Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikkeli maraton

Recommended Posts

Avataanpa tämä kun tuli ilmoittauduttua. Eli kellä on suunnitelmissa 30.6. Mikkeli? Itse ilmoittauduin puolikkaalle.

Kehukaas paikalla aiemmin olleet millainen tapahtuma on tulossa!

Nyt jos päästään terveenä tuonne asti niin 10 minuutin aikaparannus on ehdottomana tavoitteena itsellä. Kimppakyytiä taidetaan Jyväskylästä saada. Kiva tutustua vihdoin edes joihinkin Seppolaisiin ihan kasvotusten!

• Replies 174
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kaksi kertaa olen juossut puolikkaan Mikkelissä. Viime vuonna ja edellisenä. Molemmilla kerroilla on ollut erittäin kuuma päivä eikä ennätys ole ainakaan minulla täällä onnistunut.

Reitti on todella kaunis ja järjestelyt ovat mielestäni toimineet kiitettävästi. Pari-kolme ylämäkeäkin saa punnertaa, mutta onhan reitillä myös palauttavia osuuksia.

Itse juoksen tällä kertaa kotikatujani pitkin kokonaisen -tavoitteena vain mahdollisimman tasapainoinen juoksu. Maratonin "ennätysyrityksen" jätän suosiolla syksyyn, koska hyvin todennäköisesti täällä juostaan hellemaraton.

Tällä hetkellä näyttää ilmottautuneita olevan maratonille n. 60 juoksijaa, puolikkaalle n.170 ja kympille n. 40.

Mukava saada Seppolaisia tänne!

Reitti on todella kaunis ja järjestelyt ovat mielestäni toimineet kiitettävästi. Pari-kolme ylämäkeäkin saa punnertaa, mutta onhan reitillä myös palauttavia osuuksia.

Sanokaa nyt joku mitä tämä käytännössä meinaa, Jyväskylän puolikaskin kuulemma on niin raskas ja mäkinen...???? Siis onko nuo ihka oikeita MÄKIÄ?

Sanokaa nyt joku mitä tämä käytännössä meinaa, Jyväskylän puolikaskin kuulemma on niin raskas ja mäkinen...???? Siis onko nuo ihka oikeita MÄKIÄ?

Se taitaa olla vähän suhteellista tuo mäkien vertailu:) Mutta vankilan mäki taitaa olla se "pahin". Se on aika pitkä, mutta ei kovin jyrkkä kuitenkaan. Vankilan mäen jälkeen ei ole palauttavaa alamäkeä. Kaksi muuta mäkeä on sellaisia, että niiden jälkeen alkaa aika pitkät loivat alamäet. Tänä vuonna retiltä poistettiin kaikkein suurin mäki, eli yksi mäki on vähemmän kuin viime vuonna. Jyväskylässä en ole juossut, joten niihin mäkiin en voi verrata. Hatapa varmaan pystyisi vertaamaan näitä mäkiä Mikkelin/Jyväskylän reiteiltä. Voisitkos?

Joku toinen voi olla sitä mieltä, että mäet ei ole mäkiä ollenkaan, mutta mun mielestä ne on...

Vankilan mäen jälkeen ei ole palauttavaa alamäkeä. Kaksi muuta mäkeä on sellaisia, että niiden jälkeen alkaa aika pitkät loivat alamäet.

Joku toinen voi olla sitä mieltä, että mäet ei ole mäkiä ollenkaan, mutta mun mielestä ne on...

Missäs meillä tällasta on?? Keskussairaalan mäessä on jos sinne könyää mutta eipä mun lenkeillä muualla tuu vastaan. Kyllä ne alamäet on jossain ihan muualla kun heti sen ylämäen jälkeen.

Ja suhteellistahan tuo on. Joku huomautti et katujuoksussa on yhden tien alitustunnelin jälkeen se ylämäki... Hassua mut mä juoksen siitä aikaslailla pari kertaa viikossa enkä ollu tajunnu et siinä on MÄKI...:hali_hehe:

Mitä olen tuota ko. reittiä juoskennellut, niin kyllä tuo vankilanmäki minustakin on pahin reitillä.

Maisemat on reitillä tosiaan kauniit ja ainakin viime vuonna riitti kannustajiakin mukavasti. Ainut miinus on minusta ajankohta, sinä päivänä voi taas hellettä riittää ja itseäni ajatellen kuumassa voi olla vaikeaa juosta.

Tänä vuonna retiltä poistettiin kaikkein suurin mäki, eli yksi mäki on vähemmän kuin viime vuonna. Jyväskylässä en ole juossut, joten niihin mäkiin en voi verrata. Hatapa varmaan pystyisi vertaamaan näitä mäkiä Mikkelin/Jyväskylän reiteiltä. Voisitkos?

Sattuneesta syystä en halua viimevuotista Mikkelin reissua muistella. Olinkos minä edes siellä?

Tasamaata se muistaakseni kuitenkin on Jyväskylän latuihin verrattuna.

Oikein lämminhenkinen tapahtuma, ja järjestelyt pelaa. Juoksin viime vuonna siellä puolikkaan, ja olen tulossa Mikkeliin myös tänä vuonna. Loppuaikani oli viime vuonna huono johtuen omasta kunnosta, mutta osittain myös helteestä, reitistä ja huonoista reittiopasteista. Itse en onneksi eksynyt minuuttitolkulla, kuten esimerkiksi naisten kärki.

Lähtöaika on minusta naurettava klo 15, eli juoksua ei ole todellakaan ruvettu suunnittelemaan juoksijasta lähtöisin. Päivä on tuolloin kaikkein kuumimmillaan. Viileämpää olisi klo 9 tai 10, ja kauempaa tulijat voisivat tulla paikalle edellisenä iltana, kuten esimerkiksi itse. Maratonilla taso on umpisurkea. Puolikkaalle ja 1/4-maralle (miksi ei tasan kympille?) riittää menijöitä. Mäet ja lukuisat tiukat mutkat tuskin on kaikkein hidastavin asia, vaan helle ja reittiopasteet.

Missään muussa juoksutapahtumassa en ole ollut tekemisissä niin ystävällisten ihmisten kanssa kuin Mikkelissä, joten siitä iso plussa. Juoksen varmaankin Mikkelissä niin monena vuonna kuin tyttöystävän suku siellä asuu. Toivottavasti tapahtuma kehittyisi jatkossa urheilullisempaan suuntaan.

• 2 weeks later...

Tervehdys,

Navitas jäi kesken, joten lähden matkaan uudelleen Mikkelissä. Millainen Mikkelin reitti on verrattuna Kuopioon tai Navitas maratonin reittiin?? Onko mäkisempi? kulkeeko reitti aukeilla paikoilla, eli jos on auronkoinen keli, niin sattuuko varjopaikkoja matkalle jne jne...

Mikkelissä olen juossut kolme kertaa ja viime vuonna se muutettiin 10.55 mittaiseksi jota tahkotaan useampi kerta. Reittinä hyvin tasainen ja ovat ilmeisesti tekemässä viime vuotistakin tasaisempaa. Kaupunkimaraton ja hyvin kauniit maisemat. Hieman liikennejärjestelyt takkuilivat viime vuonna ja meikäkin oli jäädä auton alle.

Mikkelissä olen juossut kolme kertaa ja viime vuonna se muutettiin 10.55 mittaiseksi jota tahkotaan useampi kerta. Reittinä hyvin tasainen ja ovat ilmeisesti tekemässä viime vuotistakin tasaisempaa. Kaupunkimaraton ja hyvin kauniit maisemat. Hieman liikennejärjestelyt takkuilivat viime vuonna ja meikäkin oli jäädä auton alle.

Oletko menossa tänä vuonna Mikkeliin?