lenkkimies Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Harrastaako palstalaiset marjojen poimintaa? Itse olen melko innokas poimimaan marjoja, minulle kelpaa mm. mustikat, puolukat, vadelmat ja hillat. Ajoitan yleensä lomanikin siten että pääsen hakemaan ilman kiirettä hilloja suolta, ja tuota hillojen pomintaa harrastamme tuolla Rovaniemen korkeudella aina useampana päivänä aamusta iltaan, käy muuten hyvästä liikunnasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jukka-64 Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Kyllä noita mustikoita ainakin omiksi tarpeiksi tulee kerättyä.Viime vuosi oli huono vuosi,mutta tänä vuonna on luvattu vähän parempaa satoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juoksija83 Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Mustikoita ja puolukoita tulee poimittua ja lisäksi sitten pihassa on noita marjapuskia (mustia, punaisia ja karviaisia). Pian taas pääseekö marjametsään! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Miehiä olemme, emmekä marjanpoimijoita. (mistähän tämäkin sanonta muuten tulee?) Näin on marjat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timopar Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Mistä tämä Hatapa keksiikin nuo mielipiteensä? Mikään ei ole niin rentouttavaa kuin marjojen poiminta. Varsinkin kun taustalla on mökkiolosuhteissa muutaman tunnin irtautuminen appivanhemmista. Siinä sitä mies suostuu vaikka mihin, kuten marjanpoimintaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatapa Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Mistä tämä Hatapa keksiikin nuo mielipiteensä? Ihan omasta päästä, ystävä hyvä. Mikään ei ole niin rentouttavaa kuin marjojen poiminta. Varsinkin kun taustalla on mökkiolosuhteissa muutaman tunnin irtautuminen appivanhemmista. Siinä sitä mies suostuu vaikka mihin, kuten marjanpoimintaan... Minulle tämä on ihan laskennallinen juttu. Jos sangollinen puolukoita tai laatikollinen mansikoita maksaa n. 20 euroa, niin en minä vapaa-aikaani sentään noin halvalla myy. Mieluummin maksan tuon parikymppiä, että saan käyttää nuokin tunnit johonkin muuhun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esko Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Share Lähetetty 30. kesäkuuta , 2007 Minulle tämä on ihan laskennallinen juttu. Jos sangollinen puolukoita tai laatikollinen mansikoita maksaa n. 20 euroa, niin en minä vapaa-aikaani sentään noin halvalla myy. Mieluummin maksan tuon parikymppiä, että saan käyttää nuokin tunnit johonkin muuhun. Voi voi sentään, jos käyttäisin puoletkin siitä ajasta mitä palstalla tulee notkuttua, marjojen ja sienien yms. poimimiseen. Niitä tunteja ja minuutteja arvostan sentään paljon enemmän kuin netissä roikkumistani... Oma suosikkini on muuten sitten mustikka. Mistähän sitä saisi vielä kohtuuhintaisen pakastekuivurin... :conf: Link to comment Share on other sites More sharing options...
duracell Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 mustikkaa ja puolukkaa lähinnä viime aikoina tullu keräiltyä. Onneksi on äiti joka on marjastushullu, sieltä on saanut lakat ja muut ettei ite niin tarvi vaivautua =). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Santta Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Minä olen joskus nuoruudessani sen seitsämänä kesänä tienannut vähän opiskelurahaa Suonenjoella mansikoita poimien. Pisin pesti taisi olla neljä viikkoa eikä vähään aikaan tehnyt kyllä mieli mansikoita. On sitä tullut myös vadelmia, mustikoita, hilloja, puolukoita, viinimarjoja ja karviaisia poimittua -nykyisin tosin vähemmän. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HelenaXX Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Mansikoita tulee poimittua äidin pellosta ämpärikaupalla. Hyvänä vuonna saan mustikoita poimittua tästä oman kodin tontilta litrakaupalla. Mies käy poimimassa hillat lapista tai ainakin jostain pohjoisesta päin. Enkä nyt varsinaisesti nauti marjastamisesta, se on vaan välttämätön paha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokkehp Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 1. heinäkuuta , 2007 Vaikka olenkin mies, olen silti marjanpoimija. Luonnonmarjat hilla, mustikka, puolukka, kaarnikka, vadelma kuuluvat kirjoon. Kylläkin vain kotitarpeiksi, lisäksi oman tontin marjat, mansikka ja viinimarjat tulee myös poimittua. Tämä harrastus on varmaan alkanut aivan pikkupojasta, sillä maalla ruukattiin aikoinaan luonnosta ottaa kaikkea mahdollista elämisen mahdollistamiseksi talteen. Ja mitenkään en pidä marjanpoimintaa vastenmielisenä tai jonakin pahana, päin vastoin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ullamaija Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Tänäkin vuonna kesäloma ajoittuu siten, että Rovaniemi-maratonin jälkeen on aikaa kaksi viikkoa asua hillasuolla. Entisiäkin on pakastin puolillaan, mutta silti on kierrettävä tutut suot ja muutama uusikin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juoksija83 Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Muuton myötä meille tuli myös mansikkamaa ja eilen kävin siellä ensimmäistä kertaa katsomassa. Löytyihän sieltä jo muutamia marjoja popsittavaksi. Toivottavasti tulee pakastimeenkin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peksu Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Share Lähetetty 2. heinäkuuta , 2007 Minä olen aina kuvannut asennettani marjanpoimintaan siten, että marjojen poiminta kyllä menettelee oikein mukavasti, mutta marjojen keräily ei pahemmin kiinnosta. Metsään tulee siis lähdettyä, kun tiedossa on mustikka- tai puolukka-apajia, joista parin tunnin rupeaman aikana saa enemmän kuin pohjapeiton ämpäriin. Yksittäisten marjojen takia ei viitsi selkäänsä kyyristää, mutta kun alle tunnissa saa ämpärin täyteen, niin kyllä silloin on suu virneessä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts