Jump to content
Juoksufoorumi.fi

7.6 Torstai

Savotar
 Share

Recommended Posts

Tjaah, mulle taas sopii paremmin iltalenkit. Vaikkakin tämä taitaa kyllä olla jo päivää kun lenkkini nyt tein.

Eli 12,5 km hiiiiiiiiiitaaaaaaaaaaaaasti mutta varmasti. Lämmintä 23 astetta, ei ollenkaan liika kuuma juosta, kun reitti on varsin varjoinen. Tässä tulikin huilailtua juoksun suhteen peräti kolme päivää sunnuntain kisan jälkeen, vaikkakin maanantaina tehtiin 13,5 km kävelylenkki helteessä.

11 km, keskisyke 152. Lämpöä riitti (varjossa taisi olla 24 astetta siinä vaiheessa kun tulin kotiin) ja sykkeet kimpoili ihan missä sattuu. Alkumatkasta sykkeet oli alle 145:n, mutta takaisin päin tullessa myötätuuli, aurinko ja lämmin ilma nosti sykkeet vauhtiin nähden ihan älyttömiksi. Minulle iltalenkit sopivat huomattavasti paremmin kuin aamulenkit, eilenkin koin hillittömiä onnenhetkiä lenkillä 22.20-23.30. No, ehkä en tänään ollut palautunut eilisestä lenkistä, vaikka se todella kevyt olikin.

Normaalisti ohitan lenkillä muita juoksijoita todella harvoin, yleensä saan ihailla jonkun pitkäsäärisen trikoomiehen pohkeita ja reisiä pari sekuntia takaa miehen viilettäessä ohitseni. Kaikki Karhuja käyttävät, trikoopöksyiset, minua nopeammin juoksevat ovat aina automaattisesti "oikeita juoksijoita" (vrt. minä hölkkänylkky). Nyt kesällä olen ohittanut juoksijan ainakin kerran lähes joka lenkillä. Pitääköhän ne ohitetut MINUA "oikeana juoksijana"?

Luulin olevani iltajuoksija mutta nyt lomalla olen löytänyt aamupäivistä oikein mukavan juoksuajan. Aamulla puurot suuhun, pari tuntia sekalaista puuhaa ja sitten harjoitus. Tänään se oli 6x1000 vetoharjoitus 2min kävelypalautuksella + verrat n. 2.5km molempiin päihin. Vedot menivät näin:

3.46/165 (loiva alamäki, myötätuuli)

3.42/166 (takaisin)

3.35/168

3.41/171

3.31/171

3.24/177

Nousujohteisuus onnistui ihan hyvin ja muutenkin meni tasan niinkuin piti. Tuttuun tapaan vauhdit on liian kovat mun tasolla, totta kai.

Porukkalenkillä tällä kertaa Vantaanjokivarressa ja oli muitakin liikkujia paljon liikkeellä.

Eilisestä Body pumpista koivet sen verran kipeet, että oli tosi tukkoista menoa. Lisäksi taisin juoda liian vähän pohjalle eli piti kävellä muutama pätkä... Kiitos kaverille lenkki- ja juttuseurasta :smiley:

7,35 km aikaan 1.02,16 keskisyke 171