Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lenkkimusaa!!

Salla
 Share

Recommended Posts

• Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Itse en käytä musiikkia muulloin, kuin matolla pitää raastaa kovaa. Silloin musiikiin pitää rankkaa(olenkin vasta vanhemmalla iällä oppinut pitämään hieman rankemmasta). Normaalilenkillä on mukavampi kuunnella luonnon ääniä ja tarkkailla omaa hengitysrytmiä sekä sydämen lyöntejä. En käytä myöskään treenessä sykemittaria, koska en kisatilanteessakaan käytä.

...ehdotuksia hyvästä ja reippaasta lenkkimusasta!! Musaa, jonka avulla jaksaa ja jaksaa ja jaksaa vaan..

No musiikin pitää olla mun mielestä energistä, ei mitään perinteistä suomalaista "lallallaa; elämä on kamalaa". Ei sitä mitään masentavaa viitsi juostessa kuunnella.

Mulle käy kaikki Tiktakista Rammsteiniin, kunhan musiikissa on otetta! Teknon ja muun sellaisen konemusiikin rajaan kylläkin heti ulkopuolelle.

Esimerkiksi Raasto.comissa oli hyvä keskustelu aiheesta:

http://raasto.com/forum/viewtopic.php?t=28

Terppa ja hyvää joulunjälkeistä aikaa!!

Nyt kun pukki toi uuden mp3-soittimen olis kiva kuulla ehdotuksia hyvästä ja reippaasta lenkkimusasta!! Musaa, jonka avulla jaksaa ja jaksaa ja jaksaa vaan..

:innostunut

Koitappa Interpol -yhtyeen Antics -levyä (http://www.interpolnyc.com/video.php) Se on hyvä ainakin sisäpyöräilyssä joten miksei sitten lenkilläkin! Siinä on sopivan reippaasti rokkaava rytmi muttei mitään puuduttavaa hevimeininkiä. Sille Haile Gebrselassien linjalle en ehkä lähtisi: Scatman John-I'm a Scatman.

Reipas rock'n roll, on ehdottomasti parasta, ei mitään synkistelyä. Musa vaikuttaa mielialaan. Kerran lähdin viikonloppu aamua lenkille, kun edellisenä iltana olin ottanut pari saunaolutta. Erehdyin sitten laittamaan palikkaan froikkareita, puolituntia kuuntelin valitusta jupottelusta ja naisongelmista ja meno oli raskasta, kunnes tajusin vaihtaa bändiä.

Ehdoton suosikki tällä hetkellä lenkeillä on Ramones, joka on ihan perusrokkia. Poikien rento asenne musan tekemiseen välittyy korvien kautta jalkoihin.

• 2 months later...

Moi, Salla. Tämä musiikinkuuntelujuttu taitaa jakaa ihmisiä koulukuntiin - itse kuulun ehdottomasti niihin, joille korvalaput on ehdoton juttu lenkillä ellei juttukaveria järjesty. Kiva kuulla, etten ole ainoa! - Mielestäni on tärkeää, että musiikki on juuri sitä, mikä saa oman endorfiinituotannon toimimaan, sitä, mikä juuri sinut saa hyvälle ja menevälle tuulelle. Omalla kohdallani toimii Ramones, AC/DC, Lynyrd Skynyrd, James Brownkin joskus, milloin mikäkin, mutta punaisena lankana toimii juuri se, että poppi on jollain tavalla itselle läheistä ja mieleistä. Jos et osaa valita, aloita AC/DC:stä! Suomi-rockin puolelta ehdottomasti Ne Luumäet tai sitten Luonteri Surf.

Maratonille kannattaa varautua musiikilla, jossa on piilosanomaa :kädet Esimerkiksi Rollareiden Baby Don't Stop voi jopa hymyilyttää, vaikka muuten uupumus uhkaisi. Tai miten olisi urheilujuoman painikkeeksi Somebody Put Something in My Drink?

Aikomukseni on musiikinharrastajakaverin avustuksella kerätä talteen 100 juoksuaiheista biisiä mp3:lle. Tai ei välttämättä juoksuaiheistakaan, kunhan biisissä puhutaan jotain juoksemisesta tai nimessä esiintyy "run". Niitähän riittää; miettikääpä vaikka itse!

Tanja

Aikomukseni on musiikinharrastajakaverin avustuksella kerätä talteen 100 juoksuaiheista biisiä mp3:lle. Tai ei välttämättä juoksuaiheistakaan, kunhan biisissä puhutaan jotain juoksemisesta tai nimessä esiintyy "run". Niitähän riittää; miettikääpä vaikka itse!

Tanja

The Loneliness Of The Long Distance Runner

Run to The Hills

Siinä on parasta musaa mitä matolla juostessa voi kuunnella.

Tanjalla on kyllä hyvä musiikkimaku. Noihin kotimaisiin vois vielä lisätä Rehtorit. Niin ja juoksuaiheisia biiseja niin Teharit ja hetken tie on kevyt vois ainakin nimensä puolesta istua kokoelmalle.

"jotenkin on niin tavattoman vahva olo, turha töniä mä oon peruskallio" Aina tulee hyvälle tuulelleku ton kuulee :musiikki

Hellacopterssin tahtiin juoksu kulkee... Kyllä ne ruottalaiset osaa :oops:

Minä taas ole kovin tykästynyt espanjalaiseen pop&rock-musiikkiin. Kappaleissa sopivasti rytmiä ja kuulostavat mukavilta vaikkei mitään ymmärtäisikään :silmät .

Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistäs tällaista saa?? Nimiä? Jotenkin ei ole tullut mieleenkään että olisi edes olemassa espanjalaista rokkia :D.

Myös minulla on oikeastaan aina yksin juostessa napit korvissa. Kuuntelen milloin Verenpisaraa, milloin Semmareita, tänään kuuntelin reipasta jazzia ja toimi mainosti! Kaikki uudet musiikkahankinnat kuuntelen läpi lenkillä, silloin keskittyy vaan korva tarkkana musiikkiin eikä edes huomaa kun kilometrit vilisee.

Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistäs tällaista saa?? Nimiä? Jotenkin ei ole tullut mieleenkään että olisi edes olemassa espanjalaista rokkia :D.

Jarabe de Palo, Cafe Quijano, Manu Chao (taitaa olla e-amerikasta? se Me gusta la mama, me gustas tu -hitti tyyppi), La Oreja de Van Gogh. Tämä viimeinen on mun ehdoton suosikkini. Tietysti espanjankielistä on myös toinen suosikkini Shakira, Kolumbian lahja musiikkimaailmalle.

Amazon.com tai amazon.co.uk :sta varmaan löytyy.