Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vko 50


JussiH
 Share

Recommended Posts

Ajattelin laittaa tän viikon treenit tänne jo nyt koska pidän nyt pari tavallisesta poikkeavaa treeniviikkoa joulun vuoksi. Ensinnäkin minulla tämä "viikko" kesti vain maanantaista perjantaihin, "ensi viikko" onkin sitten lauantaista 17.12 perjantaihin 23.12. (jouluaaton aatto). Jouluna levätään sitten. :uninen :ruokaa :joulukuusi :lumiukko :tonttu

ma 5x3min kohtuullisen kovaa 2min palautuksin matolla, kevyt spinning

ti 5x90sek kovaa 90sek palautuksin

ke 3x5min helv*tin kovaa 2min palautuksin :valmentaja

to 5x105sek kovaa 75sek palautuksin

pe pieniä vilustumisen oireita, varmuudeksi lepoa jottei kehity mitään pahempaa

Eli viikon idea oli ensinnäkin rikkoa pk-kauden rytmi (junnaus) sekä pistää keuhkot vaihteeksi koville, sekä muistuttaa kroppaa yleensäkin vähän vauhdikkaammasta menosta. Oli mielenkiintoista nähdä että jo neljän päivän aikana tapahtui selkeää kehitystä. Tai eihän se varsinaista kehitystä noin lyhyessä ajassa ole, enemmänkin tottumista kovempaan menoon. Määrät jäivät toki hyvin pieniksi, tarkoituksella. Tuon tyylistä harjoittelua kovennetaan vasta kun pk-kausi on ohi, nyt vaan vähän kokeiltiin että miltä tuntuu. Eihän tuosta tullut kilometrejäkään kuin jotain 22. Perjantainakin oli tarkoitus vähän treenailla, mutta jäi väliin yllä mainitusta syystä. No eipä haittaa, tuleepahan yksi lepopäivä mullekin joskus.

Nyt lauantaiaamuna olo on kyllä taas ihan normaali, jopa tavallista parempi, sanoisin, että eiköhän tästä ala suunniteltu 7-päivän kestävyystehojakso ennen joulun lepoja. Tai en mä tota niin kauheasti ollut alunperin suunnitellut. Koko kahden viikon spesiaali välähti mieleen viime sunnuntai-iltana kun mietin joulun vaikutusta treeneihin, mutta toistaiseksi tuntuu että juuri tällaista vaihtelua sekä kroppa että mielikin tarvitsee ettei ala pk-kausi maistumaan puulle. Eikä se kroppakaan kehity jos ei treenejä välillä muuta oikein kunnolla.

Ensi vuoden puolella taas normaalimpaa treeniä. Miten mun seuraavan 7-päivän jakson käy, voitte lukea sitten viikon päästä. :heilutus

Link to comment
Share on other sites

MA: kävelyä 45 min Painonvartijoiden vaa'alle ja takaisin

(kassillinen suklaata mukana :oops: )

TI: peruslenkki 7 km 46 min - sykemittarista ilmeisesti patteri finito

KE: viimeinen vesijumppa tänä vuonna , tunnelmoitiin hallissa

kynttilänvalossa

TO: intervalliohjelma kuntosalilla 60 min

PE: sama 7 km perushölkkä kuin tiistainakin 46 min

LA: joulusiivousta isälläni

SU: kevyttä juoksua 65 minsaa edelleen sykemittaritta

- 11 C pakkasta ja erittäin napakka pohjoistuuli, meinasin jäätyä

loppumatkasta kun tuuli ihan vastaan...

Itse asiassa viikko meni liikunnallisesti kuten pitikin, vaikka toisin viime sunnuntaina luulin. Nyt olis tarkoitus käydä joulumarkkinoillla ja samalla vaihdattaa tuohon lähettimeen se paristo. Toivottavasti on vain siitä kiinni ettei ole muuten sökönä. No , onhan tuossa näköjään vielä vajaa vuosi takuuta jäljellä joten korjattavaksi sitten vaan jos ei muu auta.

Hitto kun palelee vieläkin :sairas2 pitänee laittaa lisää päälle ja ottaa jotain lämmintä myös sisäisesti, taitaa olla kaakaon paikka pitkästä pitkästä aikaa.

Link to comment
Share on other sites

ti 10 km 5.20/142 fartlek

to 15 km 5.15/150, johon sisältyi myös vauhdikkaampi 5 km 4.15/160

la 20 km 6.02/127 juoksu-kävely (18 min juoksu + 2 min kävely)

su 20 km 4.48/152 juoksu-kävely 18+2

Yhteensä 65 km ja vauhtia enemmän kuin aikoihin. Ensi viikolla juostaan pienemmällä kierrosluvulla että saa vanha diesel-moottori välillä levätä!

Sunnuntai-aamun kokeilu oli mielenkiintoinen, juoksin about maraton-vauhtia mutta pidin kuitenkin säännöllisesti 20 minuutin välein 2 minuutin kävelytauon. Syke putosi kävellessä reilussa minuutissa 30 pykälää alaspäin eikä enää laskenut sen alemmas, ja vastaavasti noin minuutin juoksemisen jälkeen syke palasi takaisin 150-160 välille. Juoksu-kevely -tutkimus jatkuu tulevina viikkoina, aion kokeilla vielä muutamia erilaisia yhdistelmiä.

Link to comment
Share on other sites

Laitetaan omatkin taaperrukset tänne.

Ma 2,1km uintia vapaalla tyylillä (palauttava treeni)

Ti 13,5km TV kevyt 5.07/s.135

Ke 11,7km TV kevyt 5.15/136+15min koordinaatioita

To 10,9km TV kevyt 5.15/137 6*60m kovaa (liukasta)

Pe 3km vr+2*4*800m/pal.2min/5min (3.01-2.53) s.160-173+2kmvr Yht.11,4km

La Lepo

Su 11,4km TV kevyt 5.18/134 "Kulkuset jäässä"

Yht:58,9km+2,1km uintia

Oli tarkoitus juosta sunnuntaina pitkä, mutta pohkeet olivat kipeet ja muutenkin kylmä, niin en jaksanut.

Link to comment
Share on other sites

ma: 10,2km. Keskisyke 149. 6:48/km

ti: lepo

ke: sali + 2 x 3,7 lenkkeilyt salille ja takas

to: lepo

pe: 13,6km. Keskisyke 149. 7:18/km

la: lepo

su: 13,6km. Keskisyke 144. 7:19/km. Talven paras lenkki :)

Yhteensä: 44,8km.

...that's more like it... monen monituisen huonon treeniviikon jälkeen. :voitto

Link to comment
Share on other sites

Alkaa jo hissuksiin unohtumaan koko juoksu.

Viiko kuumerivi:

Ma: 36,66

Ti: 37,8

Ke: 39,29

To: 39

Pe: 39

La: 37,3

Su: 37,19

Torstaina työterveyskääkäri laittoi lähetteen sairaalaan. Tekivät tutkimuksia ja ottivat osastolle. Uusi 39 kuumepiikki johtui kait allergiareaktiosta amosisilliinin kanssa. Ihoreaktiota on hankalahko kuvata, mutta punainen olin, osittain vaaleita laikkuja, lähinnä jalkapohjat olivat suht normaalit. Aikalailla on iho jo rauhoittunut, ihan kirjava kyllä, mutta ei kuumota. Pääsin onneksi sairaalasta viikonloppulomalle, maanantaina pitäisi kuulemma miehen taas klo 7 olla sairaalan punkassa.

Link to comment
Share on other sites

Aika mukava olla hiihtolomalla. Hedonismin juhlaa, kun ehtii liikkua niin paljon kuin huvittaa ja muutenkin naatiskella. Kova viikko, etenkin kun oli se hiihtovaellus taustalla.

Ma aamu vapaata hiihtoa 2.36 (syke 144)

Ma ilta palauttavaa juoksua 0.36 (127)

Ti aamu vapaata hiihtoa 2.18 (145)

Ti ilta palauttavaa juoksua 0.34 (125)

Ke aamu vapaata hiihtoa 2.19 (143)

Ke ilta vapaata hiihtoa 2.39 (136)

To aamu vapaata hiihtoa 3.02 (141)

To ilta vapaata hiihtoa 1.37 (139)

Pe aamu vapaata hiihtoa 2.56 (136)

Pe ilta palauttavaa lumikenkäilyä 1.43 (120)

La lepo

Su juoksu 1.12 (142, 5:56 min/km)

21 tuntia 37 minuuttia liikuntaa.

Näin jälkeen päin katsottuna vaikuttaa aika tyhmältä viikolta. Varsinaisia pitkiä hitaita hiihtolenkkejä ei ole, vaan pelkkää tasapaksua puurtamista. Sykkeiden lasku viikon mittaan kertoo joko väsymisestä tai tekniikan löytymisestä, luultavasti molemmista. Juoksu tuollaisen viikon päätteeksi oli tietenkin aika kadoksissa.

Link to comment
Share on other sites

Alkuviikko meni flunssaillessa, jo neljäs kerta tänä syksynä.

No torstaina kävin lenkillä ja tänään, tais tulla yhteensä 27km.

Jospa ensi viikolla sais jotain enemmän aikaan.

Voimia Landorille!

Täältä myös tsemppiä Landorille.

Ja minä kun olen kiukutellut kun on ollut lievää flunssaa neljästi viime viikkojen aikana... olen vastaisuudessa hiljaa.

Link to comment
Share on other sites

Koita jaksaa Landor! Onneksi sentään tuo kuume näyttää putoavan.

Ma: lepo

Ti: 15 km5.10/118 väliin 6*50-100 m kihhdytykset

Ke. aamu kuntosali 1.20

ilta 8 km 5.24/113

To:13 km 4.54/125 lopussa 3*1000 m 4.00, 3.53, 3.44 + 2 km ver

Pe: 3 km ver + 8 km 4.22/151 + 3 km ver

La: lepo (yhden jalan kyykkyjä ja naruhyppelyä muutama sarja)

Su: 40 km 5.52/124

Yhteensä 92 km aikaan 8.19

Link to comment
Share on other sites

Voimia Landorille!

Juuh, samat sanat. Kuulostaa tosi kurjalta. Mulla oli lapsena samanlaiset iho-oireet penissilliiniallergiasta johtuen. Ensiksi sitä luulin rokoksi koska se kutisikin ihan kuin rokko, mutta ei, allergiaa oli ja ei kun sairaalaan.

Toivotaan että Mr. Landor saa taudin talttumaan, oli se sitten mitä tahansa.

Link to comment
Share on other sites

ma: 14km kevyesti, puolivälissä kimmoharjoituksia; Szalkai + luisteluloikka, alustana pehmeä hiekka ja valaistuksena kelmeä kuu.

ti: Lepo

ke: Lepo

to: Kuntosalin venyttelytunti + 5km 10km/h matolla

Yllättävän rankkaa tuo venyttely, paikat oli perjantaiaamulla kuin kovemmankin lenkin jäljiltä.

pe: 59min melko kevyesti, varmaan n. 10km

Tässä välissä etsin halvimman mahdollisen sykemittarin. Ajattelin kokeilla parilla lenkillä mitä vauhtia ne menee.

la: 2h9m, Syke n. 143, n. 20km. Kehä II:n mäissä nousi 160. Kevyissä osuuksissa 135. Tosi mukava pitkä ilman uupumista ja sunnuntaina jalat ihan ok. Maksimisyke oli pari vuotta sitten jotain 194.

su: 3km matolla 10km/h, syke n. 138 + punttisali 35min

n. 50km ilman kipuilua. Mukava viikko.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy