Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lauantai 7.7.2007

artsi1981
 Share

Recommended Posts

13 km:

- 9 km/ 149 (75%) / 5:13 min-km (viimeinen 1 km 4:31 min-km)

- tauko ja venyttelyä 10 min

- 4 km/ 141 (71%) / 5:48 min-km (loppumatka siis palautellen)

Hyvin kulki ja siitä innostuneena kävin ostamassa Puhokselta KARHU:n M1 -lenkkarit, jotka merkkinä minulle aivan uudet. Kovasti on monet kehuneet, mutta täytynee ajaa pikku hiljaa sisään ennen kovempaa käyttöä.

Nyt sitten kesähäihin ( ei omat ) syömään kaakkua :)

Ulkoilutin Bianchia JKL-Petäjävesi-Multia-Uurainen-Saarijärvi-Uurainen-Jyväskylä ja lopuksi pikku lenkki Laukaan suuntaan että tuli kilometrit täyteen. 201 km, AVE 27,9 km/h, MAX 54,0 km/h, aika noin 7h 14min, sykkeet 134/164 ja energiaa paloi 4930 kCal. Sää ei suosinut: tuulista, pilvistä, sadekuuroja, harmaata mutta muuten oli mukavaa.

PK 2:13 - 20,9 km (6:23/km) - avg 140, max 154

Minä taas lähdin varta vasten kastumaan, kun maalaushommat piti lopettaa kovan ukkossateen alettua. No, laitoin polvitrikoot päälle ja kirosin päätöstä kolmen kilsan jälkeen, kun aurinko alkoikin paistaa. Onneksi sentään oli niin kostea keli, ettei sitä maalausurakkaa olisi voinut jatkaa - olisi harmittanut vielä enemmän. 85,4 km takana tällä viikolla ja huomenna olisi tarkoitus vielä vääntää niin monta kilsaa kuin maalaukselta ehtii ja kintut jaksavat...

Viime yönä en saanut unta kun kolmisen tuntia. Eilen juoksin pururadalla reilu puoli tuntia kovaa, ja erehdyin juomaan illalla kupin kahvia, kun rupes tekemään niin hirveesti mieli... Kello oli varmastikkin ½2 kun sain unen päästä kiinni.

Aamulla sitten puoli viiden aikaan silmät aukes, ja ei toivoakaan että uni enää tulee. Hain lehdet ( no joo, eläköityneellä maalaisjuntillla elintaso merkkaa sitä että on varaa tilata sekä Hesari että paikallislehti ), ja join kupin kahvia ja puin juoksukamppeet päälle, ja lähdin aamulenkille. On muuten ihan varma juttu, ja myös 100% totuus, että en ole koskaan lähtenyt näin aikaisin aamulenkille.

Se mikä oli se hassu juttu, minkä takia piti laittaa tämä tapaus tänne "päivän treeni" ketjuun,( kun olen jumiutunut täysin tuohon viikon treenit-palstaan, ja nyt tavallaan tuhoan neitsyyteni sen suhteen, että olen malttanut ennen kirjoittaa vasta sunnuntaina sen oman "rakas päiväkirja"- viestin ) tässä hommassa oli se kun lenkin jälkeen rupesin laittamaan Polarin rannelaitteen muistihommia tähän tietokoneeseeen, niin huomasin että olin sattumalta käynnistänyt ajanoton juoksun alussa ajassa 05.55.55.

Juoksin 13 km n. 5.45 vauhtia, ja kyllä oli melko raskasta. Jos joutuisin tekemään duunia 8 h/päivä, kyllä vaatisi aika kovaa luonnetta, että ennen työpäivää heittäisi saman lenkin, ja vielä sen 8 h duunin jälkeen pitäis tehdä toinen treeni!!! Nostan lippalakkia teille jotka näin teette.

Illalla oli suunnitelmissa juosta vielä hitaasti jokunen kilometri, mutta jätin väliin kun meni päivä tyttöä hakemassa mummolasta Hämeenlinnasta. Mittariin ( autonromun siis ) tuli yli 400 km, kun piti tehdä "sosiaalikäynti" vanhan kaverin luona. Jaksaahan sitten huomenna paremmin juosta pitkän lenkin.

Ötyä!