Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 27


 Share

Recommended Posts

Ma. Lepo

Ti. Vr 2km. + Kova 10km 43:26 (4.20/km) avg 173 + Vr 2km.

- Vikat 2km tuntui jo aika pahalta, meni kuitenkin. Suht OK. Ajat vastaa kokolailla viimevuoden saman ajankohdan aikoja...

Ke. IP: TV kevyt 9km 57.24 (6.21/km) avg.136

I: TV kevyt 8.5km 53:53 (6.18/km) avg.131

- Eilinen painoi, niinkun tietysti kuuluukin.

To. Lepo

Pe. Vr 2km + 4x3000 mvh/2min K. + Vr 1.7km

- Vedot 14:22/154, 14:06/159, 13:57/163, 13:44/164

Matkaa tuli taitettua 16.7km aikaan 1.27:10

La. Keveetä 6km 38:11 (6.21/km) avg.132

Su. Lepo, pitkä siirtyy huomiselle. Käytiin mansikoiden itsepoiminnassa, saalis oli n 7.6kg hintaan 3.50/kg. Ajeltiin vielä mökille saunomaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

13 viikon 1/2M treeni alkaa.

Ma: 5.5 km 5.34/115. Aika tunkkasta menoa, ihan kun flunssaa pukkaisi.

Ti: 8.5 km 4.51/129. Tänään ei taas pidätelly mikään, teki mieli juosta vähän reilummin joten annoin sykkeen nousta 140 hujakoille lopussa.

Ke: 8.1 km 5.16/122. Ihan tommosta perusjumppaa.

To: 3km vr + mäkivetoja + 3km vr. Vedot 4 x tasavauhtisia loivaan mäkeen + 2 x loikkia jyrkempään.

Pe: Hierontaa, lepoa, venyttelyä.

La: 21.2 km 5.02/130. Lopussa pari kilsaa n. 4.20/km.

Su: 12.5 km palauttavaa hölköttelyä.

Link to comment
Share on other sites

Ma lepo

Ti 15min vr + TV reipas (4.42/159) + 15min vr.

Yhteensä 1.20 , 16.2km , 4:56/km , HR151. Olihan kuuma, näkyi sykkeessä, ilmaan nähden ihan ok reeni.

Ke peekoota 1.13 , 13.2km , 5:31/km , HR138.

+26 ja pirun kova tuuli. Ei ollu oikein nyt kivaa.

To kevyttä pyöräilyä 2.10 , 56km , 25.8km/h , HR112.

Kuumalla ilmalla lajinvaihto teki hyvää. Tuuli oli vastaan joka suunnasta mutta ei sekään haitannut.

Pe 15min vr + 3x2000m vetoja (Vedot 4:24/162 , 4:19/167 , 4:15/169) + 16min vr.

Tavoite oli vääntää nousevasti siten että viimeinen menee anakynnyksellä, ja meni just noin.

VK:t on olleet vähänä Tukholman jälkeen ja sen kyllä huomasi vedoissa. No tästä lähdetään ylöspäin kohti syksyä.

La aamun pk-lenkki 1.14 , 13.6km , 5:24/km , HR137.

Su aamupitkis 2.22 , 25.8km , 5:30/km , HR134.

Ekan tunnin satoi, mutta paljon parempi sekin kuin se ainainen tuuli. Oli nimittäin ihan tyyntä ja ilmakin sopivasti alle +20C.

Viikon saldo on juoksua 81.7km / 7:11 ja fillarilla 56km / 2:10 eli yhteensä tuli treenailtua 9:21.

Täytyy myöntää että tänään pitkiksellä jalat eivät olleet kovin tuoreessa kunnossa, ei ongelmia mutta vähän oli sellaista vääntämistä juokseminen ajoittain.

Ensi viikolla kevyemmin, suunnitelmissa yksi pidempi fillarilenkki + juoksua pari kertaa.

Link to comment
Share on other sites

MA: lepo

TI:

- Pyöräilyä: 13,2 km 00:35:48 / avr hr 132.

- Juoksua: 6,3 km 00:46:57 / 7,27 min/km / avr hr 157.

KE:

- Pyöräilyä: 14,6 km 0:42:43 / avr hr 130

TO:

- Pyöräily: 13,2 km 00:35:48 /avr hr 139

- Juoksu: 7,0 km 00:55:10 7,53 min/km /avr hr 158

PE:

- Pyöräily: 14,6 km 0:45:16 / avr hr 141

- Juoksu: VK-lenkki 5 km 0:31:23 6,17 min/km / avr hr 175

progress.gif

Link to comment
Share on other sites

Ma: TV Kevyt 8.8 km, 6:19/km, 123 (66%) Tekniikka- ja voimadrillejä, ihan pikkusen vaan.

Ti: TV Kevyt 7,0 km, 7:04/km, 107 (57%)

Ke: TV Reipas 7,0 km, 4:40/km, 155 (83%). Tuli tehtyä oma reittiennätys, 32:39, mökkimaisemien peruskiekalla, jossa nousua ja laskua 40 m.

To: TV Kevyt 7,0 km, 6:32/km, 115 (62%)

Pe: TV Rento 7,0 km, 4:59/km, 139 (75%)

La: Pitkis 24.4 km, 2:34, 6:26/km, 120 (65%). Ukkonen yllätti puolimatkassa.

Su: Lepo (ylä&keskivartalojumppa 600+ toistoja)

Yht. 6:13, 60.8 km, 2500 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Spartathloniin aikaa 12 viikkoa, ja sen mukaan treenataan. Aikomukseni on kerätä kilometrejä rytmityksellä kova viikko - kovempi viikko - vähemmän kova viikko. Viikon pituudesta en ole varma, seitsemän päivän viikosta on joskus päätetty minulta kysymättä, joten otan itselleni vapauden säädellä treeniviikkojeni pituutta fiilisten mukaan. Todennäköisesti viikkoni pituus useimmiten asettuu välille 5 - 10 vrk.

Kovin yksityiskohtaista ohjelmaa en ole kesälle tehnyt, nousujohteinen parin kuukauden putki on kuitenkin tavoitteena. Ainoa kalenteriin varman päälle markattu kisa ennen Spartathlonia on Masokistin unelma, ennätyksiä en kuitenkaan lähde siellä tavoittelemaan vaan aikomus on juoksennella ja kävellä Paloheinässä koko rahan edestä.

Heinäkuun ekan viikon saldo on 122 km:

ma aamu 10,5 km

ilta 10 km

ti ilta 8,5 km

ke aamu 8,5 km

ilta 14,5 km

to aamu 8,5 km

pe aamu 10 km

ilta 15 km (5 km + 5 x 800 m + 5 km)

la ilta 26,5 km

su aamu 10 km

Lenkkien vauhti enimmäkseen 5.30 - 6.00 min/km, perjantai-illan Yassot 3 minuuttiin tai vähän alle. Pidemmillä lenkeillä puolen tunnin välein kävelytauot. Yli puolet kilometreistä hiekkatiellä tai maastossa, asfalttinylkyttäminen kun tuntuu aiheuttavan lieviä primadonna-oireita jalkoihin. Varmuuden vuoksi ostin vesijuoksuvyönkin, toivottavasti en ehdi (joudu) käyttämään sitä kovin paljoa kesän aikana!

Link to comment
Share on other sites

Ma: 9,7 km, 5,26/km, 146(75%)170.

Ti: Flunssa.

Ke: Flunssa.

To: 13,1 km, 5,33/km, 148(76%)182.

Pe: 13,6 km, 5,09/km. Sisälsi 6*(4+2)min vetoja, 160-175(83-90%)167-183.

La: 15,0 km, 6,01/km, 132(68%)162.

Su: 24,3 km, 6,31/km, 138(71%)162. Osa matkasta pururataa.

Yht. 75,7 km, 7 h 24 min.

Hyvin kulki. Pitkällä kävin kokeilemassa pururataa välillä Tuohimutka-Vaajakoski. Pitkällä energiat loppui jo parin tunnin jälkeen, ilmeisesti koko matka läpimärkänä vesisateessa juosten vaikutti osaltaan tuohon.

Kaksi lenkkiä Lutakon rantaa tälle viikolle ja kummallakin kerralla tiirat tuli melkein päälle, eipä ole aikaisemmin täälläpäin moisia ongelmia ollut.

Link to comment
Share on other sites

Maratonista palautumista tämä viikko..

Ma: Lepo

Ti: Lepo

Ke: 9.5km Kävelyä/hölkkää

To: Lepo

Pe: 9.5km Kävelyä/hölkkää

La: Lepo

Su: 10.9km Kävelyä/hölkkää

Yhteensä 29.9km. Kaikki näyttää ja tuntuu hyvältä. Mikään paikka ei ole kipeänä ja sykkeetkin ovat ihan normaalit. Ensi viikon otan vielä vähän kevyemmin, sitten alkaa harjoitukset seuraaviin koitoksiin:)

Link to comment
Share on other sites

Yhteissaldo:

67,4 km, 137, 6:26:02, 5:44

Treeniviikko sujui ihan suunnitelmien mukaan. Alkujaan viikonlopun treenit oli tosin suunniteltu vasta viikon päähän, mutta kun se vietellään Naantalissa Muumipainotteisesti niin aikaistin kovaa viikonloppua. Täytyisi hieman tarkastella muutenkin loma-aikataulujen vaikutusta treenaamiseen.

Link to comment
Share on other sites

ma: PK 1:43 - 16,0 km (6:27/km) - avg 141, max 157 (j/k)

ti: PK 1:38 - 16,2 km (6:04/km) - avg 144, max 159

ke: PK 1:12 - 12,0 km (5:59/km) - avg 145, max 161 + VK kiiht 0:26 - 5,2 km (4:59/km) - avg 165, max 178 + VR 1,7 km

to: lepo

pe: PK 1:23 - 13,4 km (6:12/km) - avg 143, max 156 + 4,0 km kävelyä

la: PK 2:13 - 20,9 km (6:23/km) - avg 140, max 154

su: PK 2:43 - 25,2 km (6:28/km) - avg 142, max 166 (j/k)

Yhteensä: 110,6 km / 11:33 + 4,0 km kävelyä

Oma viikkoennätys, aiempi "ei-kalenteriviikko" taisi olla noin 95 km, joten parannus oli ihan reilu. Lauantaina oli lisäksi maalaushommia eli hiukan kiipeämistä pukeilla ja tikkailla viitisen tuntia, minkä päälle sunnuntain sippauslenkki oli helppo suunnitella. Hyvin meni sekin vaikka totaalisen väsyneenä, nyt tuntia myöhemmin olen jo menossa sudin varteen takaisin... Viikosta sai sekä nöyryyttä että itseluottamusta MasU:a ajatellen - parasta on, ettei tällä viikolla ole esiintynyt pahempia särkyjä kropassa.

EDIT: Lisähuomio - 5000 km juoksua tuli täyteen lauantaina Myyrmäen urheilupuiston kieppeillä, tämä siis 34 kk juoksu/nylkytysuran aikana. :party0002:

Link to comment
Share on other sites

MA: Finline starttasi Vaalimaalta. Rullaluistelua 75km, avg 138

TI: rullaluistelua 72 km, avg 130

KE: rullaluistelua 83 km, huippuvauhti letkassa 56.6 km/h, avg 130

TO: rullaluistelua 103 km, huippuvauhti 58.3 km/h, avg 130

PE: rullaluistelua 66 km, avg 120

LA: kirkkovenesoutua Sulkavalla 5.08.36

SU: lepo

Yhteensä rullaluistelua 399km, soutua 58km. Aikaa kului yli 23h ja kaloreita paloi 13700 kcal. Osa luistelusta jäi sykemittarin rekisterölimättä.

Link to comment
Share on other sites

Maratonia edeltävä viikko, 5pv vielä sitten alkoi lepäily

Ma 28km 2h 10min

Ti a.10km i.vr5km+6km kiihtyen keskiarvo 3.25/km pal 4min+2km 5.58+Vr3km

Ke a. 7km, jossa 6*100m rennosti i.vr5km+8*400mpal 1.15+2*200m pal 1.45. Keskiarvot n.68s ja 30s

To a.17km

Pe a.8km i. vr4km + 12km 44.21 kilsa kovaa kilsa reipasta keskiv.3.42/km+vr4

La a. 13km

Su hieronta

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy