Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Joroisten 1/2 matka

Teni
 Share

Recommended Posts

Tuolla oli jo aiempi ketju tähän liittyen, mutta aloitetaan nyt uusi. Kisaanhan on enää jäljellä 23 vuorokautta!!

Miten on jengin valmistautuminen kisaan sujunut?

Kuinka moni on lähdössä kuntosarjaan ja kuinka moni yleiseen/ikäsarjaa?

Mitkä on fiilikset tällä erää?

Omat valmistautumiset on sujunut vaihtelevalla menestyksellä. On ollut vähän jalkaongelmia mutta sieltä noustaan mihin upottiinkin. Viimeisenä kisana takana Vantaan Sm ja ennen joroista ajattelin käydä Kiskossa. Armotonta reeniä vielä pari viikkoa ja ruvetaan sitten tiputtaa reeeni määriä.

Itse olen menossa kuntosarjaan

Fiilikset on mahtavat ja vähän jännittynyt. En vielä koskaan ole noin pitkää urakkaa tehnyt.

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Innolla kisaa odotellaan jo.

Aion myös ite otella kuntosarjan puolella ja keskittyä tekemään omaa suoritusta. Vantaalla tuntui että jänskätti vähän liikaakin sm-sarjassa kun meni yöunetkin edelliseltä viikolta....

Kisa on erittäin hieno, näytti taas tuo matka-arvontakin olevan yhtä villiä kuin viime vuonna. Eli 90km pyörää tarjottiin tuolla kotisivuilla, vaikka juuri oli sama 84,1 kuin viime vuonna...

Näkymisiin siellä!

Kyseessä on kuitenkin sama lenkki ymmärtääkseni kuin viime vuonna, ilmeisesti tuossa alussa sahataan Valvatuksen ja urheilutalon väliä että saadaan 90km täyteen..

Eli huomioida kannattaa että skaalahan on vain 20m tuossa käppyrässä. Eli sellaista perussuomalaista maalaismaisemaa, mitään hurjia mäkiä ei reitillä ole. En pitänyt kovin pahana viime vuonna...

Onko tuo Joroisten pyöräreitti tosiaan noin rankka kuin mitä sivujen profiili näyttää? Koko matka ylä- tai alamäkeä ja tasaista pätkää ei juuri ollenkaan?

http://www.finntriathlon.fi/showfile.php?id=14&file=14_Pyorailyreitti07.gif

Ei paha reitti edes meille pohjalaisille,paitsi: kannattaa varmistaa rankaiden kunto,päällyste on paikoin aika huonoa:icon_redface:.

Hippra ja Jiivee ootte näköjään sittenkin ilmottautuneet yleiseen sarjaan http://www.finntriathlon.fi/index.php?id=9 ,itse mietin vielä ilmottautumista,jos vaikka vammautuis ja pääsis/joutuis Rock perryyn kuunteleen Hellacoptersia.

Ps. Onko muita palstalaisia lähdössä tuonne? (siis kisaan).

Joo kyllä toi puolimatka tuppaa jo vähän jännittämään. Uinnissa ja juoksussa on varmaan survival -asenne ja pyörällä mennään minkä päästään..no ei, aika maltilla ja kunnioituksella pitänee ottaa eka kerta. Pyöräkunto on kyllä parantunut kivasti kun katselin sykkeitä ja aikoja VK-harjoituksissa. Tässä aikoja 10km lenkiltä, välillä on ajettu kierros kovempaa (mk:n puolella) ja välillä kaks kierrosta palautuksella. Reilu minuutti lähtenyt ajasta muutamassa viime viikossa samalla sykkeellä, tai vastaaasti syke n.10 lyöntiä alempi samoilla ajoilla. Vois testata taas joskus täysillä, tuntus vaan olevan vaikea saada läheskään tota tempokisatehoa irti harjoituksissa...

3.5.07 1 kierr aika 17:35,5 syke ka176/max181

8.5.07 1 kierr aika 16:56,1 ka178/max185

10.5.07 (tempokisa) 1kierr 16:26,7 ka186/max194

29.5.07 2 kierrosta 17:16,5 ka172/max181 ja 16:57,3 ka177/max183

??.6.07 1 kierr 16:40 uinnin jälkeen, ei-ihan-täpöillä

26.6.07 2 kierr 16:11,6 ka173/max184 ja 16:47,7 ka170/max179

Kyllä mä kuntosarjaan ilmoittauduin, TCB. Siellä näkyy lukevan tosiaan miehet, yleinen nimen perässä myös kuntoveikoilla.

Ehkä siinä on joku logiikka, jollain on "miehet, yleinen" jollain "yleinen, miehet" ja jollain vain "miehet".

:tongue:

Hyvin on Pertulla lähtenyt viipaletta! Onko toi se Kuusiksen ympäri?

Kyllä mä kuntosarjaan ilmoittauduin, TCB. Siellä näkyy lukevan tosiaan miehet, yleinen nimen perässä myös kuntoveikoilla.

Ehkä siinä on joku logiikka, jollain on "miehet, yleinen" jollain "yleinen, miehet" ja jollain vain "miehet".

:tongue:

Hyvin on Pertulla lähtenyt viipaletta! Onko toi se Kuusiksen ympäri?

Joo, Kuusiksen kierros on. Oletko jiivee asettanut jonkun aikatavoitteen? Voittoahan sä tietysti kärkyt jos olet kuntosarjassa! Mun pitää varmaan tehdä vielä lomalla joku pidempi testiharjoitus ja päättää sitten mikä aikatavote olisi tonne Viroon realistinen.

No en oo aikatavoitetta ihan vielä tarkkaan miettinyt, kun noi matkat on eri kuin viimeksi.

Se on tietty mulle hyvä juttu, että uinti on lyhyempi ja juoksu pidempi.

Uinti ei saisi mennä paljoa yli puolen tunnin, ja olisko pyörä johonkin sinne 2,45...? Puolikas jos kulkisi vielä juosten aikaan 1,30 niin noihin voisi olla erittäin tyytyväinen.

Ehkä vähän optimistinen tavoitteenasettelu, mutta tarkistetaan tavoitteet sitten kisan jälkeen:surrender:!!!

Ja onhan se paljon kelistäkin kiinni....

Kovassa kunnossa äijät on. Meikä voi toistaiseksi unelmoida tollaisista tavoitteista. Aika tavoitteita ei ensimmäiseen kisaan viitsi edes asettaa. Nauttii matkasta ja aika asettuu sitten sinne mihin asettuu. Tärkeintä on päästä vain maaliin (mitä en kyllä epäile).

Pertulla on lähtenyt kyllä todella hyvin aikaa tossa kuusiksen kierroksella.

Montakohan kertaa mä oon sitten tsiigaillut sun pohkeita ku olet noissa tiistain vedoissa painellut ohitte? Itseä harmittaa ku uinneista nousee hyvissä asemissa mutta kaksi seuraavaa lajia pissaa pahasti. No harjoittelu tekee mestarin (tai ainakin keskinkertaisuuden?)

Millaisella tankkaus suunnitelmalla te lähdette liikkeelle??

Kovassa kunnossa äijät on. Meikä voi toistaiseksi unelmoida tollaisista tavoitteista. Aika tavoitteita ei ensimmäiseen kisaan viitsi edes asettaa. Nauttii matkasta ja aika asettuu sitten sinne mihin asettuu. Tärkeintä on päästä vain maaliin (mitä en kyllä epäile).

Pertulla on lähtenyt kyllä todella hyvin aikaa tossa kuusiksen kierroksella.

Montakohan kertaa mä oon sitten tsiigaillut sun pohkeita ku olet noissa tiistain vedoissa painellut ohitte? Itseä harmittaa ku uinneista nousee hyvissä asemissa mutta kaksi seuraavaa lajia pissaa pahasti. No harjoittelu tekee mestarin (tai ainakin keskinkertaisuuden?)

Morjens Teni,

En olekaan nyt oikein käynyt kuin yhtenä tiistaina Kuusiksella - tai olen kyllä ollut siellä ajamassa, mutta vasta myöhään iltahämärissä. Sulla on kyllä hyvä lähtökohta tähän touhuun kun osaat uida. Muita lajeja on kyllä selvästi helpompi parantaa (ainakin tällaisen itse itseään valmentavan harrastelijan) kuin tuota uinnin tekniikkaa...

Kisan aikainen tankkaussuunnitelma puolimatkalle on vielä vähän avoinna, kun en ole sanut sitä harjotuksissa testattua, mutta luultavasti hyvin laimeaksi jatkettua parhaan makuista urkkajuomaa tai vettä ja Power Barin mustaherukanmakuista geeliä tasaisin väliajoin (juomaa pyörällä 15min välein, geelejä vähän harvemmin). Lisäksi hyppysellinen karkeaa suolaa reilun juoman kanssa pyörällä pariin kertaan. Juoksussa voi mennä samoilla geeleillä ja järjestäjän vedellä, jos juottoja on tarpeeksi tiuhassa. Mitään kiinteää tuskin alan tuossa puolikkaalla syömään, vaikka pyöräillessä sekin tietty olisi ihan mahdollista.

Ennen kisaa tankkausta perinteiseen tapaan eli neljä päivää ennen kisaa vähän lisää perunaa/riisiä/pastaa ja reilusti maltojuomaa, edellisenä päivänä kuitenkin normiravintoa maitotuotteita lukuunottamatta. Kisapäivän aamuna esim. puuroa/vaaleaa leipää ja hedelmiä, tuoremehua, vettä ja pieni kuppi kahvia.

Normi tankkauksella lähdetään, kolme- ja kaksipäivää ennen kisaa HH-painotteista ruokaa ja paljon vettä terästettynä maltolla,päivää ennen ,normi sekaruokaa,ei paljoa rasvaa kuitenkaan.

Kisan aikana pyöräilyssä mulla on ollut litran vesipullossa p10%:n maltoseos jossa vähän hedelmäsokeria ja puoli tl suolaa.Samaa mössöähän nuo geelitkin pääsääntöisesti on (Malto,fruktoosi ja NaCl.)

Juoksussa mennään veden ja geelin voimalla.(ja sisun jos sitä on,mulla ei).

Nelosella alkava loppuaika olis kiva,mutta taitaa olla utopiaa.

Hyvälläkään uinnilla ei taida "nyky" Joroisilla paljoa etua saada kun se on lyhyempi, ja pyöräily kun on old school (oikeata:viheltely:) triathlonpyöräilyä.

Tarkotus olisi myös lähteä mukaan Joroisille kisaamaan puolimatkojen Sm-strattiin. Koska kyseessä on eka varsinainen kunnon kisa, mulla ei ole oikein kunnon aikatavoitettakaan. Mutta kun tän vuoden päätavoitteena on päästä täysmatkalla alle 10.30, niin eiköös puolikas pitäs kulkea alle viiden tunnin. En ole kuitenakaan kovin pettynyt hitaammasta ajastakaan, jos vain muuten kisa sujuu hyvin.

Uinti taitaa olla mun heikoin laji, joten on todella hyvä, että pyöräilyn aikana ei saa peesailla. Ei pyöräilykään mitenkään hyvin suju, mutta huonon uinnin jälkeen on sentään mahdollista parantaa sijoitusta ennen juoksua yksinkin ajaessa. Juoksussa sitten pitäs kulkea sen verran hyvin, että kovin paljoa yli 1,30 aika ei painuisi.

Tankkaus taitaa olla melko samanlainen kuin TCP:llä sekä ennen kisaa että kisassa.