Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Unissaan juoksu?

roadrunner
 Share

Recommended Posts

Hieman nolo aihe, mutta kuinkas moni näkee juoksu unia?

Tunnustaudun tuohon porukkaan.

Nuo unet on hyvin samankaltaisia yleensä pölähdän jostain paikalle kun kilpailut on alkamassa ja siis lähden mukaan ihan extempporee.

Nämä mun yölliset kisat on yleensä jotain kaupunki juoksuja.

Lähtölaukaus kun on kajahtanut niin meikähän se siellä keulilla viipottaa :nauru

Sitten siellä kaupungin sokkeloissa juostessa muu porukka alkaa tuleen yhtäkkiä vastaan :hmm

Elikkäs mä olen eksynyt :oops: (siis unissani, ehkä vähän muutenkin)

U-käännös toisten perään, vaikka en niitä enää kiinni saakkaan.

Maaliin päästyäni kaikki on jo lähtenyt... :itku

Hyvät tohtorit olenkohan juossut liikaa kun hiki on aivot noin syövyttänyt, vai löytyykö teistä kohtalotovereita?

PS. Älkää soittako valkotakkisille :loukkaantunut2

Joskus alkuaikoina, kun juoksuvauhtini ei tosiaan ollut mitään päätähuimaavaa (PK-lenkeillä noin 8,5min/km -vauhtia), näin useasta unta siitä, että karhu/murhaaja/muu epämiellyttävä otus juoksee perässäni, enkä itse pääse karkuun vaikka kuinka yritin juosta, ikään kuin jäin paikalleni juoksemaan (ja sitähän se "juokseminen" silloin käytännössä olikin).

Olen tässä aikojen kuluessa kyllä ihmetellyt miksei juoksut tule uniin.

Olen koko ikäni harrastanut juoksua ja aika intensiivisestikin, mutta juoksu-unia en ole juuri nähnyt. Jääkiekkoa olen pelannut Saku Koivun kanssa yms muuta urheilllut.

Parikolme juoksu-unta olen kuitenkin nähnyt. Yleensä mennään joko niin ettei jalat juuri maata kosketa, mutta joskus on ollut tosi tahmeaakin menoa.

Kyllähän tuosta on untakin nähty...

Erään erittäin pitkän ja rasittavan lenkin jälkeen näin unta, että olin 100km:n lähtöviivalla ja jalat olivat valmiiksi kipeät ja painavat... :nauru

Emäntä ei minua ihan terveenä pidä, mutta siitä olen päätellyt vain, että tuo haluaa elää vähän höyrähtäneen kanssa... :snoopy

Enpä ole tainnut vielä kertaakaan unissaan juosta. On vissiin niin uusi tuo harrastus. Muutenkin nään unia vähän. Kun illalla panen silmät kiinni, tipun kuin kaivoon ja aamulla aukaisen kuin nousisin mustasta pimeästä kaivosta pois.

Joskus jää joku uni mieleen jos herää lasten takia yöllä.

Ja puhumisesta. Sitä teen unissanikin. Ei vissiin riitä valveillaoloaika kaikkiin asioihin. Pitää jatkaa yölläkin. Just mies kertoi, että toissayönä oli tyttö kömpinyt viereen. Tyttö pulisi unissaan, mie olin asiantuntevasti vastannut.

Ei oo perheen miesväellä helppoa meidän kahden naisen kanssa.

Kyllä sitä täälläkin on juostu pakoon unissan ja juoksu on ollut aina aika hankalaa tai on muuten myöhästynyt lähdöstä jne... Kerran ainaskin pienenä olin kävellyt unissani pihalle peitto niskassa. Äiti kun oli mennyt kattomaan navettaan, jokos se mansikki poikii. Äitin kävelessä navetalle oli huomannut minut kaivonkannella istumassa. Äiti oli sanonu mulle, että meeppä poika siitä omaan sänkyyn nukkumaan. Minä olin siihen sitten jotain mutissut. Navetasta tultuaan äiti oli huomannut, ettei se poika ollutkaan menny sänkyyn vaan istuin pirtin penkillä viltti niskassa. Äiti oli sanonut taas , että menehän sänkyyn siitä, johon minä olin jotain epämääräisesti mutissut ja kävelin sänkyyni nukkumaan. Aamulla herättyäni äiti kertoi mitäs olin puuhasatellut yöllä. Mulla ei kyllä ollut asiasta mitään muistikuvaa, joten unissa olin kävellyt. Tämä tarina on tosi.

Toisaalta juuri luin, että Britannitassa mies oli vapautettu raiskaussyytteistä, kun hän oli unisskävellessään raiskannut naisen ja vieläpä kolmesti.

Kannattaa vähän seurata, mitä tulee unissaan tyhdyksi. :uninen :viheltely

Kyllä on kaverilla kovat unenlahjat !

Oli muuten tullut illalla jostain riennoista ja nainen sanoi että kundilla silmätKIN seisoivat päässä.

Hätäinen johtopäätökseni on että katkaisuhoitoon tuommoiset kaverit....ja katkaisu voisi tapahtua kummastakin päästä.

Mie olen kanssa nähnyt unia, että eksyn juoksukisoissa. Ensin painan hullun raivolla johdossa ja sit olen aivan väärällä reitillä...Pari yötä sitten näin sellaista unta, että vedettiin maratonia elukkana puoleenväliin saakka ja sit 10 m ennen puolikkaan mittapistettä P Rantakari sanoi, että nyt huilataan niin saadaan vedettyä kunnon negative split...Siinähän me huilittiin. Sitten kun yritin lähtee juoksee jälkimäistä puoliskoa niin tuntui ku maanvetovoima vetäisi mua kovemmin puoleensa kuin ennen. Vaikka kuinka ponnistin niin tuntui ettei yhtään pääse eteenpäin. Aika rassaava uni.

ihan uskomattomia juttuja unessa juoksemisesta. Näinhän voisi ehkä korvata joitain todellisia lenkkikilometrejä, ehkä joku vois laskea, että kuinka monta unikilometriä vastaa reaalimaailmassa suoritettuja ... Varsinkin näin pimeinä pakkasiltoina kun ei millään tee mieli lähteä ulos kävelemäänkään, saati sitten lenkkeilemään tai juoksemaan. Jotenkin voisin lähteä hiihtämään, jos vain jotenkin saisin sen aikaiseksi. Hiihtounet voisivat kannustaa :viheltely

Mutta itse en ole vielä unissajuoksut (eli kuulun tähän ryhmään, joka ei ole vielä tarpeeksi juossut), mutta kovasti odotan tätä. Sehän on merkki siitä, että aivot vielä työskentelevät juoksukokemuksen parissa ja muokkaavat kokemusmaailmaa. Siis periaatteessa ihan positiivinen asia tuo unessa juokseminen. :uninen

Unessa juokseminen ei ole minulle ollenkaan niin tavallista kuin juostessa uinuminen. Tai tietoisen minäni uppoutuminen johonkin aivan muuuhun kuin juoksemiseen. Sitten vaan ajattelen, että antaa tuon kropan juosta, jos se siitä kerran tykkää - minä mietin tärkeämpiä asioita.

Noin se menee, kun juokseminen on helppoa. Tänänkään en meinannut enää iltapäivällä edes muistaaa, mitä reittejä aamulenkin kävin juoksemassa. Tutut reitit on tahkottu niin moneen kertaan, että ei niitä yksittäisiä juoksuja vaiheineen tahdo muistaa. :hmm