Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kuinka rytmittää viikot ennen HCM:ää??

duracell
 Share

Recommended Posts

Kevään sairastelut sotki viikkorytmin pahemman kerran. Nyt tuossa kalenteria kattellessani totesin etten oikein tiedä mitä tässä tekis. Olen koettanu pitää kiinni kaavasta 3 kovempaa-1 kevyt viikko. Tällä hetkellä kuvio on tämä:

vko 22 kevyt

vkot 23-25 kovat

vko 26 kevyt -lauantaina Mikkelin puolikas

vkot 27-31???

Meneekö ihan persiilleen jos koettaa ottaa kovempana vielä tuon vko 26? Ennätystä olis kyll tarkotus puolikkaalla koettaa. Mutta tuo lopun 5 kovaa vkoa ennen HCM:n loivennusta tuntuu sekin liian hurjalle.

Infona vielä että viime vko oli km-määriltä 55 km, tarkotus oli tällä "jaksolla" nostaa välille 60-65 ja sitten kevyen jälkeen vielä nostaa jonkin verran.

Suunnittelin sinne 4.8. vielä Tampereen puolikasta, ei ehkä enää enkkamielessä mutta reippaana harjoituksena.

Mielipiteitä/neuvoja mitä tehdä??? KIITOS!

Kevään sairastelut sotki viikkorytmin pahemman kerran. Nyt tuossa kalenteria kattellessani totesin etten oikein tiedä mitä tässä tekis. Olen koettanu pitää kiinni kaavasta 3 kovempaa-1 kevyt viikko. Tällä hetkellä kuvio on tämä:

vko 22 kevyt

vkot 23-25 kovat

vko 26 kevyt -lauantaina Mikkelin puolikas

vkot 27-31???

Meneekö ihan persiilleen jos koettaa ottaa kovempana vielä tuon vko 26? Ennätystä olis kyll tarkotus puolikkaalla koettaa. Mutta tuo lopun 5 kovaa vkoa ennen HCM:n loivennusta tuntuu sekin liian hurjalle.

Mielipiteitä/neuvoja mitä tehdä??? KIITOS!

Itse tekisin tuossa tilanteessa varmaan niin, että viikolla 26 keventelisin, jos saman viikon kisasta haluaa parhaan mahdollisen tuloksen. Viikot 27-28 voi tehdä kovina, puolikkaalta palautumisen kuitenkin huomioiden, mutta viikolla 29 keventäisin hieman. Ihan lusmuilemaan ei tarvitse alkaa, mutta vähän tavallista kevyempi viikko kuitenkin. Sitten vaan viikoille 30-31 täysi hönkä päälle, niin eiköhän sillä kelvollinen maratonkunto rakennu.