Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juhannushölkkä 24.6.

Recommended Posts

Sipoon ringin viimeinen hölkkä, paikkana Box, SkattÃ¥kersberg (missä ikinä lieneekin). Kun multa meni nyt Forssa sivu suun, ajattelin lähteä tänne kuntosarjaan kokeilemaan 11,5 km. Mutta tähän tahtiin kuin mitä mulla on nyt sujunut, todennäköisesti taivas putoaa niskaani enkä pääse mihinkään, mutta tarkoitus olis kova kuitenkin.

Tuohon Sipoon juhannushölkkään meinasin lähteä katsastelemaan maisemia. Viime vuonna olin Kiimasen savulenkillä Saarijärvellä. Siellä oli muuten tosi hieno tapahtuma ja tunnelma katossa. Suosittelen kaikille. :cool0010:Tapahtuma tarjosi musiikkia, teatteria, kauniita maisemia ja aika mukavan 10km lenkin tiukkoine ylämäkineen + viimenen n. kilometri alamäkeä! Tuonne Saarijärvelle olisin ehdottomasti mennyt tänäkin vuonna mutta kun tuli mutkia matkaan niin on tyydyttävä Sipoon tarjontaan. Ensi vuonna sitten taas Saarijärvelle.

Pari kertaa olen käynyt Sipoon juhannushölkän nilkuttamassa. Reitti on tosiaan melko vaihteleva ja paikoin vaativakin, metsäpoluista asfalttiin. Tänä vuonnakin on tarkoitus tulla paikalle, jos aikataulu sallii. Ihan mukava kyläkisa, niinkuin muutkin Sipoon ringin hölkät. Erikoisuutena mainittakoon suihkut, jotka on sijoitettu pihalle, hanoista on tarjolla pelkkää kylmää vettä.

Pari kertaa olen käynyt Sipoon juhannushölkän nilkuttamassa. Reitti on tosiaan melko vaihteleva ja paikoin vaativakin, metsäpoluista asfalttiin. Tänä vuonnakin on tarkoitus tulla paikalle, jos aikataulu sallii. Ihan mukava kyläkisa, niinkuin muutkin Sipoon ringin hölkät. Erikoisuutena mainittakoon suihkut, jotka on sijoitettu pihalle, hanoista on tarjolla pelkkää kylmää vettä.

Sama täällä, olisikohan kolme kertaa tullut juostua. Varsinkin lyhyempi reitti on loppuosaltaan upeaa kallioista polkua.

Kylmä tynnyristä letkulla tuleva suihku tekee vaihteeksi hyvää meille pullamössöilijöille.

Helsingin aluekaappausvaatimus julkistettiin juuri ennen viime vuotista Juhannushölkkää ja ikävä kyllä se varjostaa tämänkinvuotista tapahtumaa.

Oli tosi mukava tapahtuma ja kiva juosta siellä metsässä. Yllättävän rankkoja osuuksia oli mukana, mä en ole juurikaan maastossa lenkkeillyt niin aika hissukseen sai ensin metsässä ja sitten kallio-osuudella pistellä. Ja pari kertaa oli vähän miettimistä tosiaan, että mihin suuntaan tästä nyt piti kääntyä...Kiitos lenkkiseurasta vanhemmalle herralle, jonka kanssa me kannustettiin toisiamme kun kumpikin puuskutti aika henkensä hädässä.

Ja minä olin siis naisten 6,5 km kilpailusarjan kahdeksas ja viimeinen ajalla 42.17. (Mun olis varmaan pitänyt ilmottautua kuntosarjaan mutta se toimitsijasetä sanoi että saa osallistua ihan mihin vaan. Eli niillä ei ilmeisesti ole mitään eroa. Omituista.) Joka tapauksessa: hyvä minä!

Tulipa itekin käytyä Sipoossa. Juoksin varovaisesti johtuen viikko sitten venähtäneestä akillesjänteestä, mutta maaliin pääsin vaikka jalka muutaman kerran vihlaisikin. Toissapäivänä juoksusta ei vielä tullut juurikaan mitään.

En juossut kisaa täysillä, mutta silti maalissa heikotti lämpötilan takia. Olen ilmeisesti umpisurkea hellejuoksija tai sitten umpisurkeassa kunnossa. Ensi viikolla täytyy tanssia joku ilta sadetanssi, että Mikkelin puolimaraton juostaisiin edes hieman viileämässä säässä.

Aika parani minuutilla viime vuodesta, siitä kiitokset jänönä toimineelle puujalalle! Jostain syystä sijoitus oli taas sama kuntosarjan 14., joten sillä saralla ei tapahtunut muutosta.

Kallio-osuus otti kivasti luulot pois. Mutta jaksoinpa silti jolpotella tyylikkäästi maaliin. Tai tiedä siitä tyylistä, mutta maaliin joka tapauksessa. ;)