitänee soittaa aamulla tuetetukeen. Tää on niin tätä... :(

Joskus ollut sama ropleema. Selvisi kun muutti kuvakoon muotoon Lettebox vai oliko se peräti suomennettuna Postiluukku.

Joskus ollut sama ropleema. Selvisi kun muutti kuvakoon muotoon Lettebox vai oliko se peräti suomennettuna Postiluukku.

Varmaan tuostsa on kyse. Mulla joskus Maikkarin kova on mennyt ihmeelliseen "FULL SCREEN" modeen, jolloin kuva on ylisuuri ja tekstit katoaa. Tää on tosin toisen tyyppisessä digiboksissa mutta kuitenkin. Yleisradio sais tehdä jotain Teemalleen. Eilenkin Godzilla-leffasta katosivat tekstit kesken leffan eivätkä koskaan palanneet. Ei muuten, mutta dialogi oli japaniksi. enkä osaa japaniksi muuta kuin JOKOHAMA KUMAHUTA.

Kokeilitko ottaa virran pois boksista ja tarkistaa, toimiiko tekstitys tuon jälkeen? Entä milloin on viimeksi tehty ohjelmistopäivitys? Mulla on sellainen muistikuva, että Topfieldin boxeihin joutuu itse tekemään tuon päivityksen. Jos on tehty päivitys ja jumitus jatkuu, kannattaa kokeilla (tehdas)asetusten palautusta -ohjeet löytyy siitä käyttöoppaasta.

Oho, Santtahan on oikee digiboksiasiantuntija. :039:

Minä en tuota meidän Topparia ole onnistunut vielä kertaakaan päivittämään. Jostakin syystä se vaan ei päivity, vaikka olen asentanut sen TF-ohjelman ja noutanut kaikki päivitykset läppärille.

Pitänee jatkaa jumppaamista tuon kanssa.

Kolmosella, nelosella ja Subilla tekstitys on poltettu kuvaan, joten digipoksi ei pysty niitä lisäämään/poistamaan. Jos teksteistä puuttuu osa, niin silloin varmaankin koko kuvasta on rajattu reunat pois (vertaa analogiseen kuvaan). Tässä tapauksessa poksissa pitää käydä säätämässä kuvasuhde oikeaksi (letterbox).

Ykkösellä ja kakkosella tekstitys tulee erillisenä datavirtana ja lisätään kuvaan vasta digipoksissa. Jos tekstitys ei toimi, niin a) lähetyksessä on vikaa tai B) digiboksissa on vikaa. Tähän vaivaan voi sitten auttaa softapäivykset, tai sitten ei.