Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hrm

jouni.makela
 Share

Recommended Posts

Helsinki Roller Marathon luistellaan HCM:ää seuraavana päivänä eli ensi sunnuntaina. Tällä kertaa reitti on jopa mitattu ja valittavana on 30.5 ja 47km matkat. Onkohan foorumilaisia osallistumassa HRM:lle ?

Kummallakin matkalla on kaksi luistelevaa jänistä.

Mukana luistelemassa mm. Eduskunnan puhemies Sauli Niinistö

http://www.helsinkiroller.fi/

HCM:n jälkeen HRM voi tuntua jäykältä. Olen luistelemassa ns. raatojäniksenä, porukan viimeisenä eli olen takuuvarmasti viimeisin maaliin tullut.

Huomenna tiedossa siis luisteluhubaa 47km edestä!

Ja joku väittää, että ultraajat ovat hulluja...sähän taisit kuitenkin juosta ihan tosissaan tänään HCM:llä, vai? :)

Ja joku väittää, että ultraajat ovat hulluja...sähän taisit kuitenkin juosta ihan tosissaan tänään HCM:llä, vai? :)

Tosissaan juoksin mutta luistelu nyt on vain niin verissä ettei tuo pelota yhtään.

Berliinin maratonilla on muuten useita hulluja jotka sekä luistelevat että juoksevat maratonit. Näillä tuplamaratoonareille on oma kisansa jossa summataan kummankin maratonin ajat tietyllä painotuksilla.

Kävin kurkkimassa tuota rollermaraa siinä maalin lähettyvillä, kun 15 ja 30 kilsan kiitäjiä saapui maaliin. Ihan rennolta fiilistelytilaisuudelta tuntui. Kalmannia en kyllä nähny, ilmeisesti maraajat olivat vielä matkalla..

Oli joo, meikä tuli erään 47 km sauvarullalaijan perässä, yli 3h40minuuttia meillä meni, juosten olisi mennyt nopeammin ;)

Itse olin sauvarullailemassa 47km matkan. Oli letkeää ja mukavaa mutta tapporeitin olivat löytäneet. Otaniemen takana mäki jossa vauhti ryöstäytyi yli 43km/h ja ajotie raavittu auki. Itse kun olin kohdalla niin siellä makasi kaksi luistelijaa asvaltilla ja itse olin pakoitettu menemään ajotielle ja se karkeus ja röpelö meinasi katkaista jalat, luistimista puhumattakaan. Kuuleman mukaan kahdesti ambulanssi sai korjata raadot talteen ko. mäestä.

Onko kenelläkään lähempää tietoa siitä mitä kaatuneille on tapahtunut?

Itse olin sauvarullailemassa 47km matkan. Oli letkeää ja mukavaa mutta tapporeitin olivat löytäneet. Otaniemen takana mäki jossa vauhti ryöstäytyi yli 43km/h ja ajotie raavittu auki. Itse kun olin kohdalla niin siellä makasi kaksi luistelijaa asvaltilla ja itse olin pakoitettu menemään ajotielle ja se karkeus ja röpelö meinasi katkaista jalat, luistimista puhumattakaan. Kuuleman mukaan kahdesti ambulanssi sai korjata raadot talteen ko. mäestä.

Onko kenelläkään lähempää tietoa siitä mitä kaatuneille on tapahtunut?

Se oli todella vaarallinen paikka, olihan siellä tosiaan varoitukset ja ennen kisaakin varoitettiin. Se ajotien "raapiminen" on ilmeisesti tapahtunut sen jälkeen kun reitti oli jo lyöty lukkoon.

Se oli todella vaarallinen paikka, olihan siellä tosiaan varoitukset ja ennen kisaakin varoitettiin. Se ajotien "raapiminen" on ilmeisesti tapahtunut sen jälkeen kun reitti oli jo lyöty lukkoon.

Totta, eihän järjestäjät sille raapimiselle mitään voi jos tepahtuu suunnittelun jälkeen. Toisaalta olisi se mäki ollut ollut raju myös ilman raapimisia. Itselläni ryästäytyi vauhti käsistä vaikka jarrupala savusi kovaa jarrutusta.

Tuo li aika mielenkiintoinen ilmiö jota aikaisemmin en ole huomannut. Ilmassa paikoitellen oikein leijuis palanneen kumin käry todennäköisesti jarrupalojen sauhuista!:))

Hitsi kun oliskin ollu siinä kunnossa että ois voinnu käydä vetämässä ton luistelun palauttavana lenkkinä lauantain juoksujen päälle. Tällä hetkellä koipi on sen verran kipeä että rullille ei oo mitään asiaa kun aikasintaan loppuviikosta. Kuopion rullaluistelumaraa harkitsin kanssa puolivakavissani, mutta sitten selvisi että mulla on aivan kamala krapula juuri kyseisenä päivänä joten jää nekin rullailut väliin.