Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Trampoliinilla kuntoa ja lihaksia...?


Emonamoha
 Share

Recommended Posts

Tuntuisi aika tehokkaalta tuo trampoliinihyppely - eikös sitä väitetäkin, että 10min trampalla on kuin 20min juoksemassa :2vrolijk_08:

Kukaan treenaillut tai harrastanut moista vaikkapa juoksun lisäksi? Pikaisesti lasten jättitrampoliinia kokeilleena havaitsin ainakin, että syke nousee nopsaan ja säärien lihaksissa tuntuu toimintaa. Eli aika jees, vai mitä?

Link to comment
Share on other sites

Käsittääkseni trampalla hyppiminen kehittää esim. keskivartalon syviä lihaksia (etenkin jos tekee esim. voltteja tai toe touch-hyppyjä eikä vain pompi) ja vartalonhallintaa. Hyppiminen on tietenkin myös aerobista harjoittelua, eli kyllä siitä hyötyä on, mutta jalkojen iskutus ja juoksulle ominainen lihastyö jää pois. Tehoa on vähän hankalampi hallita kuin juostessa, ainakin minusta pelkkä hyppiminen on tylsää ja pitkissä toe touch-sarjoissa taas hengästyy liikaakin... Ja selälle liika hyppiminen tekee hallaa.

Minä en pidä trampoliinia kuntoiluvälineenä, se on enemmänkin lelu. Cheerleadingaikoina trampoliinilla oli kivaa treenata hyppytekniikkaa, mutta enää en kovin kummoisiin suorituksiin veny. Olen liian jäykkä. Volttikaan ei tule jaloille, vaan alastulo on kömpelö pyllähdys. Mutta hauskaa trampoliinilla on silti.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy