Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ironman Nokia 5.8.

MaRe
 Share

Recommended Posts

Tervehdys kaikille, nyt ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen, vaikka mielenkiinnolla olen teidän keskusteluja käynyt seurailemassa, myös tässä foorumissa, hienoja suorituksia täydellä syrämmellä :voitto:

Kyselen noista Nokian reiteistä siellä jo käyneiltä, että millaisia ovat? Millainen uinti, käydäänkö rannalla välillä kierrosten välissä? Mitenkäs tuo pyöräreitti, onko mäkinen, tasainen, mutkia paljon yms.? Ja tietysti juoksureitti kiinnostaa, että onko asfaltilla koko matka vaiko hiekkatietä yms. välissä, tasaistako vaiko...? Millaisia tavoitteita on kisaan laitettu?

• Replies 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ensinnä täytyy heti mainita että reitit ei ole samat kuin viime vuonna oli, uinti tapahtuu samassa paikassa, mutta pyörä ja juoksu lähtee eri suuntiin kuin viimeksi.

Uinti uidaan neljäna 950m kierroksena ja välillä käydään rantaviivalla.

Pyöräreitti on tasaisempi kuin viime vuonna, mutta matkaan mahtuu yksi mainittavan kokoinen nyppylä joista gurut on tosin sanonut että "ei siinä vauhti paljon laske" vaikka ite joudun ko. mäessä aika pientä vaihdetta survomaankin, mutta mähän kuulun kategoriaan "normaali kuntoiset". Pyörä ajetaan myös neljänä kierroksena.

Juoksu reitti, niin ikään neljä kierrosta, on melko tasainen, pientä loivaa tosin matkaan mahtuu. Pääasiassa juostaan päälystettyä baanaa, mutta pieni pätkä mennen tullen on päälystämätöntä hyväpohjaista pyörätietä.

Kartat korkeuskäyrineen löytyy täältä

Rookie

Ensinnä täytyy heti mainita että reitit ei ole samat kuin viime vuonna oli, uinti tapahtuu samassa paikassa, mutta pyörä ja juoksu lähtee eri suuntiin kuin viimeksi.

Uinti uidaan neljäna 950m kierroksena ja välillä käydään rantaviivalla.

Pyöräreitti on tasaisempi kuin viime vuonna, mutta matkaan mahtuu yksi mainittavan kokoinen nyppylä joista gurut on tosin sanonut että "ei siinä vauhti paljon laske" vaikka ite joudun ko. mäessä aika pientä vaihdetta survomaankin, mutta mähän kuulun kategoriaan "normaali kuntoiset". Pyörä ajetaan myös neljänä kierroksena.

Juoksu reitti, niin ikään neljä kierrosta, on melko tasainen, pientä loivaa tosin matkaan mahtuu. Pääasiassa juostaan päälystettyä baanaa, mutta pieni pätkä mennen tullen on päälystämätöntä hyväpohjaista pyörätietä.

Kartat korkeuskäyrineen löytyy täältä

Rookie

Ok, kiitokset. Tuo rantaviiva uinnissa lienee ei tarkoita ihan kokonaan jalkautumista välillä? Noh, loppuhan selviää sitten itse kisassa =D Onko palstalla täyden matkan skapaan lähtijöitä? Milläpä eväillä ajattelitte kisata? Oletko Rookie itse ajatellut lähteä kilpailemaan?

Joo sorppa, oli hieman epäselvästi kerrottu tuo uintijuttu. Eli poiju on aivan rantaviivalla joka kierretään mantereen puolelta eli jalkautumaan joutuu. Tuolla kohtaa vettä on ehkä vaan nilkkoihin saakka.

Itse olen paikalla järjestelyhommissa. Sen verran pehmonen jätkä olen että mulle riittää tuo lauantain sprinttikisa, annan teräsmiesten ja -naisten hoita tuon sunnuntain kisailun.

Rookie

Joo sorppa, oli hieman epäselvästi kerrottu tuo uintijuttu. Eli poiju on aivan rantaviivalla joka kierretään mantereen puolelta eli jalkautumaan joutuu. Tuolla kohtaa vettä on ehkä vaan nilkkoihin saakka.

Itse olen paikalla järjestelyhommissa. Sen verran pehmonen jätkä olen että mulle riittää tuo lauantain sprinttikisa, annan teräsmiesten ja -naisten hoita tuon sunnuntain kisailun.

Rookie

Selkkis, tuo jalkautuminen on ihan hyvä juttu pitkässä kisassa. Eikun hyviä järjestelyhetkiä porukalle ja kyllä sitä vielä ennättää täydelle matkallekin, jos intoa riittää.

Ilmoittauduttu on jo Nokialle. Täysmatkojen kisa on yksi tän vuoden päätavoitteista. Alunperin olin ajatellut selviäväni matkasta alle 10.30:n, johon tän vuoden lyhyempien matkojen perusteella pitäisi olla hyvät mahdollisuudet. Mutta mikäli keli on tuulinen tai helteinen, niin ajalla ei ole silloin niin paljoa merkitystä. Kunhan vain jaksaisi vetää koko matkan suht kovalla vauhdilla.

Energian ajattelin ottavani pyöräilyn aikana urheilujuoma+malto seoksesta sekä muutamasta energiapatukasta. Juoksun aikana taidan turvautua geeleihin.

Kävin tänään juoksemassa Nokialla tota juoksureittiä, eka kierros kartan kanssa 46 minuuttiin ja toisen kiekan pistin 40 minuuttiin. Olin kyllä yllättynyt ku noin nopiaa päästelin menee ja helposti. Reitti tuntui ainakin mulle sopivan mainiosti. Itse kisassa lähden tavoittelemaan rohkeasti alle 3h 30 minuutin maratonaikaa ja alle 10 tunnin kokonaisaikaa.

Kävin tänään juoksemassa Nokialla tota juoksureittiä, eka kierros kartan kanssa 46 minuuttiin ja toisen kiekan pistin 40 minuuttiin. Olin kyllä yllättynyt ku noin nopiaa päästelin menee ja helposti. Reitti tuntui ainakin mulle sopivan mainiosti. Itse kisassa lähden tavoittelemaan rohkeasti alle 3h 30 minuutin maratonaikaa ja alle 10 tunnin kokonaisaikaa.

Varsin hyvältä menolta kuulostaa tuo juoksusi, eli reitti on sitten melko nopea. Onko kukaan ajellut pyöräreittiä, millaisia aikoja siellä?:bike:Täytyypä omaa aikatavoitetta sitten itsekin alkaa funtsia uudelleen, tosin mukavampi jos maalissa (joka se päätavoite) kello näyttääkin vähemmän :2vrolijk_08:

Kävin eilen tutustumassa juoksureittiin, joka vaikutti aika nopealta. Yritin mennä sellasta tahtia, mitä täysmatkan kisassakin ja sain kierroksen ajaksi vähän alle 49 minuuttia. Käsittääkseni pysyin koko ajan reitillä, mutta kääntöpisteen tarkasta paikasta en ollut varma.

Kun tän vuoden kisat on menneet niin hyvin, että olen joka kisassa saanut tehtyä paremman tuloksen kuin olen odottanut, niin täytyy varmaan hieman nostaa tavotetta täyden matkan kisaankin. Suurin piirtein samoilla etukäteisajatuksilla lähden matkaan kuin Saukkokin. Uinti 1.05, pyöräily 5.30 ja juoksu 3.25, niin loppuaika on alle 10 tuntia. Katotaan sitten ensi viikon sunnuntaina kuinka hyvin sitä on osannut jakaa voimansa. Uinti ja juoksu kyllä menee tavoiteaikoihin, mutta viisi ja puoli tuntia pyörän selässä kovaa polkien on jotain mitä en ole ikinä ennen kokeillut.