Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kempele marathon 18.8.2007

Recommended Posts

• Replies 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onko kellään kokemuksia Kempeleestä, millainen reitti mäkisyydeltään ja yleensä millainen tapahtuma? Pitäisi päästä johonkin parantamaan maratonaikaa, ja se olisi sopivaan aikaan ja sopivan lähellä. Onko kukaan muu sinne menossa?

Maratonista ei Kempeleellä ole kokemusta, mutta mäet niiltä lakeuksilta pitää etsiä vatupassin ja korkeusmittarin kanssa.

Ei ole itse tapahtumasta kokemusta, mutta reitistä on. Tasainen reitti käytännössä ilman nousuja. Ainahan nousua tietenkin jonkin verran on, mutta verrattuna esim HCM:n reittiprofiiliin ei Kempeleessä ole nousuja.

Voipi olla että kauden ensimmäinen kokonainen tulee Kempeleessä juostua. Tosin helteellä jätän suosiolla väliin.

Kempeleessä maraton juostaan 4 kierroksena. Reitti on muuten tasainen mutta alikulkuja on muistaakseni puolenkymmentä/kierros. Eli ei mielestäni mitenkään nopea, mutta tuohan nuo alikulut pientä vaihtelua. Järjestelyt ovat hyvät.

Olen tuolla yhden maratonin ja muutaman puolikkaan juossut. Tänä vuonna vartti tai puolikas.

Ja vissiin siellä on yleensä sen verran vähän porukkaa, ettei alussakaan hirveään tungokseen joudu. Ja saattaa jopa päästä palkinnoille... :) Hintakin vaikutti varsin kohtuulliselta, eli jos nopeasti toivun viime viikonlopun ekasta marastani, niin lähden yrittämään ajan parannusta sitten sinne...

Minustakin reitti on aika tasainen, jonkin verran mutkia vaan sepä ei tässä vauhdissa vielä haittaa mitään. Viime vuonna juoksin puolikkaan, sää oli helteinen ja "sippasin" totaalisesti, nyt olis tarkoitus mennä ottamaan revanssi ja juosta parempi aika, palkinnoille ei ole mekäläisellä mitään mahkuja, ovat nämä sen verran kovia menijöitä joita sielläkin juoksee...

Kempele maraton on hyvin järjestetty juoksutapahtuma, juoksun jälkeen pääset sekä uimahalliin että porealtaisiin. Arvontapalkinnot ovat yleensä olleet myös tosi hyvät. Nuo alikulkutunnelit tai jokin muu ei tunnu sopivan minulle, kun ”kotikenttäedusta” huolimatta heikoimmat täysmara juoksuni olen juossut juuri Kempeleessä.

Aika houkuttavalta kyllä vaikuttaa, kun majoituskin löytyisi ilmaiseksi Oulusta. Voi olla että joutuu ennätysjahtiin tuonne lähtemään. Onkohan tuo neljä kierrosta henkisesti helpompi vai vaikeampi kuin yksi tai kaksi kierrosta? Äkkiseltään voisin kuvitella että helpompi, mutta toisaalta saman lenkin kiertäminen voi kyllä pidemmän päälle ruveta ketuttamaan. Toisaalta samapa tuo, tuskaa se kai on lopussa kuitenkin!

Niin ja näin etelän poikana olen 20 vuotta sanonut Kempeleellä ja se kuullostaa niin paljon paremmalta, täytyi oikein tarkastaa että se tosiaan on Kempeleessä...

Aiheesta mentiin taas sivuun notta pötkähti.

Kotimaratonille olen tulossa puolikkaan juoksemaan. Viime vuonna eka koitos ja yksi kierros. Neljä rundia mennään ja reitti on sama kuin viime vuonnakin. Alikulkuja tosiaan riittää alku ja loppupuolella kierrosta. Välissä on n. 3 kilsaa hyvin tasaista yhtämittaista Kempeleläistä peltomaisemaa. Hyvin järjestetty kisa ja hyvät ja runsaat arvontapalkinnot. Muille palkinnoille ei tässä toiveita ookkaan.