Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maisematiemaraton/Huittinen

Recommended Posts

Yritin haulla etsiä että onko tuosta otsikon tapahtumasta jo jossain ketjua, mutta eipä tärpännyt...

Eli tuo maisematiemaraton Huittisissa 8.9. kiinnostaisi, tai siis itse asiassa siellä tarjolla oleva puolikas. Ei liene Suomessa kovin montaa maraa, jossa juostaisiin paikasta A paikkaan B, yleensähän aina palataan kiltisti lähtöpisteeseen.

Jos jollakin on kokemuksia kyseisestä juoksusta, niin kertokaa. Järjestelyt? Reitti? Tunnelma?

Onko joku seppolainen jo päättänyt lähteä hullujen miesten Huittisiin? :sign0163:

http://www.maisematiemaraton.fi

• Replies 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Juoksusta ei ole kokemusta, mutta juuri kaksi viikkoa Huittisissa viettäneenä voisin tänne puolikkaalle lähteäkin, jos juoksuhaluja vielä HCM:n jälkeen ilmenee. Maisemat ovat todella päheitä tuolla päin Suomea, ihmiset ovat mukavia ja sitten pääsis ainakin pikaisesti käymään taas Mommolan motellissa...

Rautaveden ohella mulle kotiseutumaraton, johon ehdottomasti joskus osallistun. Syksyn kisakalenteri on vaan niin täynnä, etten tänä vuonnakaan pääse, kun oon justiinsa tuolloin palautumisvaiheessa. Puolikasta voisi toki harkita, mutta enpä taida viitsiä paukkuja sihenkään tuhlata.

Aiemmissa ketjuissa on todettukin, että alamäkivoittoisena periaatteessa suht nopea reitti. Harmillisesti tuuli on lähes aina vastainen. Huhupuheiden mukaan järjestelyissä ei ole mitään sähläyksiä tapahtunut.

Maisemiltaan pidän reittiä aivan kelvollisena. Autolla oon joskus reitin läpi ajanut. Mut pitää tulla ainakin kannustamaan Tellerv77:ää, unazia, rtk:ta, artturia jne.

Tänä vuonna Maisematiemaraton jää kyllä valitettavasti juoksematta, kun noita juoksuja on muutenkin jo kalenterissa tarpeeksi. Reitti Nuutajärveltä Huittisiin on hieno ja järjestelytkin ovat suurimmaksi osaksi hyvin onnistuneita. Mutta rataprofiilin alamäkivoittoisuudesta huolimatta reitti ei ole ollut minun kohdallani kovin nopea. Jostain käsittämättömästä syystä johtuen joka kerta kun olen mukana ollut, on vastatuuli kiusannut enemmän tai vähemmän. Ja koska reitti on lähes tulkoon yhden suuntainen, on vastatuulen sattuessa koko matka tuulta vasten puskemista. Toivottavasti tänä vuonna tuohon sääntöön saataisiin poikkeus.

Juoksin tuon pari vuotta sitten. Vaikka maali onkin lähempänä merenpintaa kuin lähtöpaikka, niin matkalle mahtuu kuitenkin polveilevaa maastoa. Ei mitään isoja mäkiä, mutta ei siitä laskuvoittoisuudesta kuitenkaan loppujen lopuksi iloa ole. Varsinkin kun kuulemma lähestulkoon aina tuuli on vastainen...

Juttelukaveria ei välttämättä reitillä saa, kun on sen verran vähän juoksijoita. Mutta sehän onkin laatuaikaa itsensä kanssa :icon_pidu:

Muuten ei mitään pahaa sanottavaa järjestelyistä eikä muustakaan.

Ajankohta takaa sen, ettei ainakaan pahoja helteitä pitäisi olla.

• 1 month later...

Oltiin tossa viime viikolla emännän kanssa pyöräretkellä ja tultiin kotio Punklaitumen kautta. Eli ajoimme Punkalaitumen keskustasta aina maratonin lähtöpaikalle samaa reittiä kuin maisematiemaratonkin kulkee. Mun polkupyörän matkamittaria ei ole mitenkään kalibroitu, mutta aikaisempien mittausten mukaan sen näyttää noin 10 metriä liikaa kilometrille. Kun sitten katselin noita tiehen maalattuja kilometrimerkkejä, niin ne heittivät jonkun verran omaan mittariini nähden. Kokonaismatka 17 kilometristä maaliin näytti melko lailla sen 170 metriä pidemmäksi, mutta kilometrit keskenään eivät olleet lähellekkään samanmittaisia. Lyhin kilometri oli 990m ja pisin 1070m. Joten vaikka pyöräni mittari ei ihan oikein näyttäisikään ( ja vaikka hieman ajolinjani heittelisivät), niin ihan sokeesti noihin kilometritauluihin ei kannata uskoa. Mutta kokonaismatka taitaa olla ihan oikein.

Alunperin mun ei pitänyt osallistua Maisematiemaratoniin lainkaan, mutta taidan sittenkin vetää puolikkaan veryttelynä Salon ja Ylihärmän maratonien välissä. Tulee sitten ensimmäinen virallinen puolimaratonkin juostua.

• 3 weeks later...

Juostua tuli! (puolikas)

Keskellä reipasta treeniviikkoa, mutta olosuhteet olivat otolliset. Reitti suht tasainen ja nyt myös tuuli puhalteli mukavasti takavasemmalta.

Koko juoksu meni rennosti, nousevalla vauhdilla ja loppujen lopuksi taisi tulla uusi ennätys... Eli jotain päälle 1,18 oli aika. Täytyy tarkistaa nuo sekunnit sitten virallisista tuloksista.

Sijoitus oli neljäs, sopuisasti mentiin kärkinelikko n. sadan metrin välein. Valitettavasti tässä porukassa olin siinä neljäntenä.

Mutta kaikkiaan erittäin hyvä vk-treeni, ja neljäs sijakaan ei harmita kauheasti kun aika oli noinkin hyvä.

Olikos muita palstalaisia paikalla, taisi sopia hyvin tuo tuulen suunta täyden matkan reitillekin?