Jump to content
Juoksufoorumi.fi

mitä nänneihin

innokas
 Share

Recommended Posts

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ihan tavallista Leukotapea olen käyttänyt. Tarvii tosin vähän pitemmän palan jotta pysyy varmasti, eli nuukailla ei kannata....

Leukotape on ihan jees ja kun sitä ei suotta pyörittele rintakarvoihin (jos on) niin sitten saa ne teipit helposti pois. Toinen vaihtoehto on tietysti ajella karvoja mutta se voi olla kova pala joidenkin mieskunnolle. :character00115:

Leukotape on ihan jees ja kun sitä ei suotta pyörittele rintakarvoihin (jos on) niin sitten saa ne teipit helposti pois. Toinen vaihtoehto on tietysti ajella karvoja mutta se voi olla kova pala joidenkin mieskunnolle. :character00115:

No mitäpä sitä ei mies tekisi hölkän eteen, mutta ei taida auttaa sittenkään. Nimimerkki Opa kertoi palstalla pomminvarman vinkin, toistan sen vielä. Urheiluteipistä sellaiset sormenpään kokoiset palat nännien päälle, sillai että ne peittyy just ja just. Ja varmasti pysyy. Itse en edes viitsi vaihtaa kovin usein kun ne kestää suihkujenkin yli.

Hyviä vinkkejä. Kysymys poiki siitä, kun itse olen käyttänyt pitkillä tavallista maalarinteippiä ja joskus laastaria. Molemmat ovat olleet ihan hyviä, mutta joskus maalarinteippi on tosiaan irronnut kesken lenkin ja samoin kävi laastarille viimeisellä pitkällä.

Maratonia en ole vielä koskaan juossut, mutta lauantaina se olisi edessä. Vähän iski pelko, että jos teipit tippuvat ekan 15 km jälkeen, niin siinähän sitä on ihmettelemistä. Jospa laittaisi maalarinteipit alle ja pari laastaria varmuuden vuoksi ristiin päälle? Aikamoinen viritys...

En ole vielä saanut kehiteltyä mitään kovin erikoisen hyvin pysyvää teippausta nänneihin kun on kuitenkin jonkinlainen ryijy rinnassa. Se on vaan seuraavalla maratonilla ajeltava rinta paljaaksi, ei siinä muu auta. Tukholman jälkeen 'wifebeater' hiaton paita oli nännien kohdalta aivan veressä mutta onneksi paita oli valmiiksi punainen. Siinä oli sitten nännit arvella jonkin aikaa...

Leukoplast lukee tuon apteekista ostamani 2,5 cm levyisen teippirullan kyljessä. Muutaman vuoden olen sitä käyttänyt ja leikannut parin sentin mittaiset palaset nännien suojaksi noin kerran viikossa. Samoilla teipeillä on mennyt useamman päivän lenkit, kun niitä on turha poistaa joka lenkin jälkeen. Välillä olen leikannut pahimpia karvakasoja pois nännien kohdalta, jotta tuo teippi kiinnittyy ihoon eikä karvoihin. Koskaan teippi ei ole irronnut, mutta joskus on kyllä unohtunut ja siitä on saanut sitten taas kärsiä. Minun on ainakin syytä teipata aina yli 10 kilsan lenkeille eli lähes kaikille lenkeilleni.