Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sunnuntai 8.7


joukor
 Share

Recommended Posts

30,2 km, 132, 3:04:14, 6:06 min/km, 71 max%

- aamupaino 99,8 kg

- lenkin jälkeen 98,2 kg

Juomaostokset 0,5 l urkkajuomaa 8,3 km, 12,3 km, 17,4 km kohdilla, loppumatkalla en suunnitellut visiittejä, mutta 24 km jälkeen alkoi tuntua ikävää heikotusta ja energiavajetta. Poikkesin 25 km kohdalla hakemassa huoltsikalta energiajuoman lisäksi suklaapatukan. Raskas ja sekavakin olo helpottui, loppumatkalla sykkeet olivat kyllä koholla (energiajuoma, väsymys?).

Ainakin meikäläisellä tuntuu tuo meno aikalailla muuttuvan tuolla 24-25 km paikkeilla. Tuntuu taas aika vahvasti siltä, että nämä 30 km treenit ovat melko tärkeitä maratonia varten. Tuossa tämmösen tonnikeijun jalat saavat edes hieman tuntumaa siihen mitä pitäisi kestää. Ja onhan ne aikaisemmatkin valmistautumiskokemukset hieman sellaisia, että jo kolmas kolmikymppinen treenilenkki on aikalailla helpompi kuin edelliset, treenin pitäisi purra.

Tämänpäiväistä juoksua ja sen rasitusta mietittäessä on hyvä muistaa sekin, että pohjalla oli eilinen, melko reipas 12 km lenkki. Ehkä osittain tuosta johtuen tämän päivän lenkki ei mennyt kovin kevyesti kuin ensimmäisen kympin osalta. Nyt täytyy vaan toivoa, että mies toipuu tästä lenkistä hyvin. Huomenna olisi suunnitelmassa hieman palauttavaa, mutta jos yhtään tuntuu kolotuksia (todennäköisyys n. 95%) niin muutan sen täyslevoksi, tai no jos oikein innostuu niin muutaman keskivartaloa vahvistavan lihastreenin voisi tehdä.

Link to comment
Share on other sites

103mins, 18kms, av hr 143, max hr 159, pace avg 05:36, 1423 kcals

+20 aurinkoa ja ukkospilviä. Samin kanssa tuli juostua Talin peruslenkki + Ville&Jolle. Juoksu kulki vähän kehnosti huonosti nukutun yön jälkeen. Loppua kohden juoksuvire alkoi taas löytyä. Oli tämän vuoden sadas harjoituskerta (tuo kokonaisluku 142 viittaa alle <4h ohjelmaan, jonka aloitin joskus viime vuoden syksyltä.)

Link to comment
Share on other sites

PK 2:43 - 25,2 km (6:28/km) - avg 142, max 166 (j/k)

Viikkotavoitteen kannalta olisi riittänyt 10 km vähempikin. Olin liikkeellä 8 dl vesipullon kanssa ja puolimatkassa alkoi väsy painaa jo siihen malliin, että päätin pidentää lenkkiä ja juosta ilman lisäenergiaa hiukan pidemmälle - ehkäpä siis jonkinlaista henkistä treeniä tuo loppumatka...

Lopussa ei ylämäkiin riittänyt paukkuja, mutta ihmeen hyvin sitä nylkytys vaan jatkui ja vauhti pysyi suunnilleen vakiona, vaikka melkein uni tuli silmään eikä nautinnosta ollut tietoakaan, ellei sitten ole masokisti...hmm...no, vielä en ainakaan nauttinut.

Ja nyt maalaamaan muutamaksi tunniksi! (loppuaika noin 4,5 h :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy