Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Tynkä-maraton

Recommended Posts

Kolmen viikon rakennushommien ja asuntoauto asumisen jälkeen viikonloppuvapaalla täällä kotipuolessa. Tietysti täytyi käydä hölkkimässä Kalajoen Tyngän kylässä puolikas, jo kolmannen kerran. Mukava kylätapahtuma jossa on puolimara sekä tynkä-maraton, eli 4,2 km. Tyttö juoksi tynkä-maran ja voitti "yleisten" naisten sarjan ja minä sitte hölkin vanhempana puolosen. Ihan täytyy olla suoritukseeni tyytyväinen kun nuo juoksutreenit ovat jääneet raksa hommien takia lähes olemattomaksi. Aika oli 1:43:53, eli hiukka toista minsaa jäin viime vuoden tuloksesta mutta kuiteski parani tämän kesän puolikkaan aika ja voitinhan taas N60 sarjan, ainoa osallistuja kun olin mutta kaikki naiset huomioiden olin vasta neljäs. Suotakoon se mulle.

30.6. etelään mennessä kävin Nurmossa jaloittelemassa puolikkaan ja siellä antoivat eka pytyn, aika hiukka päälle 1:47 ja siellä oli sarjassa peräti neljä, joten hienoa että muitakin ikä-mummoja alkaa juoksu kiinnostamaan. Niukka oli Nurmossa voitto, vain 13 sekuntia.

Huomenna taas raksalle, sellaista on eläkeläisen elämä.

Onneks olkoon mosku jälleen Tyngän juoksusta! Itse en tänä vuonna sinne tullut juokseen, koska viikko sitten juoksin Rovaniemi maratonin. Ja toisaalta myös se kylähyhdistyksen tarjoama numerolappu jäi viime kesänä vähän kaivertaan. Lappuliivi oli aivan liian pieni tämmöiselle isokokoiselle ja isorintaiselle miehelle:) hankaumia tuli..... Oliko numerot edelleen samanlaisia?

Ja toisaalta myös se kylähyhdistyksen tarjoama numerolappu jäi viime kesänä vähän kaivertaan. Lappuliivi oli aivan liian pieni tämmöiselle isokokoiselle ja isorintaiselle miehelle:) hankaumia tuli..... Oliko numerot edelleen samanlaisia?

Oisit voinut tulla juoksemaan, nyt oli ihan pieni hakaneuloilla kiinnitettävä muoviläpäre. Ens vuonna taas uudelleen. Puolosella oli juoksijoita peräti 93 eli joka vuosi tulee uusia osallistujia lissää. Samoin lyhyemmällä matkalla. Onnittelut siitä Rovaniemen juoksusta. Itekin olisin sinne halunnut juoksemaan, mutta tuo raksa hommeli häirihti.