Jump to content
Juoksufoorumi.fi

huurtumattomat lasit

jiivee
 Share

Recommended Posts

Olen monet tällaiset jo ostanut, mutta yksiäkään en ole vielä löytänyt.:undecided:

Onko suosituksia? Oletteko käyttäneet sitä uimalaseihin ruiskuteltavaa ainetta, onko apua? Ei varmaan tee eroa, uiko hallissa vai avovesissä...?

Tänään aamulla oli taas kerran olo kuin Stevie Wonderilla, kun vetelin kohti aurinkoa ja huurtumattomat olivat ihan vaan pikkaisen huurussa.

Leaderin pehmeäkehyksiset ( perinteinen malli ) ei huurru kovin paljon. Iän myötä alkaa nekin huurtumaan. Speedon halpa classic -malli oli ennen hyvä, mutta pari vuotta sitten tämän vanha malli korvattiin uudella, joka huurtuu helposti, vaikka miten sylkisi.

Huurteen puhdistusaineet voivat aiheuttaa kirvelyä silmiin. Etenkin jos lasin sisäpuolelle pääsee vettä. Jos lasia joutuu huuhtelemaan uinnin aikana, niin huurteenpoistoaineet häviävät melko pian.

Aurinkoisella säällä kannattaa käyttää mustia laseja. Joskus jopa tuntuu sitä, että vasten aurinkoa katselu lisää huurtumista, eli silmä ehkä hikoilee tai kostuu enemmän ja huurustaa linssiä. Olen oppinut aika hyvin suunnistamaan jopa silmät kiinni uidessa lyhyitä pätkiä ( esim. 50 m ). Auringon valon suunnan havaitsee vaikka silmät olisi kiinni, etenkin jos avaa silmäät veden alla. Jos valon suunta muuttuu, niin sitten uinti on mennyt kieroon, tai pilvi tullut auringon eteen. Varjon puollelta hengittäminen voi helpottaa huurtumista, kannattaa kokeilla. Iän myötä lasien huurtuminen lisääntyy. Ehkä veden lämpimyys ja klooripitoisuuskin voivat vaikuttaa, koska samat lasit voivat pellata paremmin toisessa hallissa. Silloinkin syy voi olla enemmän silmässä, eikä vedessä.

Itse ostin tuolta Espanjasta 2 vuotta sitten erasta Arenan ainetta. Tuntuu et toi aine o vaa fairya, alkoholia ja ehka pikkase jopa vettä. Ohjeena oli että pitäis pistää pintaa 5min ennen uinnin alkua nii et ehtis kuivua. Kaverilta kuulin kanssa vinkkina et voi tehdä fairivettä ja pistää sitä pintaa jos ei jaksa syljellä käsitellä.

-joonas

Mulla on tuosta Fairysta huono kokemus.-Laitoin tipan molempien linssien sisäpuolelle ja levitin sormella,sitten huuhtelin enimmät pois ja lähdin uimaan. Eipä huurtunut,mutta kun paskat lasit vuotivat vähän niin illalla oli helvetti irti.Tuntu että järki lähtee,kirveli niin vi...sti,lääkäriin ja sitten reseptillä apteekista "salvaa" silmiin.Kolmessa päivässä silimät oli kunnossa.

Marketeissakin on hyvät valikoimat uimalaseja,sieltä vaan valkkaamaan naamaan sopivat antifogit,ja puhdistelee laseja vain juoksevalla vedellä,niin se pinnoitekin näyttäis kestävän ihan hyvin.

Googletin myös vähän aiheesta, ja kyllä sielläkin aika moni lähti tuolle saippualinjalle..

Kokeilin tätä eilen, ja kyllä siitä vähän apua oli. Huurtuminen alkoi huomattavasti myöhemmin vasta n. puolen tunnin uinnin jälkeen. Lasit on uudet. Voisihan sitä kokeilla tuommoisen varta vasten tarkoitetun putelin ostaa, eihän ne monia euroja maksa. Enemmän harmittaa jos ui muutenkin heikohkona uimarina ylimääräistä kun ei näe mitään.

Kiitti taas vinkeistä!

Mulla on tuosta Fairysta huono kokemus.-Laitoin tipan molempien linssien sisäpuolelle ja levitin sormella,sitten huuhtelin enimmät pois ja lähdin uimaan. Eipä huurtunut,mutta kun paskat lasit vuotivat vähän niin illalla oli helvetti irti.Tuntu että järki lähtee,kirveli niin vi...sti,lääkäriin ja sitten reseptillä apteekista "salvaa" silmiin.Kolmessa päivässä silimät oli kunnossa.

Eli sitä Fairya kokeillaan sitten omalla vastuulla niinku kaikkea mitä täällä ehdotellaan...:022: Kannattaa tosiaan ainakin pestä huolella ylimääräset pois.

Minulla on käsitys, että laseissa (ainakin sukelluslaseissa) on jokin suojarasvakerros pääällä, mikä pitää pestä joko fairyllä tai hammastahnalla pois. Käytännössä laseja kannattaa liottaa fairyvedessä tunteja (esim. yön yli) ja sitten vasta huuhdella. Hammastahna on toinen mitä kannattaa kokeilla.

Tämän jälkeen aina uimaan mennessä sylkeä lasille ja avot, niin pitäisi pysyä huurteettomana. (sylki levitetään lasin sisäpinnalle ja kevyt&nopea huuhtelu ja päähän lasit)

Tuota fairykäsittelyä voi joututa toistamaan jos ei heti toimi.

Nämä: http://uintikauppa.fi/uimalasit_futura-ice-plus-speedo.html on ensimmäiset joihin olen täysin tyytyväinen.Ei ole huurtunut ulkona eikä hallissa kevyen syljeskelyn jälkeen ja ei vuoda.Prismastakin löytynee.

No mulla on just tollaset! Ihmettelinkin tässä mikä ongelma tuo oikein on mutta olenkin sattumalta ostanut sitten ilmeisen hyvät lasit ihan tuurilla?! Tietty ulkokäyttö taitaa olla asia erikseen...

Itse olen aina uimahallin saippuaa noihin sormella vedellyt ja samantien huuhtonut pois.