Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Avioero

werneri
 Share

Recommended Posts

Moi vaimo se otti ja lähti. Melkein 20 v yhdessä. Nyt olo on tyhjä, juoksu ei

maita. Kaljaa en ala juomaan. Juoksu olisi varmaan ihan hyvää terapiaa?. mutta

ei meinaa jaksaa lähteä. Kysyisin palstalaisilta onko joku eronnut avioliitosta,

avoliitosta, tai pitkästä suhteesta. Ja kuinka siittä on selvinnyt+? ITSE EN OLE

MIKÄÄN PAARIKÄRPÄNEN ELI EN VIIHDY PAAREISSA joten voisitte antaa hyviä

vinkkejä miten voisi löytää uuden kumppanin....Ja kuinka selvitä erosta.

Joka tapauksessa elämä jatkuu vaikka nyt tuntuu HIRVEÄN PAHALTA.

• Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varmin tapa löytää itsensä paareilta on varmaan just liika kaljan kittaaminen ja baareissa heiluminen..

Suosittelen juoksemista, sen parempaa terapeuttia saa hakea! Uutta kumppania (=laastarisuhdetta) ei kannata alkaa heti etsiä, siitä ei seuraa mitään hyvää - teille kummallekaan.

Rohkeasti vain alat tutustumismatkan omaan itseesi, sillä pitkässä parisuhteessa eläminen vaatii aina kompromisseja enempi ja vähempi ja se oma minä saattaa jopa kadota vahvan kumppanin taakse. Nyt on aika makustella niitä ihka-omia mieltymyksiä ja löytää ehkä aivan uusia harrastuksia ja sitä kautta myös ystäviä. Ota vaikka uusi Työväenopiston kurssitarjontakirjanen käteesi ja selaile josko sieltä löytyisi jotain kiinnostavaa.

Voimia! Muista, että ihmissuhteen menetys ei silti tarkoita epäonnistumista. Eikä ainakaan ennusta saman tapahtumista jatkossa.

Moi vaimo se otti ja lähti. Melkein 20 v yhdessä. Nyt olo on tyhjä, juoksu ei maita. Kaljaa en ala juomaan. Juoksu olisi varmaan ihan hyvää terapiaa?. mutta

ei meinaa jaksaa lähteä. Kysyisin palstalaisilta onko joku eronnut avioliitosta,

avoliitosta, tai pitkästä suhteesta. Ja kuinka siittä on selvinnyt+? ITSE EN OLE

Voin kuvitella miltä tuntuu, mutten voi tietää. Jokaisen ero on luonnollisesti erilainen - ja yhtä tärkeä.

Erosin itse 8 vuotta sitten. Jäin ulkomaille asumaan ja vaimo lähti Suomeen kahden poikani kanssa. Takki oli niin tyhjä, niin tyhjä.... Rakensin omaa elämääni sen jälkeen 5 vuotta, ennenkuin olin riittävän vahva tullakseni takaisin Suomeen.

Uuden suhteen kanssa kannattaa olla varovainen. Varaa henkisesti ainakin yksi vuosi, ennenkuin ajattelet mitään pysyvää suhdetta rakentavasi. Vanhan suhteen painolasti tunkee uuteen suhteeseen eri tavoilla hankaloittaen sitä tarpeettomasti. Lyhyistä suhteista toki voi nautti.:viheltely:

Katsele mitä elämälläsi haluat tehdä ja tee ainakin pieniä suunnitelmia. Työ, harrastukset tai opiskelu saattavat antaa elämälle täytettä. Nyt sinulla on mahdollisuus tehdä mitä SINÄ haluat!

Seuraavaa naista ei kannattane etsiä. Hän tulee kohdalle kun on tullakseen. Liiku, ole aktiivinen ja tee asioita kodin ulkopuolella niissä ympyröissä joissa tunnet olosi kotoisaksi. Vain näin voit törmätä ihmiseen, joka on samansorttinen kuin sinä ja arvoisesi!

Jos olisin nainen, tarjoaisin virtuaalisen halauksen. Miehenä olen kanssasi hiljaa ja tuijotan saunan rappusilta järvelle.

Itse en ole eronnut, mutta kaveri erosi suht äskettäin. Hän(kin) kertoi ensin pelänneensä miten tottumattomana taas pärjää markkinoilla, mutta sanoi että se pelko hälveni pian. Eronneita naisia kun on myös todella paljon, ja ne eivät ilmeisesti ole enää niin kainoja/kranttuja/kopeita mitä miehiin tulee. Joten käännä tilanne voitoksesi....

Kirjoituksesi perusteella "vaimo otti ja lähti" saa sellaisen kuvan, että nainen lähti varoittamatta? Oliko mitään ennakkoaavistuksia vai tapahtuiko asia ilmoitusluonteisesti kuin salama kirkkaalta taivaalta? Huh.

Itse olen se jättävä osapuoli, jolle sanotaan yleensä eron olevan helpompi kuin jätetylle. Tein ja harkitsin eroa pitkään, useita vuosia, oikeastaan liian pitkään. Lopullisen sysäyksen antoi kuitenkin siihen lapsen toivomus erosta, joten en jaksa uskoa oikein siihen, että ollaan huonoissa liitoissa lasten takia, se on yksinkertaisesti tekosyy! Onhan minulle tietysti sellaistakin sanottu, että erosin lapsen painostuksesta enkä omasta tahdostani - no joo, vain minä itse tiedän totuuden!

Monet kokemattomat, usein nuoret ihmiset pitävät avioeroa kuolemaan verrattuna katastrofina. Sitä se ei ole, päinvastoin, jos avioliitossa on ollut ISOJA ongelmia. Toisaalta, jos ero tapahtuu toisen mielestä ilman kunnon syytä, kuten parinkymmenen onnellisen vuoden jälkeen toinen löytää uuden kumppanin, johon "rakastuu", niin totta helvetissä sitä muuttuu katkeraksi.

Itse en olisi halunnut ikinä erota, olen sitä tyyppiä, joka menee naimisiin, niin on sitten naimisissa koko loppuelämänsä. Mutta kun ei ole sitä kuuluisaa kristallipalloa, niin ei voi etukäteen tietää, että täydellinen ihminen muuttuu sietämättömäksi. Vaikka ero oli itselleni helppo, olin monesti katkera siitä, että miksi tämän ihmisen piti muuttua? Toisaalta tätä prosessia kävin läpi ennen virallista eroa.

Olen aika lailla samaa mieltä tänne kirjoittaneiden kanssa , mitä he ovat antaneet ohjeiksi. Yhtä kliseetä en ole vain ikinä ymmärtänyt: "Aika parantaa haavat". Eikä paranna! Äitini on kuollut 5 vuotta sitten, mutta yhtä lailla hänen kuolemansa ajatteleminen tekee nyt pahaa kuin silloin. Surun laatu vain muuttuu. Alussa olin täysin toimintakyvytön, mutta nyt olen kuitenkin pystynyt esim.käymään hänen tavaransa läpi, joita en kuoleman jälkeen pystynyt. Ihmisen pitää saada surra luonnollisesti, surun kätkeminen on luonnotonta.

Moi vaimo se otti ja lähti. Melkein 20 v yhdessä. Nyt olo on tyhjä, juoksu ei

maita. Kaljaa en ala juomaan. Juoksu olisi varmaan ihan hyvää terapiaa?. mutta

Minäkään en ole eroa kokenut, mutta kaveripiireistä löytyy kokemusta. Sivusta seuranneena olen monelle omalla kaverille sanonut, että älä jää kotiin murehtimaan ja kylpemään itsesäälissä. Siinä touhussa käy hyvin pian niin, että se kaljapullo löytyy kaveriksi. Tätäkin olen seurannut sivusta ja sanonpa, että on melkoinen kierre tuo baarikierre. Siinä tulee äkkiä hyvästäkin juoksijasta entinen.

Niin kaikki kävi niin nopeasti jae yllättävästi, että ...

Kevät talvella vaimoni kaveri ilmoitti, että on eronnut ja hän alkoi vierailla

meillä useammin, sitten kesän kynnyksellä alkoivat käydä ravintoloissa ei kuitenkaan joka viikonloppu. En kuitenkkaan ajatellut sitä sen kummemmin

kuin, että ystävänsä kanssa etsivät hänelle seuraa eli eronneelle ystävälle.

No välillä löytyikin seuraa ja sitä sitten soiteltiin seuraavana päivänä jne.

Mutta pysyvempää seuraa hänen ystävänsä ei sitten ole vielä löytänyt.

Ja taas ravintolassa ja alkoi tulla enemmän vaimolleni puheluita ja hän meni

aina ulos puhelimeen kun kysyin kuka siellä sain aina vastaukse, että kaveri tämä eronnut.

En siinäkään vaiheessa ihmetellyt ajattelin vain, että kavereitten juttuja

Vaimoni kanssa istuttiin kotona ja katsottiin TV Ja hän sanoi näin,

että en jaksa enään valehdella. Hän on löytänyt uuden miehen ja tahtoo erota

Huh,huh... Kysyin mistä moinen niin sain vastauksen, että menimme niin nuorena naimisiin ja hankimme lapset nuorina. Hän haluaisi mennä.

Avioliittomme on muuttunut vuosien saatossa kuulemma kylmäksi. Liian vähän,

olen osoittanut hellyyttä ja rakkautta. ja samalla hän teki sen niin selväksi, että ero on lopullinen, emmekä koskaan tule palaamaan yhteen hyvinä ystävinä tulemme olemaan.

Meillä ei ole koskaan ollut isompaa riitaa eikä erimielisyyttä...

TARINAN OPETUS PIDÄ KUMPPANISTA KIINNI HALAA, SUUKOTTELE,OSOITA RAKKAUTTA, ÄLÄ PIDÄ ITSESTÄÄN SELVYYTENÄ.

kun kerroit kuinka erosi alkoi,

tuli mieleen ajatus, että nainen on päässyt uuden karkin makuun, mutta

kauanko uutuuden viehätys kestää?

Ja nuorena naimisiin... no se on jokaisen oma asia, mutta onko siitä sit järkeä hypätä heti uuteen suhteeseen...?

eli kyllä sinä selviät, kuten muutamat ovat sanoneet, anna aikaa itsellesi,

hyvät harrastukset ja mukavat kaverit auttavat kummasti

Tsemppiä.

Kuten joku edellä jo kirjoitti, on tärkeää tutustua omaan itseen, opetella olemaan itsekseen, pitämään itsestään, arvostamaan itseään, hellimään itseään. Huomata, että on kaiken sen arvoinen. Toki ensi tuska on surtava pois - siihen juoksu on oiva apu. Niin monet on ne kerrat ennen eroa ja sen jälkeen, kun olen lenkkipolulla taivaltanut ja itkenyt pahaa oloa, mutta se auttaa. Sitten jonain päivänä huomaat, että hemmetti minä olen minä, hyvä itsenäni, riittävä itselleni ja sille oikealle ihmiselle, joka joskus tulee vastaan. Jollei tule, olet silti hyvä. Elämä on nyt ja tässä. On hienoa, jos onnellisuus ei ole muista ihmisistä kiinni tai jostakin, mitä odottaa tapahtuvan. Voihan olla, että sitä ei koskaan tapahdu.

Vaikka se on nyt hemmetin laiha lohtu, niin jonain päivänä yhtäkkiä huomaat, että hei, mähän olen onnellinen. Siihen menee aikaa, menee vuosi, menee kaksi..., mutta kyllä se sieltä tulee. Ja jos ne haavat eivät koskaan kokonaan parane, niihin tulee sellainen rup, että elämää voi jatkaa, niin ettei koko ajan satu tai ei ehkä koskaan enää satu, ellei jokin nirhaise rupea pois. Mutta sittenhän se on enää pintanaarmu, ja se on normaalin elämän kipuja - ohimenevää.