Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jänikset Tukholmassa

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

Guest Rekisteröimätön

Osaakos joku sanoa, että miten ne jänikset Tukholmassa juoksee? Juokseeko 3.45 jänis brutto vai nettoaikaa? Toisin sanoen jos juoksee jäniksen kanssa maaliin asti, niin päätyy pari minuuttia tuon ajan alle, edellyttäen tietenkin että jänis pysyy aikataulussaan.

Viimevuonna pistin merkille, että ainakin 4.30h jäniksiä oli useampia ja yllättävän isoilla eroilla toisiinsa 30km jälkeen. Kaikista hauskinta oli, kun olin ohittanut kaksi 4.30h jänistä (juoksivat n. 1km erolla toisistaan) tulikin hetken kuluttua minua selkä edellä vastaan 5h jänis!!? Tämä siis 30km jälkeen. Tässä vaiheessa olin tyytyväinen etten ollut lähtenyt jänisten matkaan:)

Guest Rekisteröimätön

Luulisi, että jänikset joko pysyvät aikataulussaan tai sitten keskeyttävät. Tuollaiset harhailevat jänikset johtavat harhaan hämärän rajamailla juoksevaa ja sokeasti "oppaaseen" uskovaa maratonnaria;-)

Viime vuonna Tukholmassa, kun oma vauhti "hivenen" hiipui toisella puolikkaalla, ihmettelin kanssa näiden jänisten touhuja. Välillä 32-37 km minut ohitti kolme eri jänisporukkaa, joiden kaikkien tavoiteaika oli 3.45. Pari ensimmäistä ryhmää eteni lähellä toisiaan ja luullakseni suht tasavauhdilla kohti tavoitetta. Se kolmas porukka olikin sitten jossain vaiheessa jäänyt selvästi aikataulusta ja yritti lopussa hirmuisella kirillä saavuttaa muita. Ei kovin hyvä kuva jäänyt Tukholman jänisten luotettavuudesta minullekaan.

Tukholman jänikset ovat hyvin epäluotettavia. Viimeksikin juoksin 3.30 tavoitettani 3.15 pupun perässä, kunnes hän hyppäsi jo puolivälissä matkaa sivuun...

Jänikset siis tuppaavat jopa jänistämään kesken kaiken...

Parempi siis luottaa omaan kelloon ja tuntemuksiin. Käsivarsiin vaan kirjoittelemaan erivauhtisia aikatauluja