Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Maratonille tänä kesänä

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Hei,

Tätä asiaa on kysytty varmasti useasti, mutta tahtoisin nyt kuitenkin kysyä sitä, kun se mieltäni niin paljon askarruttaa.

Eli kaverini haastoi minut viime viikolla osallistumaan Helsinki City Marathonille tänä kesänä. Harjoitteluaikaa ei siis ole kovin paljon jäljellä. Olen kuitenkin osallistunut puolimaratonille tänä keväänä ja suoritin sen tasan kahdessa tunnissa (juoksin niin kovaa kuin pystyin). Muuten olen lenkkeillyt säännöllisesti noin kahden vuoden ajan keskimäärin 5 tuntia viikossa. Harjoittelua en ole suunnitellut mitenkään vaan vetänyt aikalailla fiilispohjalta. Välillä pitkiä rauhallisia tai kovempi tehoisia lenkkejä, suurin osa lenkeistä on kuitenkin ollut keskivauhtisia. Olen 22-vuotias nainen. Onko teidän kokeneiden kettujen mielestä siis silkkaa hulluutta lähteä tällä taustalla yrittämään maratonia jo tänä kesänä?

Kiitos tuhannesti mielipiteistä ja vinkeistä!

-Sanna

Ei varmaankaan edes tarvi harjoittelua kovasti rukata; pitkiä lenkkejä varmaan kannattaa pitää ohjelmassa säännöllisesti.

Kokeneet on kertonut, että niillä saa koivet kestämään matkan paremmin...

Kunhan vain otat niitä pitkiksiä loppuohjelmaan 2-3 kertaa kuussa, niin hyvähän tuosta pitäisi tulla. Ei niitä tunteja ollut tuon enempää viikossa itsellänikään ennen ekaa maraa ja taisipa olla niin, että viiteen tuntiinkin noustiin vasta treenaamisen loppuvaiheissa.