Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuinka kylmiltään uskaltaa puolimaratonille?

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Olen sangen hyvässä kunnossa oleva nelikymppinen nainen, juoksennellut/hölkännyt suht koht säännöllisesti vuoden päivät. Sen verran mukavasti kulkee parituntiset että mietin että voisikohan sitä huvikseen kokeilla jotain puolimaratonia, ihan vaan siksi että voisi sanoa senkin kokeneensa. Tiedän että matkan jaksan kyllä (koskaan en ole tosin vastaavaa kokeillut...), jos ei muuten niin loppumatkan kävellen. Vai lieneekö moinen noloa...?

Eli uskaltaisikohan sitä? Ja mikä olisi reitiltään ja tunnelmaltaan leppoisa ja anteeksiantava tapahtuma? Meinaan että en tosiaan tule sieltä ensimmäisten joukossa pois, kaksi ja puoli tuntia ainakin menee.Ja kaikkein mieluiten juoksen iltamyöhäisellä, mutta sellaisia kisoja ei taida kukaan järjestää...

Mitään ohjelmaa en ole noudattanut, hölkännyt vain eri mittaisia ja eri vauhtisia lenkkejä kolme-neljä kertaa viikossa.

Mikäs siinä, jos pohjakuntoa löytyy tuommoiseen 2,5 tunnin juoksuun, ei muuta kuin viivalle!

Mulla ei vielä ole kokemusta kuin Jyväskylän Finlandia-maraton reitistä, että en voi suositellakaan muita. Se on tasainen 12 km reitti joka kiertää Jyväsjärven lähes rantaviivaa pitkin ihan keskustan tuntumassa. Matkoina koko mara ja puolikas sekä tuo 12 km. Tänä vuonna se järjestetään syyskuun puolivälissä ja aion olla mukana myös itse sillä puolikkaan matkalla.

tuumin tässä itse myös tuolle puolikkaalle lähtöä syksymmällä... Paljon en tosiaan ole juossut, muutamia satunnaisia lenkkejä, mutta nyt toista viikkoa juoksentelen tuon Sepon puolimaraton ohjelman mukaan ja katsotaan mihin se riittääpi mun kohdalla... Itseä vaivaa kun olen jumpallakävijä ja en halua niistä luopua, mutta aika ei riitä kuin 3 juoksulenkkiin ja sitten käyn kerran jumpalla viikossa.( 3lasta ja aktiiviurheileva mies ja työtkin vielä ja lasten harrastukset) Katsotaan mihin se riittää. Jos tuntuukin lähempänä etten kykene puolikkaalle juoksen kympin ja koetan parantaa itselleni kympin aikaa, joka ei päätä huimaa... hyvä alku kuitenkin.

Guest Rekisteröimätön

...voithan halutessasi ottaa sen vain lenkkinä muiden joukossa.

Olen juossut kymmenisen maratonia ja kenties noin 20 puolikasta viime vuosina. Lähimmät helpoiten tavoitettavat kansainvälisen fiiliksen omaavat tapahtumat ovat Tukholmassa, esim. Tukhoman Maraton, St. Eriks Loppet ja Lidingö Loppet.

Ehdottomasti kannattaa osallistua!

Kotimaan juoksutkin ovat tietysti mukavia tapahtumia, mutta melkoista piiperrystä naapureihin verrattuna.

Guest Rekisteröimätön

Pääkaupunkijuoksuun vaan puolikkaalle. Väkeä on paljon ja mukava juosta hiekkaisia ulkoiluteitä.

Kuinkahan kauan tuolla annetaan poloiselle aikaa rämpiä maaliin? Muistelen että HCR:llä oli aikaa peräti kolme tuntia. Sinne en vielä uskaltanut mutta tuo Pääkaupunkijuoksu jäi nyt mielen perukoille kummittelemaan.