Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Neste-Ralli 2007

Runtothehills
 Share

Recommended Posts

Tällä viikolla täällä meidän nurkilla pörrätään taas Suomen MM-rallia. Kiinnostaako ralli tai muu autourheilu?

Mua kiinnostaa kyllä ralli vaikka siitäkin on maku vähän jo menny viime vuosina. (Formulat ei kiinnosta enää tippaakaan!) Tämän vuoden Neste-rallin voittajaksi veikkaan Mikko Hirvosta. Mikko on meiän kylän poikia...

• Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tällaista "wanhaa" penkkiurheilijaa kiinnostaa melkein mikä tahansa laji, mukaanlukien autourheilu :viheltely:

Kun on tullut Jyväskylän kupeessa suurin osa tähänasitisesta elämästä asuttua, kyllähän Jyskälän ralli -tai käytän vielä vanhaa ja legendaadista Suurajot- on lähellä sydäntä. On tullut oltua katsojana, järkkärinä (mm. lipunmyynnissä) jne. Niin ja muuten Mäkisen Tommi kävi samaa yläastetta kuin mä.

Niin ja tänään kävin Kampin narikkatorilla vähän rallifiiliksiä verestämässä ja oli yllättävän rauhallinen tapahtuma ja nimmarijono veti hyvin. Jyväskylässä ne kuskit kirjoittas varmaan vieläkin nimmareita halukkaille...

Rallin MM-sarjan kannalta toivon eniten Bossen voittoa, mutta ei mulla mitään Mikonkaan voittoa vastaan ole. Vähiten sympatiat on Loebin puolella.

Niin ja osan nimmareista lahjoitan pienelle ja innokkaalle rallifanille eli 3-vuotiaalle veljenpojalleni.

Moottoriurheiluista eniten kiinnostaa ralli. En mee seuraamaan pätkiä mutta mainiota Radio Keski-Suomen ralliradiota kuuntelen mökillä koko viikonlopun ja ehkä katon telkkaristakin joitain lähetyksiä ainakin silloin kun on tapahtunut jotain ratkaisevia kaatoja tai muuta erikoisen jännää. Harmi vaan kun rallioikeudet on surkealla ja turhaakin turhemmalla maikkarilla joka jo onnistui viemään viimeisenkin mielenkiinnon seurata formuloita. Mitään urheilua ei pitäis antaa maikkarikanavan tuhottavaksi.

Voisin sanoa että olen ollut moottoriurheiluhullu lähes kaikissa sen muodoissa, mutta nyttemmin olen paranemaan päin.

Silti täytyy tunnustaa että yhä Rallit, Forkat, DeeTeeAmmät ynnämuut:racer: kiinnostaa kovasti.

Näin myös itselläni. Kun on liki koko ikänsä asunut tässä rallin pääkallopaikan läheisyyden vieressä, niin jonkinasteinen rallihulluus on tarttunut väkisinkin. Tosin on tuo viime vuosina ollut hieman laantumaan päin. Ei enää oikein viiitsi lähteä känniörveltäjien sekaan jonnekin jumalan selän taakse itikoiden ja hirvikärpästen syötäväksi.

Formulatkaan eivät enää vaikuta päivärutiineihin niin radikaalisti, kuin tuossa kymmenen vuotta sitten, jolloin koko viikonlopun aikataulut menivät formulalähetysten tahtiin.

Me lähdetään myös vanhimman pojan kanssa keskisuomeen "luontoretkelle". Täytyy ottaa tämäkin urheilusuorituksena eli PK:ta tulee kun kilometritolkulla jolkotellaan hiekkateitä ja rämmitään pitkin varvikkoa. Menisköhän tämä "korkean paikan leiri" hyvänä viimeistelynä tulevalle HCM:lle ? :lipsrsealed:

Ei enää oikein viiitsi lähteä känniörveltäjien sekaan jonnekin jumalan selän taakse itikoiden ja hirvikärpästen syötäväksi.

Minua ärsyttää myös kovasti tuo "ralliyleisö" eli känniset äijäporukat joille se juominen (kotoa karkuun pääsy?) on paljon tärkeämpää kuin itse tapahtuma. Yritä siinä sitten antaa jotain asennekasvatusta pojalle kun ympärillä pyörii jos minkälaista viheltäjää. Korkeintaan voi todeta että ei näin ...

Jou, kyllä moottoriurheilu on kuulunu elämään kaiken aikaa. Ralli on yksi suosituimmista. Itse olin rahankerjääjänä kiihdytystiimissä -90 luvulla joten nopeus on vieläkin mikä kiinnostaa paljon. Formuloiden suosio on laskenut enkä ole edes hommannut plus-korttia jotta näkis suorat lähetykset. Nyt tänään aijon kyllä ostaa sen jotta näkee rallista mahdollisimman paljon. Ikävää että kolmonen sai oikeudet ralliin, nyt pitää ostaa erikseen jotta näkee. mrrr...

Moottoriurheiluista eniten kiinnostaa ralli. En mee seuraamaan pätkiä mutta mainiota Radio Keski-Suomen ralliradiota kuuntelen mökillä koko viikonlopun ja ehkä katon telkkaristakin joitain lähetyksiä ainakin silloin kun on tapahtunut jotain ratkaisevia kaatoja tai muuta erikoisen jännää. Harmi vaan kun rallioikeudet on surkealla ja turhaakin turhemmalla maikkarilla joka jo onnistui viemään viimeisenkin mielenkiinnon seurata formuloita. Mitään urheilua ei pitäis antaa maikkarikanavan tuhottavaksi.
Joo, kaikki vaan ylelle ja nostetaan lupamaksut taivaisiin.

Tosin on tuo viime vuosina ollut hieman laantumaan päin. Ei enää oikein viiitsi lähteä känniörveltäjien sekaan jonnekin jumalan selän taakse itikoiden ja hirvikärpästen syötäväksi.

Formulatkaan eivät enää vaikuta päivärutiineihin niin radikaalisti, kuin tuossa kymmenen vuotta sitten, jolloin koko viikonlopun aikataulut menivät formulalähetysten tahtiin.

Samanlaista taantumista on myös täällä tapahtunut. Tarkemmin ajatellen sitä taidetaan myös kutsua ikääntymiseksi, mitä ei tietenkään myönnetä.:viheltely: