Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Uusin Juoksija-lehti

Reino
 Share

Recommended Posts

Onko viimeisimmästa Juoksija-lehdestä (taitaa olla numero 7)jo ketjua? Jos on niin tämä siirrettäköön sinne.

Koska olen viime aikoina ollut suhteellisen kriittinen Juoksija-lehteä kohtaan koen moraaliseksi velvollisuudekseni ilmoittaa että tämä viimeinen numero oli hyvä! luin sen vasta eilen ja olin todella iloisesti yllättynyt. Uusi lay out toimii pääosin hienosti! Lisää ja vielä rohkeammin. Olen tässa jättänyt pari numeroa ostamatta kun puudutti, mutta seuraava numeron ostan varmasti.

• Replies 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kyllä Reino nyt veti mua nenästä, kotimatkalla pysähdyin lehtipiteeseen katsomaan josko uusinta Juoksijaa olisi tarjolla, numero 3 oli ja seuraava ilmestyy ensi viikolla.

Jaa, kyllä mulle ainakin putosi tänään perjantaina postiluukusta.

Ensisilmäyksellä selvästi lehden parasta antia on henkilökuva veteraanijuoksija Olavi Peurasta, eikä Annika Rikbergin esittelykään mikään kehno ole - taattua Matti Hannus -laatua molemmat. Hieman hämmennystä herättää sisällysluettelon maininta Rikbergistä "nousevana maratontähtenä", kun jutun perusteella nainen on pesunkestävä maileri.

Veltto Virtasen mielikuvaharjoitteluopit ovat kiinnostavaa luettavaa ja nähdäkseni pitävät kutinsa, vaikka jotkut raastajat ehkä tyrmäävätkin kaiken juoksupsykologian humpuukina. Holmenin ja Mattilan kolumnit lukee aina mielenkiinnolla. Paunosen vetoharjoittelujuttu näyttää myös asiantuntevalta, täytyypä tutustua tarkemmin.

• 2 months later...

Artikkeli Tukholman Maratonista oli karmaisevan heikko esitys Juoksija-lehdeltä! Kokonainen yksi aukeama josta 90% täytetty valokuvilla, muutama hassu rivi tekstiä... köyhää!

Luulisi että kun kyseiseen maratoniin osallistuu huikea määrä suomalaisia ja heistä varmasti useat lukee Juoksija-lehteä, niin toimituksella olisi motivaatiota kirjoittaa laajempi artikkeli hienosta tapahtumasta. :075:

Artikkeli Tukholman Maratonista oli karmaisevan heikko esitys Juoksija-lehdeltä! Kokonainen yksi aukeama josta 90% täytetty valokuvilla, muutama hassu rivi tekstiä... köyhää!

Luulisi että kun kyseiseen maratoniin osallistuu huikea määrä suomalaisia ja heistä varmasti useat lukee Juoksija-lehteä, niin toimituksella olisi motivaatiota kirjoittaa laajempi artikkeli hienosta tapahtumasta. :075:

En ollut uskoa sitä nysäartikkelia todeksi. Kuolinilmoituksetkin sisältävät enemmän tekstiä.

On tainnut toimituksen kesälomat mennä pahasti päällekkäin, kun ei ole saatu (juoksevaa) toimittajaa paikan päälle Tukholmaan...

Jotenkin uskomatonta "alimarkkinointia". Eikös Juoksija-lehti itsekin ole mukana näitä Tukholman maraton-risteilyjä järjestelemässä? Sitten heitetään tällainen limbo koko isosta tapahtumasta? Olisi nyt voinut edes muutamia "tavallisia kuntoilijoita" vaikka haastatella, jos ei kovia nimiä saanut kiinni. Mikä tahansa seppolaisten raportti ja kuvat antoivat paljon paremman ja monipuolisemman kuvan Tukholman tapahtumasta. Muutenkin tuo Juoksija-lehti ei lievästi visuaalisesta uudistuksesta huolimatta oikein tunnu palvelevan pidemmän linjan lukijaa. Kun yhden vuoden on tilannut lehteä, niin aika samaa lätinää tuntuu paperiversioon mahtuvan. Tilaan lehteä vain sen takia, että saan oikeuden käyttää MOVE!-valmentajaa, ja verkkosivuilta löytyy joitain kiinnostavia osioita (esim. lihashuoltoon, venyttelyyn yms. liittyviä osioita). Toisaalta tuo Juoksu-lehtikään ei vielä vakuuta, niin Juoksija saa porskuttaa kohtuuttoman kilpailuvapaassa ympäristössä. Lehden jutuista ei oikein välity intohimo juoksemiseen. Tässä mielessä Seppolaan on ainakin minulla huomattavasti kiinteämpi kontakti kuin itse lehteen....:fighting0056: <---- skarpatkaa!

Joo samaa mieltä ton intohimon puutteen suhteen. Ei oikeen jaksa enää ostaa kyseistä lärpäkettä. Juoksija-lehti tuli mulle jostain hamasta 90-luvun alusta viime vuoteen ja nyt en edes osta irtonumeroita(en etes viiti selailla lehtihyllykössä). Sen verran pehmoista tavaraa. Nykyisin luen noita vanhoja lehtiä ihan innolla, niissä on vielä sitä taikaa.

Ja ennenkin olen peräänkuuluttanut kaikkien testien SURKEUTTA. Ne ei mitään testejä ole vaan esittelyjä SAATANA!!

Pitäsi varmaan hommailla uusia toimittajia/palstoja kehiin, jotta edes vähän tulisi kasvojen kohotusta. Esim Raaston Z olisi HELVETIN asiallinen speguloimaan elämää suurempia maratonkisoja/henkilöitä.