Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viimehetken vinkit Tukholmaan


Nainen
 Share

Recommended Posts

Vinkkejä kaivataan Tukholman maratonille, ekaa kertaa menossa. Ruuhkasta selviäminen, tarkastusasemat ym. Kiitti!:icon_syda:

Ota oma juomapullo mukaan, omasta pullosta hörppimällä pystyy ohittamaan pari ensimmäistä juoma-asemaa. Ohittamalla pari ekaa asemaa säästää ainakin omien kokemuksieni mukaan sekä aikaa että hermoja. Pullon tyhjennyttyä sen voi sitten näppärästi heittää pois. Eipä tule muuta mieleen. Aika monelle Tukholmaan lähtevälle (ellei jopa kaikille) suomalaisille on ilmeisesti tullut Juoksija-lehden uusin numero, siinä oli varsin kattava tietopaketti viime hetken vinkeistä ja valmistautumisesta. Itse juoksun aikana tuskin pystyy mitään taikatemppuja tekemään, ei muuta kun tsemppiä reissuun.

Link to comment
Share on other sites

On sitten luvattu Tukholmaan 27 astetta lämmintä, kirkkaalta taivaalta ja vähäistä tuulta.

On se nyt kyllä hullujen hommaa tuonne lähteä, mutta kun on itselläkin lippu maksettu niin pitäähän sitä yrittää.

Sää Tukholmassa http://www.wunderground.com/global/stations/02485.html

Korjaus: Tällä hetkellä lämpötilaksi luvataan 28 astetta (!)

Link to comment
Share on other sites

On sitten luvattu Tukholmaan 27 astetta lämmintä, kirkkaalta taivaalta ja vähäistä tuulta.

On se nyt kyllä hullujen hommaa tuonne lähteä, mutta kun on itselläkin lippu maksettu niin pitäähän sitä yrittää.

Sää Tukholmassa http://www.wunderground.com/global/stations/02485.html

Korjaus: Tällä hetkellä lämpötilaksi luvataan 28 astetta (!)

Lämmintä piisaa.

Paikallinen sääennustelu lupaa jopa 29 astetta, 4m/s tuulta

http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010201080

Link to comment
Share on other sites

Olin eilen aterioimassa hampurilaisravintolassa, mukaan tarttui pieniä suolapusseja. Laitan niitä muutaman trikoitten persvakotaskuun geelien kanssa.

En usko että kukaan pystyy juomaan liikaa tälläisinä päivinä. Itsellä suuta kuivaa kokoajan vaikka kuinka imee kaikenlaisia mehuja ja vesiä. On vaikeaa pitää nestetasapaino kohdallaan vaikkei edes tekisi mitään.

Lisään tuohon edelliseen; Kannattaa mennä juoksun alussa stadikan mutka oikeaa ulkokaistaa, siinä ohittaa satoja juoksijoita.

Ei kannata säätää mitään sellaista mistä ei ole varma. Itse kuitnekin uhmaan tätä sääntöä ja laitan MP3-soittimen kaulukseen kiinni ettei piuhat hankaa paidan alla.

Link to comment
Share on other sites

Lämmintä piisaa.

Paikallinen sääennustelu lupaa jopa 29 astetta, 4m/s tuulta

http://www.smhi.se/weather/natvader/ntv_landvader.html?placeId=10010201080

Jep, ja mikä vielä ehkä kiihottavinta, keskustan asfalttiviidakossa on vieläkin kuumempaa kun kivitalojen seinät ja musta asfaltti hohkaa lämpöä arskan kanssa kilpaa... Tosi COOL! :9999:

Link to comment
Share on other sites

Jep, ja mikä vielä ehkä kiihottavinta, keskustan asfalttiviidakossa on vieläkin kuumempaa kun kivitalojen seinät ja musta asfaltti hohkaa lämpöä arskan kanssa kilpaa... Tosi COOL! :9999:

Ei helkutti! Alkaa kyllä tekemään kovasti mieli viettää risteily muissa merkeissä! :morebeer: .

Ääh, ei tunnu missään! vihta mukaan ja menoks.

Link to comment
Share on other sites

Olin eilen aterioimassa hampurilaisravintolassa, mukaan tarttui pieniä suolapusseja. Laitan niitä muutaman trikoitten persvakotaskuun geelien kanssa.

Eka maraton on huomenna edessä ja hirvittää tuo helle kun muutenkin inhoan kuumuutta. Pitäisikö tuota suolaa ottaa mukaan vai säilyykö suolatasapaino urheilujuomalla ja geeleillä? Onko suolan käytössä jotain riskejä?

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän suolassa vaaransa on jos sitä oikein syömään käy. Ei ole välttämättä tarpeen käyttää pelkkää suolaa, onhan sitä urkkajuomassakin, geeleissä ja matkan varrella tarjoillaan suolakurkkuja.

Vastatkoon joku tarkemmin tuohon suolan tarpeellisuuteen ja tärkeyteen varsinkin helteellä jolla on kokemuksia enemmän.

Link to comment
Share on other sites

Laita hakuun vaikka sana 'suola'. Sieltä löytyy jo käytyä keskustelua asiasta. Esimerkiksi tässä: http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=8375&highlight=suola&page=2

Olen ymmärtänyt, että suola kannattaa ottaa mukaan vasta maratonille. Itse otan apteekista saatavia natriumkloridi-tabletteja, joku sekoittaa mukaan otettavaan juomaan. Helteellä tuo lisäsuola on tarpeen, kun juodaan ja hikoillaan paljon.

Sipseissä taitaa olla tuota rasvaa kolmannes. Siksi olen jättänyt sen maratonin jälkeiseksi nautinnoksi.

Näin on, suolatasapainon pettämiseen on useita maratoonareita jopa kuollut. Mutta puhutaan hyvin pienistä määristä eli ei sitä suolaa tarvitse alkaa lusikalla suuhun mättämään. Karkit muun ruoan lisänä on ihan OK hiilaritankkauksessa mutta ei niitä kannata alkaa ahmimaan. Ei tee verensokerille hyvää kuten joku mainitsikin. Terve elimistö toki kestää isotkin heilahtelut (=karkkipäivät) silloin tällöin mutta tavaksi ei saa muodostua muuten pettää insuliinisäätelymekanismi.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy