Jump to content
Juoksufoorumi.fi

100km syksyllä - missä mennä?


Guest nuorenanukkunut

Recommended Posts

Guest nuorenanukkunut

Terve!

Koskettava alustus:tähän mennessä kohdallani takana on hirvittävä määrä (2) maratoneja ja harjoittelu tähtää tällä hetkellä ensimmäisen ultran läpäisyyn. Alkuperäinen suunnitelma oli "juosta" masokistin unelma elokuussa, mutta kesän työtilanne on estänyt osaksi suunnittelemani ja nähdäkseni tarvitsemani lenkkikilometrit. Sen sijaan tämän viikon loputtua pystyn oikeastaan järjestämään muut menot harjoittelun ympärille (palaan kesäduunarista opiskelijaksi) ja näin ollen näkisin

---

syyskuun lopun sekä loka- ja marraskuun ja joulukuun alun sopiviksi ajankohdiksi debyytille(nöyryyttävälle tuhoutumiselle :character00264:).

---

Ongelma on siis: Suomessa ei 100km kisoja kyseiseen aikaan ole tarjolla. Lähinnä tullee siis kyseeseen (taloudellisesti ajatellen) muu Eurooppa.

-----------

Pointtini: eli mitä kisoja suosittelisitte kokemusten tai villien huhujen perusteella?

-----------

tällasia kalenterilinkkejä olen tarkastellut eikä mikään noista tapahtumista surffailujeni perusteella mitenkään mahtavalta vaihtoehdolta ole vaikuttanut.

http://www4.marathon.se/kgnystrom/calultrasnorden.html

http://www.widera-lienen.de/ultra/kal2007.htm

kohtuuttomia vaatimuksiani olisivat:

-kisa pitäisi olla 100km (vähemmän ei tyydyttäisi kieroutunutta kunnianhimoani. juuri enempää en en en tule jaksamaan.)

-tosiaan euroopan ulkopuolelle meno vois osoittautua liian kalliiksi

-pitäisi olla käytettävänä aikaa sellaset 12-13h

Kiitos!

Link to comment
Share on other sites

Tampereella järjestetään 27.10. Wihan kilometrit -tapahtuma. Matkavalikoimaan kuuluu 25K, maraton, 50K ja 100K. Juoksut suoritetaan n. 5km mittaisella pyörätieradalla.

Lisätietoa tapahtumasta, reitistä, kellonajoista jne. lähipäivinä juoksijalehden tapahtumakalenterin (ja tämän keskustelupalstan) kautta.

Wihan kilometrit saivat alkunsa viime vuonna, mutta tuolloin ei vielä ohjelmassa ollut kuin 50 kilometrin pikapyrähdys...

Link to comment
Share on other sites

Tampereella järjestetään 27.10. Wihan kilometrit -tapahtuma. Matkavalikoimaan kuuluu 25K, maraton, 50K ja 100K. Juoksut suoritetaan n. 5km mittaisella pyörätieradalla.

Hieno tapahtuma tosiaan, eikä ajankohdassakaan kai mitään vikaa ole. Muutama potentiaalinen osallistuja tosin saattaa olla tuolloin erään ultrajuoksuseuran viikonloppuleirillä + syyskokouksessa.

Link to comment
Share on other sites

Hieno tapahtuma tosiaan, eikä ajankohdassakaan kai mitään vikaa ole. Muutama potentiaalinen osallistuja tosin saattaa olla tuolloin erään ultrajuoksuseuran viikonloppuleirillä + syyskokouksessa.

Ajankohtaan vaikuttivat aika monet seikat, mm. täällä Pirkanmaalla Rautaveden ja Kankaanpään maratonit, ja lisäksi tapahtuma ei voi olla liian lähellä Endurance 24 h kisaa - ajattelin itse juosta kummassakin :icon_redface: , ainakin jotakin.

Endurance leiri oli kyllä tiedossa, mutta Endurancen sivulla sanotaan vielä nyt näin :" Endurancen toinen yhteisleiri pidettäneen Vierumäellä 27-28.10.2007." Ilmeisesti "pidettäneen" kannattaa lukea "pidetään" :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ajankohtaan vaikuttivat aika monet seikat, mm. täällä Pirkanmaalla Rautaveden ja Kankaanpään maratonit, ja lisäksi tapahtuma ei voi olla liian lähellä Endurance 24 h kisaa - ajattelin itse juosta kummassakin :icon_redface: , ainakin jotakin.

Tätä juuri tarkoitinkin, kun kirjoitin että ajankohdassa ei ole vikaa. Mieluummin yhtaikaa Ahvenanmaan maratonin kuin Rautaveden tai Kankaanpään kanssa.

Endurancen leiri oli kyllä tiedossa, mutta Endurancen sivulla sanotaan vielä nyt näin :" Endurancen toinen yhteisleiri pidettäneen Vierumäellä 27-28.10.2007." Ilmeisesti "pidettäneen" kannattaa lukea "pidetään" :thumbup:

Olen väärä ihminen kommentoimaan, miten Endurancen sivujen kirjoitukset "kannattaa lukea", mutta viestissäni yritin muistaa ajankohdan epävarmuuden muotoilulla "saattaa olla tuolloin".

Onnea ultriin - varsinkin satanen ja vuorokaudenjuoksu maksimitehoilla viiden viikon välein lienee kova juttu.

Link to comment
Share on other sites

Pitänee muuttaa sanamuotoa tuolla Endurancen sivulla. Mikäli mitään aivan yllättäviä esteitä ei ilmaannu yhteisleiri pidetään 27-28.10. Olen vaan pitänyt sanamuodon vielä tuollaisena kun olen odotellut kaikkien asiaan vaikuttavien seikkojen varmistusta.

Tsemppiä kuitenkin Wihan kilometrien järjestäjille ja osallistujille.

Link to comment
Share on other sites

Tere;

Itse olen juossut (tai paremminkin köpötellyt) pari kertaa "Spiridon Catalan":in Ranskassa. Tänä vuonna 03.11. Alkusyksystähän Euroopasta löytyy kisoja enempikin, mutta viime vuosina tuo on ollut lähes ainoa "loppusyksyn satanen" Euroopassa.

Ihan kiva kisa Ranskan Kataloniassa olevassa pikkukaupungissa. Lähin isompi kylä (jonne voi lentää) on Barcelona: itse lensin viimeksi sinne ja vuokrasin auton ja kisan jälkeen kiertelin muutaman päivän ympäristössä.

Jos innostut, niin allekirjoittaneelta saa lisätietoja.

t TT

Link to comment
Share on other sites

Ei olisi pitänyt lähteä tuulettamaan etukäteen Wihan kilometrien järjestämisellä. Olosuhteet pääsivät nyt kuitenkin muodostumaan sellaisiksi, ettei Wihan kilsoja tänä syksynä juosta.

Toivottavasti syksylle löytyy riittävästi muita mahdollisuuksia satasen kipittämiseen.

Link to comment
Share on other sites

Ei olisi pitänyt lähteä tuulettamaan etukäteen Wihan kilometrien järjestämisellä. Olosuhteet pääsivät nyt kuitenkin muodostumaan sellaisiksi, ettei Wihan kilsoja tänä syksynä juosta.

Toivottavasti syksylle löytyy riittävästi muita mahdollisuuksia satasen kipittämiseen.

Kiitti nopeasta peruuntumisilmoituksesta, mietin jo Vaajakoski-Wiha comboa. Nyt voi treenata vähän maltillisemmin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy