Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 33


 Share

Recommended Posts

Hyvää viikkoa kaikille! :)

MA:

- Juoksu: 5,7 km 0:45:52 (8 min/km) avr hr 133.

TI:

- Pyöräily: 14,2 km 0:45:23 / avr hr 125.

KE:

- Juoksu: 8,7 km 0:58:51 (6.45 min/km) / avr hr 153.

TO:

- Juoksu: 3,5 km 0:21:37 (6.09 min/km) avr hr 164.

PE:

- Juoksu: 7,7 km 0:52:26 (6.49 min/km) / avr hr 152.

LA:

- Juoksu: vauhtileikittelyä 4,5 km 0:39:48 (9.04 min/km) / avr hr 144 max 192

SU:

- Juoksu: 16,0 km 1:52:25 (7.01 min/km) / avr hr 149.

YHTEENSÄ JUOKSUA: 46 km

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma: 80 min pk-juoksua keskuspuistossa, keskisyke siinä 140 eli n.70% maksimista. Lämmintä oli. Nathanin hihnallinen juomapullo oli koekäytössä ja vaikutti ihan mukavalta, pulloa ei tarttenu puristaa kädessä.

Ti: 30 min verkkaa sis. pari kiihdytystä, sitten 10x75(+?)m täysillä ylämäkeen 3-4min lähdöin, lopuksi 10 min reippaasti Keskuspuitossa keskisykkeellä 168. Loppuun 15 min jäähdyttelyä, joka oli hölkkää ja kävelyä vuorotellen. Nuo 75:t taisi olla hieman ylipitkiä , joten ensi viikolla sitten yksi tolpan väli lyhyempinä. Muuten meni ihan ok, vaikka hieman eka kerralla huomasi että koivet huutaa lisää voimaa/terävyyttä.

Link to comment
Share on other sites

Ohjelmassa rauhallisempi viikko

Ma: 35min palauttava. Olo oli jotenkin hutera.

Ti: Flunssan pukkasi, ilmeisesti viime viikko oli liian rankka heikolle. (kävin kuitenkin salaa kevyellä hölkällä n. 30min)

Ke: 11.6 km 4.55/130. Oli vielä päivällä aika yrjö ja sekava olo mutta koheni sen verran että uskaltauduin hölkälle. Joku vähän vaivaa vielä, lopussa vetäs hapoille ja lihaksetkin on hieman kipeet. No eiköhän ne huomenna tokene mäessä.

To: 3km vr + 9*1min mäkivedot + 3km vr. Aika rankkaa oli tänään, pitää hölkkäillä loppuviikko rauhassa.

Pe: 8.6 km 5.01/123. Nyt on jotenkin tosi väsy olo, pitää huomenna hölkätä oikein hyperkevyt. Ottaa päähän kun tekis mieli testata kuntoa jossain kisassa mutta kun ei jaksa treenien lomassa, pitäisi kevennellä ja palautella ja sitten jäisi treenejä välistä jne jne .. Pitäis varmaan vettä perseet tai jotain.

La: 8.2 km 4.52/130. Lähdin lenkille HCM:n katselun jälkeen. Visualisoin juoksuani sellaiseksi kenialaisjuoksijan kevyeksi liitelyksi mutta kun menin näyteikkunan ohi realiteetit tulivat vastaan ja loppumatka meni sitten enemmän siirrellessä tynnyrijalkoja toisen eteen. On se huippujuoksijan meno kuitenkin aika maagisen näköistä, siitä saa sunnuntaihölkkärikin ripauksen motivaatiota.

Su: 21.6 km 4.58/128. Toteutin pitkäaikaisen haaveeni ja vetäisin lenkin jälkeen munkkikahvit vielä hiki ohtasta valuen. Oli aika voittajafiilis.

Yhteensä 72.3 km. Ensi viikolla sitten enemmän tehoja.

Link to comment
Share on other sites

Ma pk 11.9km 5:21/km HR141

Ti aamulenkki klo 6 6.3km 5:34/km HR136, nihkeetä kuten aina aamulla

iltapäivällä hieroja

Ke Bianchilla pk:ta 57.4km 28km/h HR114. Nyt fillari saa olla varastossa pari-kolme viikkoa ja keskityn juoksemiseen, ilmat onneksi viilenee tästä niin juoksu taas maistuu paremmalta.

To 2km vr + 10km TV reipas 4:45/156 + 2km vr. Kintut oli ihan tönköt, perhana, tais eilinen fillari jumittaa ne. No lepoa ja lauantaina kokeillaan taas ja kun järjellä ajattelee niin eihän tässä viimesen kahden päivän yhdistelmässä oo mitään järkeä. Mutta kun jätkä on tyhmä niin kroppa kärsii.

Pe lepoa

La 3x 2km reippaammat vedot: 4:25/160 , 4:18/165 , 4:14/168 + alku ja loppuvr. Yht 13.25km 1.05. Nyt kulki hyvin.

Sitten venyttelyt ja Kuusisaareen sekoittamaan Gatoradea.

Su aamupitkis 30.1km , 5:21/km , HR138. Oli niin hienoa juosta että annoin mennä hieman reippaampaa kun sykekin pysyi aisoissa.

Loppuun kaksi kilsaa reippaampaa 5:00 ja viimeinen 4:52.

Tuntemukset juoksuun vaihtelivat viikon mittaan paljon, loppuviikko meni onneksi paremmin.

Juoksua 75.4km/6:34 ja pyöräilyä 57.4km/2.03 eli aikaa tärvääntyi ulkoiluun tällä viikolla 8.37.

Link to comment
Share on other sites

Ma: TV Kevyt 8 km, 6:19, 120 (66%)

Ti: TV Kevyt 7.3 km, 6:04, 120 (66%). Numeroista näkee, että sunnuntain pitkästä on palauduttu ja ollaan valmiit huomiseen rymistelyyn.

Ke: VK + MK 6*800m/HR->115, 4:19/km, loppusykkeet 161 (89%). Päälle kokeilin vielä 100m lentävällä lähdöllä: 16,1 sec. Not so bad ja tuntui, että oikealla treenillä saattais lähteä sekunti pois. Jos pitkiä matkoja (siis teorian mukaan) pystyy menemään puolella nopeudella maximista, niin minun biologinen raja on silloin 5:20/km. Jos nyt haluais kokeilla rajojaan, niin siinähän se raja on valmiiksi tiedossa, senkun vaan juoksemaan.

To: TV Erittäin kevyt 7.3 km, 6:31/km, 110 (61%)

Pe: Lepo

La: TV Rento 7 km, 4:56/km, 144 (80%) + 3h hiekan siirtoa, 100 kottikärryllistä, 1200 lapiollista.

Su: Pitkis 3:07, 28,2 km, 6:36/km, 120 (66%)

Yht. 6:30, 63 km

Link to comment
Share on other sites

Ma: 8,2 k m 6:35/km AVG 110 MAX 119

Ti: 9 km 5:00/km AVG 141 MAX 149

Ke: 8,3 km 5:40/km AVG 124 MAX 136

To: Lepo

Pe: 9,2 km 4:50/km AVG 139 MAX 146

La: 11,7 km

Su: 14,7 km 6:00/km AVG 122 MAX 159

Yhteensä 61,1 km. Kertyyhän kilometrejä näistä lyhkäisistäkin lenkeistä. Sunnuntain pitkis jäi hieman turhan lyhyeksi.

Link to comment
Share on other sites

ma : 16 km 4:41/131

ti : 11 km pyörällä

ke : 16 km 4:38/128

to : 16 km 4:38/126

pe : 11 km pyörällä

la : HCM 4:24/139 , aikaan 3:06 pitkiksenä

su : lepo

Juoksua yhteensä 90 km 4:33 keskivauhdilla.

Loman jälkeinen työviikkoviikko. Väsytti.

HCM kulki yllättävän helposti vaikka ennen kisaa olisin mieluummin jäänyt nukkumaan.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 10,5 km, 5,54/km, 136(70%)167.

Ti: Lepo/matkustelua.

Ke: 13,1 km, 6,15/km, 137(71%)162.

To: 10,6 km, 5,55/km, 143(74%)161. Välillä maravauhdin tunnustelua.

Pe: 14,3 km, 6,44/km, 132(68%)160. Pääosin metsäpolkuja/vanhaa pururataa.

La: 9,7 km, 6,19/km, 137(71%)161. Pururata.

Su: Kolme varttia kävelyä ja päälle muutama tunti mustikoitten poimimista.

Yht. 57,9 km, 6 h 4 min.

Maanantaita lukuunottamatta kaikki lenkit koiran kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy