Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Merkkiuskollisuus Kunniaan

Recommended Posts

Kyllä rassaa meikäläistä kun näkee juoksijoita joilla on esim. Etonic kengät, FILA sukat, Diadora Shotrtsit, Saucony paita ja Puma lakki. Jos on jalassa Etonic'it niin ei kyllä pitäis samaan aikaan näkyä muiden kenkien logoja. Off Roadia juoksen Sauconeilla, jolloin vaatteet on Skins'ejä ja Dri Gear'ia. Tiellä juoksen New Balance'illa, jolloin sukat, trikoot ja lakki on myös New Balance. Paidat on tosin aina Dri Gear (sponsori). Minusta sekapukeitujat on selkärangattomia tuuliviirejä vai olenko pilkun*******?

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et suinkaan ole! Itse olen tosin enemmän uskollinen valmistuttajalle. Jos housut on Lidlistä, niin on paitakin. Tai sitten asukokonaisuus on Tarjoustalosta. Kenkiä näistä ei oikein saa, paitsi ne legendaariset Lidlin tossut (AAAARGH.... en koskaan saanut niitä) mutta se ei ole ongelma varsinkaan Tarjoustalon malliston kanssa koska sen tekstiilit ovat merkittömiä.

Jäätävä mielipide, mut meikällä on justiinsa päinvastainen.

Meikä pukee aina vain sen vaatekappaleen mikä on paras. Ikävä kyllä sama valmistaja ei OSAA tehdä hyviä kenkiä, paitoja, sukkia, takkeja, trikoita jne jne, joten pitää osata koota PARAS asukokonaisuus eri merkeistä.

Merkeillä ei oo paskankaan merkitystä saati ulkonäöllä, ku haetaan parasta kompinaatiota.

Mulla on melkein kaikki juoksuvaatteet eri valmistajien, joten kuulun tähän tuuliviiriporukkaan. Ei tälläisen kuntoilijan mielestäni kannata ostaa Asicsin paitaa, joka maksaa pitkälti yli 50€. Olen löytänyt itselleni ihan hyviä juoksupaitoja halvennuksella hintaan 20-25€.

Merkkiuskollisen minusta voisi saada muilla kuin ulkonäkösyillä. Esim Karhun kengät ostamalla tuli ainakin vähän parempi omatunto kuin Asicsien ostamisesta. Tämä siis eettisistä syistä, vaikka Karhut ovatkin hyvännäköiset.

Vaikee olla merkkiuskollinen... Asicin Kayanot on tähänmennessä olleet ns. oikeat kegät, mutta ko. merkin vaatteet ei sitten sovi mulle yhtään. Niken tossuista ei taas löydy lähellekkään yhtä pronaatiotuettuja kenkiä, mutta trikoot ja lippis on hyviä. Crafilla ja/tai SOC:lla ei taas taida olla edes kenkiä valikoimissa.

Ehkä olen sitten tuuliviiri tässä asiassa. Tai no mulle tärkeintä on sellainen "sävy sävyyn" ajattelu, aina tosin sekään ei onnistu.

Kyllä rassaa meikäläistä kun näkee juoksijoita joilla on esim. Etonic kengät, FILA sukat, Diadora Shotrtsit, Saucony paita ja Puma lakki. Jos on jalassa Etonic'it niin ei kyllä pitäis samaan aikaan näkyä muiden kenkien logoja. Off Roadia juoksen Sauconeilla, jolloin vaatteet on Skins'ejä ja Dri Gear'ia. Tiellä juoksen New Balance'illa, jolloin sukat, trikoot ja lakki on myös New Balance. Paidat on tosin aina Dri Gear (sponsori). Minusta sekapukeitujat on selkärangattomia tuuliviirejä vai olenko pilkun*******?

Ohhoh! Ompa sulla rassuun aiheet, mr. "Pilkku"! Mutta ei se mitään, sehän on sun oma mielipitees... Älä suutu tästä!

Minä olen enemmän käytännön ihmisiä. Merkeillä ei ole mitään väliä. Monia hyviä urheiluvaatteita ja jopa kenkiä olen löytänyt Anttiloista ja Cittareista sekä jopa Jyväskylän Taloustaloista. Mulle on pääasia, että kostyymi ajaa asiansa. Merkit ei merkkaa mitään.

Mites sitten, jos on autona Ford? Pitääkö olla päällä Fordin fleece-takki ja päässä Ford-lippis?

Olen tätä myös miettinyt, mutta toistaiseksi olen ollut sairauteni suhteen sen verran häveliäs, etten ilkiä pitää ulkoisia tuntomerkkejä kärryni ulkopuolella.

Jokaisesta omistamastani autosta on kyllä löytynyt tämä lyhenne sanoista "fix or repair daily"

Alkuperäiseen aiheeseen. Eilen kisassa varustukseen kuului: Kengät ja shortsit Nike, Sukat Adidas, Paita Asics, Lippis Mizuno. Kenkiä ostan sen mukaan mikä toimii itselle parhaiten, ja tekstiilejä sitä mitä sattuu saamaan kelvollista kohtuuhintaan. En kyllä ymmärrä miksi pitäisi olla saman merkkisiä. Toki jos joku sponsoroisi niin voisin pitää pelkkää sponsorin tuotantoa yllä.

Niin kauan kun itse maksan varusteeni käytän ihan sitä, mikä milloinkin tuntuu parhaalta.

Mielestäni on aika hauska ajatus, että ostaisi aina jotain tiettyä merkkiä, alkaisi ikäänkuin rahoittamaan jonkin firman bisnestä ilman mitään sponsorisopimusta. Varmasti jokaisen valmistajan unelma on saada niin brändiuskollisia käyttäjiä, että joka kerran kun ostat vaikka Niken sukat, niin pitää ostaa myös sukkiin sopivat Niken lippis, paita, trikoot ja kengät...ja sitten kun ostat seuraavaksi Asicsin kengät, niin kaikki muut varusteet onkin taas vaihdettava. Hieno homma:thumbsup:

Hmm...kun tarkkaan ajattelen, niin eilen taisi olla saman valmistajan kamppeita vaan lippis ja hikinauha (Nike) + osan matkasta Vomerot jalassa.

Naistenlehtityyliin: hattu/hikinauha Nike, paita Brooks, shortsit Adidas, sukat Feelmax, kengät Asics ja Nike. Muutenkin juoksen niillä kamppeilla, jotka olen saanut hankittua budjettikurin mukaisesti eri alennusmynneistä merkistä välittämättä. Enkä ole sitäpaitsi nähnyt missään Nike-tai-muutakaan-nännilaastaria tai vaseliinia, jota tulee myös päälle laitettua...