Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Onko moottoripyöräilijöitä?

Markku
 Share

Recommended Posts

Mahtuuko tällaiseen massaan suuri määrä moottoripyöräilijöitä? Minulla on nyt kahdeksatta kesää pieni custom Kawasaki ja kilometrejä tulee vuodessa nipin napin 1.000 km. Täysin turhahan se hankinta oli mutta aina joskus on kiva päästä tuulettumaan vähän vauhdikkaammin. Työmatkat olen ajellut prätkällä.

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mahtuuko tällaiseen massaan suuri määrä moottoripyöräilijöitä? Minulla on nyt kahdeksatta kesää pieni custom Kawasaki ja kilometrejä tulee vuodessa nipin napin 1.000 km. Täysin turhahan se hankinta oli mutta aina joskus on kiva päästä tuulettumaan vähän vauhdikkaammin. Työmatkat olen ajellut prätkällä.

Minulla on tällä hetkellä Hondan st 1100 Pan European (kts minun avatar) ja 12 500 km tällä hetkellä takana tänä kesänä. Kymmenes motskarikesä menossa.

ON! Jos sellaiseksi lasketaan tukevasti Kawasakin kyydissä istuminen (varsinkin kun siitä on saanut oikein diplominkin!)

Eka kesä menossa. Ennen huhtikuuta en ollut ikinä edes kypärää päähäni sovittanut ja nyt sitä ei meinaa saada päästäni pois ollenkaan. Lempipuuhaani onkin nukahtaa pyörän kyytiin pitkillä ajelureissuillamme, joita ton Niilos mc:n kanssa ollaan tehty pitkin kesää.

Tuossa kuvalinkki keskieuroopan reissuumme, jolla olimme kesäkuussa kaksi viikkoa, jos jotakuta pyöräilijää kiinnostaa.

Tässäpä olisi meidän "Euro Tour 2007" matkasta muutamia kuvia. http://kotiweb.kotiportti.fi/tomi.makela/eurotour2007/eurotour07.html

Vastaan joo, jos moottoripyöräilijän vaimotkin lasketaan... Tällä hetkellä en pääse kyytiin, kun miehen Ducati Monsterissa ei ole pelkääjänpaikkaa. No enpähän tuota paljon muutenkaan pääsis, kun on tuo jälkikasvu niin nuorta, etteivät yksin voi kotia vielä jäädä, että pääsis miehen kans ajelemaan. Eikä itselläni ole prätkäkorttia. Mies myi keväällä pois matka-Harrikan, jonka kyydissä tuli kyllä istuttua kaikki vapaat, kun lapsia ei vielä ollut. Ja viime vuosinakin on aina silloin tällöin pieniä reissuja tehty. On se nyt vähän haikeeta kun muistelee niitä aikoja...:022: Sydämeltäni kyllä olen prätkävaimo, ja haaveilen joskus pitkästä Euroopanreissusta.

No, kai sitä vielä ehtii...

• 3 weeks later...

Täältäkin löytyy motoristi. Alkukesästä vaihdettiin pyörää ja nyt on Yamahan FZ1 S (muistaakseni). Aikas vähän on tullut kilometrejä tuolla ajeltua, koska on vähän korkeampi kuin entinen ja siten näin naisihmiselle tuo epävarman tunteen... Edellinen oli Yamahan 600 Fazer (sininen :smiley:) ja sillä ajeltiin kaksi kesää.

• 5 years later...

Pitäiskö alkaa kerätä listaa niistä kisoista, joissa on kunnollinen tavarasäilytys? Jotenkin spedet olettavat, että kaikki jättävät kamat autoihinsa. Mene nyt sitten prätkällä kisaan, jos kamoja ei kukaan vartioi.

Laitan nyt vanhasta muistista:

Säilytys (katsomoissa tms.), jonne pääsee kuka vain norkoilemaan:

- Lassen Hölkkä

- HCR

- Paavo Nurmi maraton (arvoesineille erillinen säilytys, joka maksaa)

Säilytys, jonne jätetään numerolla laukut:

- Midnight Run (saa itse silti hakea kamat veke, eikä tarkasteta kunnolla, että on ottanut omansa)

- Espoo Rantamaraton/Aaltokymppi (toimii erinomaisesti!)

- Zürich Marathon (-"-)

- Berlin Marathon (-"-)

- Pirkan Hölkkä (kassit annetaan johonkin pakuun/kuorma-autoon ja maalissa ne saa hakea jostain huoneesta. Muistaakseni vartiointi)

- Hässelbyloppet (ovat taivasalla, vaikkakin vartioituina, joten kannattaa pakata muoviin. Toisaalta arvoesineille kirjekuorisäilytys, joka ilmainen ja teltassa)

Mietin, että tämän koko asian voisi kääntää toisinpäin. Tässähän oletuksessa "onko moottoripyöräilijöitä" nostetaan esille epäily, että moottoripyöräily olisi jotenkin epänormaalia. Entäpä jos kysyisimme toistepäin, onko joku ei-moottoripyöräilijä. Minusta on hyvin omituista, jos jollain ei ole saksalaista tai italialaista moottoripyörää tai Vespaa. Tällainen henkilö etsii varmaan vieläkin parkkipaikkaa. Hänen kaikki tekemisensä ovat hyvin hitaita, kun ei voi toimia ex tempore nopeasti, mennä jonnekin, jättää oven eteen ja porhaltaa taas matkaan. Toinen omituinen asia mikä tähän liittyy on se, että ei-moottoripyöräilijät väittävät, että moottoripyöräily on harrastus. Bullshit. Se on vähän sama kuin sanoisi, että autoilu on harrastus. Mikä hemmetin harrastus se on, että ajaa paikasta a paikkaan b, jos pitää mennä jonnekin. Laitoin pyykit aamulla koneeseen, kun en jaksanut pestä illalla ja ajattelin vähän ajan päästä ajaa himaan nostamaan ne kuivumaan. Syyllistynköhän sen ajomatkan aikana moottoripyöräilyn harrastamiseen. Ehkä sekin pitäisi merkata Juoksija-lehden vihkoon.