Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Uskallatko alkaa

werneri
 Share

Recommended Posts

Hei Nyt kun juhannus on ohi niin uskallatko päättää,että et enään tänä vuonna syö makkaraa missään muodossa. Eli teet samalaisen lupauksen kun tupakka

tai karkkilakossa. Nimittäin itse iolen intohimoinen makkaran syöjä mutta

kun se kertyy rasvana vyötärölle. Eli nyt se alkaa makkaran syönti lakko

tämän vuoden loppuun.. Toivokaa menestystä ja liittykää ketjuun...

• Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enpä taida lähteä tähän mukaan. Makkaraa tulee omalla kohdallani syötyä niin vähän että eiköhän ne ole omalla kohdallani ihan muut asiat mitkä sinne vyötärölle kertyy.

Eilen söin tämän vuoden ensimmäisen lenkkimakkaran. Leivän päälle olen saattanut kerran tai kaksi laittaa jotain lauantaimakkaraa tms. Yleensä tulee leivänkin päälle laitettua kokolihaleikkeitä, niitä ei kai luokitella makkaraksi?

Vähänkö helppo nakki!

En oo kesällä grillaillu makkaraa vuosiin.

Helppo lakko. Eikä tee oikeesti ees tiukkaakaan.

Eikä ees hävetä yhtään.

Tosin sen verran täytyy kyllä joustaa, että kalkkunaleikettä voi leivällä sentään laittaa.

Vegetaristiksi voisin itteäni tituleerata muuten jos lihat jäis kokonaan syömättä.

Vegetaristiksi voisin itteäni tituleerata muuten jos lihat jäis kokonaan syömättä.

Heheh, tuon lauseen voi jo sinne allekirjoitukseen laittaa. :tongue:

Olen kanssa lihaa syövä vegetaristi. Kasvikset ja hedelmät ovat todella hyviä, mutta välillä se piffi on vaan niin hyvää. Ja esim. valkosipuli-sinihomejuusto Wilhelm grillissä on... mmmm.

En voisi ikinä perheenäitinä luopua makkarasta. Sehän on perusruokaa! Tosin grillattu makkara ei minua sykähdytä, yksi on tälle kesälle syötynä. Johtuu ehkä siitä, että onnistuin aikoinani saamaan miehen(?!) jota ei makkara kiinnosta.

Suurempi paheeni on talvipakkasilla takassa paistettu lenkki.

Muut kurkusta alas menneet ovat syypää minun ylipainoon kuin makkarat.

En varmasti ala makkaralakkoon. Tulin juuri saunasta ja söin kiukaalla paistettua käyrää NAM.

Kun pari vuotta sitten pudotin painoa, oli ainoana periaatteenani, että mistään hyvästä en luovu, syön vain vähemmän. Vyötäröltä lähti 15 kiloa eikä se takaisin ole tullut. Kuka käskee syömään sitä makkaraa koko paketin kerralla ja vielä muun ruuan lisäksi?

En taida uskaltaa, mutta miten olis makkarakiintiö? Nämä britithän syövät aamiaiseksikin paistettua makkaraa, joka maultansa muistuttaa suomalaista B-luokan grillimakkaraa. Ovat vain rasvaisempia. Kun pannulla paistaa muutaman tämmöisen makkaran, niin pannun pohjalle kertyy puolen sentin paksuinen rasvalammikko. Ei siis ihan joka aamu näitä, vaikka hyviä ovatkin.

Lisäksi tulee syötyä paikallista lenkkiä, joka on hyvää sinapin kera suoraan paketista. Kaupasta saa myös saksalaisia nakkeja, bratwurstia ja metwurstia sekä italialaista salamia. Kunpa saisi vielä suomalaista grillimakkaraa ja HK:n sinistä, niin ei olisi paljon valittamista.