Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
duracell

Hämeenlinna kaupunkimaraton

Recommended Posts

Kyllä sitä juomaa toimitetaan suoraan asiakkaallekin. Ja voi niitä myyntipaikkoja olla jo enemmänkin. Siitä on pari viikkoa aikaa,kun kysyin. Maahantuojan puhelinnumero löytyy sieltä Kaupunkimaratonin linkin yhteystiedoista. Aion juoda sitä täysin siemauksin, ei ole ollut mistään mahavaivoja. Paitsi kaakao, sitä ei auta juoda, se on minulle ennen lenkkiä myrkkyä, mikä pistää vatsan liian nopeaksi.

Niinpä! On myös turhan kallis mokoma reissu, jos ei ole ennakkoon ilmoittanut (vain minun mielipiteeni)

Ovatpa suorastaan huvittavat nuo jälki-ilmoittautumishinnat :grin: Eivät taida haluta jälkkäreitä mukaan. Toivottavasti kaikki viime hetken päättäjät tajuavat katsoa noita hintoja ennen Hämeenlinnaan suuntaamista. Voi olla p-halvaus lähellä, jos menee vaikka ilmoittautumaan 10 km:lle ja sanotaan, että se on sitten 50 ekee. Itse ainakin äänestän jaloillani moista touhua vastaan ja juoksentelen ihan muissa maisemissa.

... jos menee vaikka ilmoittautumaan 10 km:lle ja sanotaan, että se on sitten 50 ekee. Itse ainakin äänestän jaloillani moista touhua vastaan ja juoksentelen ihan muissa maisemissa.

Sama juttu. Rouva on menossa maratonille (ilmoittautui ajoissa), ja ajattelin siinä itsekin empimisen jälkeen kipaista kympin, kun sen ajan lapset olisivat pärjänneet kahdestaan, mutta jälki-ilmoittautumishinnat katsottuani totesin, että juoksematta jää. Luulisi, että vähän kohtuullisempi osallistumismaksu olisi parempi kuin se, että maksu jää kokonaan saamatta. Eihän kymppiä juokseva käytä esmes huoltopisteiden antimia likimain ollenkaan.

Ovatpa suorastaan huvittavat nuo jälki-ilmoittautumishinnat :grin: Eivät taida haluta jälkkäreitä mukaan. Toivottavasti kaikki viime hetken päättäjät tajuavat katsoa noita hintoja ennen Hämeenlinnaan suuntaamista. Voi olla p-halvaus lähellä, jos menee vaikka ilmoittautumaan 10 km:lle ja sanotaan, että se on sitten 50 ekee. Itse ainakin äänestän jaloillani moista touhua vastaan ja juoksentelen ihan muissa maisemissa.

Joo sama kanssa täällä. Meinasin selälleni lentää kun näin noi jälkkärit. Puolikkaalle olin menossa mutta täytyy laittaa uudelleen harkintaan.

Onneksi tuli tarkistettua.

Tapahtumaa on kehuttu, mutta tosta tuli kyllä pitkä miinus

Tänne pitänee tulla toteamaan, miten surkeassa puolimaratonkunnossa voi olla vielä tässäkin vaiheessa kautta. Vaihtoehtona myös kymppi, jolta ei olekaan vielä noteerausta. Säätäkäähän paikalliset lämpötila maltilliselle tasolle, niin ei tule hiki.

Tässä vaiheessa kautta en ole sen enempää kympin, puolikkaan, maran, tai ultramarankaan kunnossa. Pöh. Tein äsken eräänlaisen testilenkin Hämeenlinnan maraa ajattellen. Jos juoksisi sen suunnilleen aerobisella kynnyksellä, eli reippaana pitkänä lenkkinä. No eipä paljoa vauhti päätä huimannut ainakaan tänään. Sen tuntee että ei ole paljoa vauhtireserviä vieläkään, eikä varsinkaan vauhtikestävyyttä. Eli aerobinen kynnysvauhtikin on ihan riittävän reippaan tuntuista. Saas nähdä mitä tästä tulee taas. No, jos reitti on nopea eikä tuule, niin ehkä voisi jotain 3:20 aikaa hakea aerobisella kynnyksellä. HCM sitten jo vk-alueella ja Vantaalla oikein tosissaan. Tämmöinen on suunnitelma.

Ai niin, Suomi-juoksun jälkeen olen tehnyt tasan yhden yli 20km lenkin, sekin vain 23km. Ei ole pitkät lenkit jotenkin maistuneet yhtään viime viikkoina. Sain vissiin 100km lenkistä sen mitan täyteen hetkeksi. Siinäkin mielessä on mielenkiintoista nähdä miten jaksaa maratonin viikonloppuna. Mut hei, eihän Kouroskaan kuulemma juokse kymmentä mailia (16km) pitempiä treenilenkkejä ja juoksee silti ultria kovaa. Joten eihän nyt yksi mara ole mitään!

Pitäkää kisanne perkele. Joskus, kun suunnitelin, että menen juoksemaan niin katsoin sivuilta vaan, että jälki-ilmottautuminen on 18. ja 19. päivä. Nyt sitten, kun katoin niin 14.7 näytti tosiaan aika loppuneen. En olettanut todellakaan, että tässä olisi pari päivää jolloin ei voi ilmottautua. 60€ en muuten ala maksamaan. Oma moka, mutta onpahan huonot sivutkin.

Olen jo melkein varma, että osallistun HML puolikkaaseen. Vielä pitää ensi viikko miettiä ja kokeilla kestääkö pohje juoksua.

Tavallinen naisimmeinen, kun ei meinaa osata päättää.. No, päätin kuitenkin etten lähde juoksemaan. Parantelen tässä jalkani kuntoon, jos vaikka sitten HCM:n pystyis juokseen. Puolikkaalle olin ilmoittautunut, mitenkähän se siirto toiselle tai ensi vuoteen järjestyis?

Materiaalisalkusta löytyi viime vuoden osallistujaluettelot. Osallistujia yhteensä 830 viisi päivää ennen starttia. Olisikohan tänä vuonna sitten lähemmäs 2000.

Nyt se kaivattu ilmoittautuneiden lista on ilmestynyt tapahtuman verkkosivuille. Ennakkoon ilmoittautuneita näyttää olevan 872.

Ihan hyvältä tuo näyttää ja keventäminen kisaa varten on käynnissä.