Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maanantai 6.8.

Recommended Posts

Klo 6.39 työmatkapyöräilyä 20km, aika 1:02:17, keskisyke 136, max.syke 159, 414 kcal.

No niin. Heti kun ilma muuttuu lämpimäksi, ei tuule eikä myöskään juutu punaisiin liikennevaloihin ajatkin paranevat. Lämmöstä on hyötyä pyöräilyyn!

klo 16.19 kotiin pyöräily töistä 20km, aika 1:01:42 (sisältää 1 min.odotuksen liikennevaloissa), keskisyke 137, max.syke 167, 419 kcal.

Jeps. Revittelin ala-ja ylämäet kovaa, kerrankin kunnon kelistä nauttien. Lisäksi jonkin aikaa edessä meni suunnilleen samanvauhtinen pyöräilijä, jonka perässä vedin kaikki ns.sokeat risteykset; kerrankin ei tarvinnut turhaa jarrutella.

PK 0:33 - 5,2 km (6:24/km) - avg 141, max 166

Tukkoista töpöttelyä helteessä - kaikki siis näyttää siltä miltä pitääkin käytännössä liki puolentoista viikon tauon jälkeen...plääh. Mutta tuosta olosta en itse asiassa ole juurikaan huolissani. Pääasia oli, että akillekset eivät oireilleet ainakaan heti juoksun aikana eikä kantapäissä/jalkapohjissakaan tuntunut kuin pientä kireyttä. Eiköhän se juoksutuntumä löydy näillä keveillä keikoilla - ja jos ei, niin lauantaina on ainakin aikaa verrytellä...

Kuudes lenkki kymmeneen vuoteen tuli tehtyä tänään. Vuonna 1997 viimeksi juoksennellut, silloin Turussa puolikas aikaan 1.45. Sunnuntaina 9 km aikaan 1.01,11 keskisyke 158. Tänään pikkasen lyhyempi lenkki, matkaa ei ole mitattu, mutta arviolta jotain 6-7 km ja aikaan 41 minuuttia, keskisyke yli 160. Tarkoituksella tuli kokeiltua pystyykö juoksemaan pikkasen kovempaa. Hyvinhän sitä tuntuu happi alkaa kiertämään vaikka lenkkejä ei ole kymmentäkään takana. Tavoitteeksi on asetettu ens kesänä puolikas samaan aikaan kuin kymmenen vuotta sitten tuli juostua. Painoa kun saisi vielä tiputettua, pituutta 193 cm ja painoa 119 kg.

Kävin radalla tekemässä vedot: 2x200m+400m+200m ja vauhti oli tarkoitus olla kova (meikäläisen kova). Eka veto menikin ihan kovaa, kun tuli 'aikuisiän' enkka tekemissäni 200m vedoissa, nyt siis keskivauhti kovempi kuin mitä on mun muinainen 800m:n ennätyksessä, hienoa ;) Myös seuraavat menivät kivasti, nelosellakin tuli mun tän hetken vetoennätys. Eli ihan hyvillä mielin tässä odotellaan sitten lauantain kisaa :)

Ihanaa lomailua. Olen nylkyttänyt oikein elämäni innolla tuntitolokulla. Ei ole parempaa tapaa viettää lomaa (tai olishan sitä tietenki, mutta en nyt keksi muuta kuin..jaa....kun lapsetkin lukee, jätän mainitsematta).

Vähän yli 16km keskisykkeellä 137 eli hitaasti naatiskellen.