Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kävelyä pitkille lenkeille


Umpimähkä
 Share

Recommended Posts

Eka maraton tuli tuossa juostua Tukholmassa kesäkuun alussa :rockwoot:ja ihan hienosti sujui mukavassa lämmössä.

Kaikilla juomapisteillä otin muutaman kävelyaskeleen, jotta varmasti tulisi juotua riittävästi ja 30 km:n jälkeen huomasin selvästi, että jo muutaman kävelyaskeleen jälkeen juoksu tuntui aluksi todella vaikealta, kunnes taas pääsi "käyntiin".

Kysymys kuuluukin, että voiko moista tilannetta harjoitella? Vai pitäisikö vaan harjoitella juomaan juostessa?

Link to comment
Share on other sites

Kysymys kuuluukin, että voiko moista tilannetta harjoitella? Vai pitäisikö vaan harjoitella juomaan juostessa?

Kyllä voi harjoitella vaikka molempia. Pitkillä voi ihan hyvin välillä pysähtyä kävelemään juomatauolle, jonka jälkeen uudestaan juoksemaan. Sujuu ihan mukavasti. Tietenkin voi myös harjoitella juomaan mukista juostessakin. Tämä tosin vaatii vähän etukäteisvalmisteluja. Itse olen kallistunut tähän kävelysysteemiin, eikä se ole mulle ongelma, vaikka jalat ovat jo väsymyksestä kipeät.

Link to comment
Share on other sites

Mä heitän naamaan juomat juostessa, kun tuntuu että muuten ei enää pääse juoksuaskeliin kiinni. En oo kokeillu kävellä juottopisteillä, otan vaan mukin mukaan ja hörppään matkassa.

Tosin tämän seurauksena olen onnistunut dexalia heittämään silmiini, en suinkaan sinne minne sen kuuluisi mennä.

Mut hyvin pysy silmät auki sen jälkeen kun vähä aikaa kirveli!

Sokkonakin pystyy siis juoksemaan jonkun aikaa, jos joku haluaa kokeilla.

Been there, done that.

Link to comment
Share on other sites

Tukholmassa näin yhden Saksalaisen naisjuoksijan jolla oli mehupilli narulla ripustettuna kaulan ympärillä. En tiedä onko se miten toimiva tai käytännällinen mutta ideana hauska ja mielenkiintoinen!

Hah, huikea idea. Minä juoksen "kisoja" harvakseltaan ja viime syksyllä ensimmäisessäni roikun kärjen mukana ja jäin aina juottopaikoilla kun pyöräilijän tekniikka ei riittänyt juomiseen ja juoksemiseen samanaikaisesti. Tuotakin pitää treenata. Optimitilanteessa mukana olisi huoltaja, joka ojentelisi fillarijuomapulloja sopivin väliajoin. Siitä 200-300m juoden ja ojaan tuupaten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy