Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ikaalisten Kylpylähölkkä 19.8.2007


Recommended Posts

Tämä juoksu järjestettiin kai viime vuonna ensimmäistä kertaa. Olin mukana, kun satuimme olemaan Ikaalisten kylpylässä perheen kanssa tuona viikonloppuna.

Minä pidin tapahtumasta ja voin sitä suositella viime vuoden perusteella. Järjestäjät olivat mukavia ja kaikki toimi hienosti. Innostunutta yritystä löytyi järjestelyihin ja palkintojakin riitti kaikille useita kappaleita. Muistaakseni sarjoja oli niin paljon ja osallistujia niin vähän, että vain harva juoksija ei päässyt sarjassaan mitalisijalle;-) Lisäksi oli hienoa, että lapset saivat seurata isän (ja muidenkin) maaliintuloa kylpylän ulkoaltaasta.

Reitistä jäi mieleen, että juostiin paljon järven rantoja pitkin ja reitti kulki paljon hyväkuntoisilla pyöräteillä ja välillä hiekkapohjaisilla kävelyteillä. Kuitenkin varsinkin viimeiset 5-7km olivat kohtuullisen mäkisiä ja silloin juostiin maantiellä (asfaltilla ja hiekalla). Tämä ei siis ole nopea reitti, mutta ei siellä mitään vuoria ollut.

Ehkä mukavien muistojen osasyynä on, että en juossut tätä "kovaa", vaan reippaana harjoituksena. Juoksun erikoisuutena oli, että reitillä ei ollut mitään kilometrimerkintöjä. Kun lähtölaukaus pamahti, niin seuraava merkintä oli maaliviivalla. Lähtöpaikalla oli reittikartta, johon oli merkitty kilometrit, mutta eivät ne ainakaan minulle mieleen jääneet, vaikka kuinka yritin katsella. Kun ei ollut mitään kiintopisteitä, niin juoksin ensin reilun tunnin kevyesti ja sitten lopun "kovaa" ja sain hyvän loppua kohti kiihtyvän juoksun. Toivottavasti tänä vuonna on jo saatu muutama kilometritolppakin maastoon. Itse en tänä vuonna ole lähdössä mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Jees, tulipa sitten vetästyä elämäni ensimmäinen puolimaratooni aikaan 2:15:36 :yaya: Tällä ajalla olin oman sarjani 4. kaikkiaan yhdeksästä juoksijasta. Kaikenkaikkiaan juoksijoita oli varmaan max 40, kun mukaan lasketaan myös kympin juoksijat. Ei mikään valtava osanottajamenestys, mutta sen verran kuitenkin, että ikävä kyllä tänä vuonna ainakin jäin pokaalitta :cry: Nojoo, ei ehkä ihan ekalla kerralla vielä oliskaan odottanu sitä.

Oli ihan ok keli juosta, aurinko paisti koko ajan, välillä oikeinkin kuumasti. Reitti oli hyvin paljon alla olevan kuvauksen kaltainen, paitsi että tänä vuonna oli saatu jo ne kilometrimerkitkin sinne. Olikin hauska seurata niitä paaluja, kun kaikki kilsat mitä tuli 10 päällä oli ittelle vaan plussaa, kun en oo yli 10 km lenkkejä eläässäni juossu. Ehkä V*ttumaisin pätkä koko juoksussa oli juuri lopun hiekkapätkä. Tuntu kuin kaikki voimat olis jääny siihen 500m upottavan hiekkaiseen ylämäkeen, tässä vaiheessa oli kuitenkin jo 17 km juostu.

Muuten oli kyllä ihan kiva tapahtuma. Juomapisteitä oli kivasti noin 3 km välein ja välillä useamminkin. Paljon muuta tarjottavaa ei sitten ollut, taisin jossain vilaukselta nähdä jopa suolakurkkua, mutta tätä vain matkalla.

Jep, eipä siinä muuta kun uusia haasteita kohti vaan reippain mielin. Oli kiva juoksutapahtuma ekaks puolikkaaks.

Link to comment
Share on other sites

Paljonko vaadittiin voittoon tai palkintosijoille?

Tänä vuonna ainakin palkintoja jaettiin vain yleisissä sarjoissa. Miesten yleisessä kolmossija irtosi ajalla 1:32:42 ja naisten 1:41:09. Voittoihin vaadittiin M/1:25:46 ja N/1:29:15. Alotettiin tietty hirvee protesti, kun meirän porukassa oli yks, joka juoksi N40 sarjassa ja voitti sen, mutta mitään palkintoa ei ollut. Kuulemma ne oli ajatellut, että niin vanhat on jo niin aikuisia, että ei mitään palkintoja tarvi. Tämä voittaja oli itse sitä mieltä, että sittenhän niitä palkintoja vasta tarviikin :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Tänä vuonna ainakin palkintoja jaettiin vain yleisissä sarjoissa. Miesten yleisessä kolmossija irtosi ajalla 1:32:42 ja naisten 1:41:09. Voittoihin vaadittiin M/1:25:46 ja N/1:29:15. Alotettiin tietty hirvee protesti, kun meirän porukassa oli yks, joka juoksi N40 sarjassa ja voitti sen, mutta mitään palkintoa ei ollut. Kuulemma ne oli ajatellut, että niin vanhat on jo niin aikuisia, että ei mitään palkintoja tarvi. Tämä voittaja oli itse sitä mieltä, että sittenhän niitä palkintoja vasta tarviikin :thumbsup:

Höh, kyllähän palkintoja nyt jokaisessa sarjassa pitää jakaa! Järjestäjille :fighting0056:.

Pienellä treenillä tuolla vois vaikka kärkikolmikossakin olla ens vuonna, jollei sitten osanottajamäärä nouse yhtä räjähdysmäisesti kuin tänä vuonna.

Link to comment
Share on other sites

Olikos tapahtumasta tarjolla mitään muuta infoa kuin se, mitä juoksukalenterista löytyy. Jos ensivuonna jätän HCM:n väliin, niin täällä voisi käväistä kirmaamassa, etenkin kun mökki sattuu olemaan siinä muutaman kilometrin päässä kylpylästä.

Niin, ja mahtaakohan tämänvuotisia tuloksia mistään löytyä ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy